نبرد نهایی
امام على علیه‏السلام : هر كس چشم خود را [از نامحرم] فرو بندد، قلبش راحت می‏شود.
 
استاد حوزه علمیه قم همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی چگونگی مقابله جوانان با مفاسد اخلاقی، گفت: بهترین و آسان‌ترین راهی که جوانان می‌توانند برای مقابله با مفاسد اتخاذ کنند، توسل به حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج) است.




نوع مطلب : دین و زندگی، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، زنای ذهنی (کلبه کرامت) ، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
رشد 50 درصدی اعتماد تهرانی‌ها به سلامت انتخابات و نظام/ حذف جریان فتنه چگونه به افزایش مشاركت منجر شد؟

محمد مهدی تهرانی: در شرایطی که اصول‌گرایان، پیروزی ملت در انتخابات مجلس نهم را جشن گرفته و به سمت ترسیم آرایش جدید سیاسی کشور و تقسیم‏بندی‏های جدید در مناسبات سیاسی پیش می‏روند، فتنه‏گران هنوز درگیر دعوای زرگری بر سر ماجرای شرکت خاتمی در انتخابات هستند!

انتخابات مجلس نهم را می‏توان نقطه‌ی عطف معناداری در سپهر سیاسی ایران اسلامی قلمداد کرد؛ نقطه عطفی که با رقابت درون اصول‌گرایی و مشارکت 64 درصدی مردم، بیش از هر دوره‏ی دیگری نیازمند تحلیل و تفسیر نخبگان است.

چگونه می‏شود حذف کسانی که سابقاً یک جناح کشور قلمداد می‏شدند، به افزایش رقابت و مشارکت در عرصه انتخابات منجر شود؟ چرا نیامدن‏ها نه تنها مشکلی ایجاد نکرد، بلکه به گونه‏ای معکوس اثر گذاشت؟ آرای خاکستری و منتقدی که جریان فتنه مدام از آن سخن می‏گفت، امروز در کدام سو قرار گرفته؟ سرّ رأی‏آوری انقلابی‏ترها چیست؟ راز سر به مهر انتخابات مجلس نهم را چگونه باید تعبیر کرد؟

1- ذهنیتی که برای مردم از فتنه 88 باقیمانده در حکم تابوتی است که از پیکر بی‏جان اصلاحات جدا نخواهد شد. داد و فریاد هم نمی‏تواند پیکر اصلاحات را از این تابوت بیرون بکشد. امروز حتی "صراحت در برابر فتنه" به معیاری برای اعتماد به کاندیداهای اصول‌گرا تبدیل شده! هر کس که صریح‏تر بوده، جلوتر است. کسانی که دوپهلو بودند، مجبور هستند مدام عمل‌کرد خود را توجیه کنند.

فتنه موسوی هر چه که بود، به نفع نظام تمام شد. فتنه 88 مردم را در مقابل عمق تفکر تجدیدنظر طلبان و خارج‏نشینان بیدار کرد. اگر اصول‌گرایان، سال‏های سال تلاش می‏کردند تا مردم را نسبت به این خطر و ماهیت واقعی تجدیدنظر طلبان آگاه کنند، این قدر که موسوی توانست به این مهم کمک کند، توفیق نمی‏یافتند.

2- واقعیت آن است که امروز قشر خاکستری هم جریان فتنه را به‌عنوان جریانی نمی‏شناسد که به فکر مردم باشد و بتواند گره‏ای از مشکلات‌شان بگشاید. از نگاه مردم، مسئله‏ی مورد نظر جریان فتنه، صرفاً قدرت است و در سپهر سیاسی کشور، دیگر محلی از اعراب ندارند. همواره برخی مدام اصول‌گرایان را از غول مشارکت می‏ترساندند. اگر چه فتنه‏گران حضور مردم را بسته به تحریم كردن یان نكردن انتخابات از سوی خود می‏دانستند و می‏کوشیدند تا از کاهش مشارکت به عنوان ابزار فشاری علیه نظام بهره ببرند، در عین حال، نتیجه‌ی انتخابات نشان داد كه در ایران، نه تنها در میان مردم، کسی معطل آنها نیست، بلکه مردم به کلی از اصلاح‏طلبان عبور کرده‏اند. انتخابات مجلس نشان داد كه آن‌قدر تنوع سلایق در میان اصول‌گرایان هست که جایی برای اصلاح‏طلبان باقی نماند.

3- حضور نیافتن جریان فتنه، رقابت را از خارج به داخل کشور کشید و این بار به‌جای آنکه دعوا میان وابستگان فکری غرب و وابستگان فکری انقلاب و ولایت باشد، رقابت میان خوب‏ها و خوب‏ترها درگرفت. مردم فضایی سالم‏تر برای انتخاب را حس کردند. احساس کردند كه جنگ قدرت رخت از میان بسته و جنگ خدمت آغاز شده. در واقع نیامدن جریان فتنه، "امیدواری" بیشتر مردم و حضور پرشورتر آنان را موجب شد نه "دلسردی" آنان را.

4- اگر 9 دی، پایان فاز امنیتی و سیاسی فتنه بود و نشان داد آنان نمی‏توانند در عرصه سیاسی کشور با دیکتاتوری و برنتافتن رأی اکثریت همچنان آشوب‏آفرین باشند، انتخابات مجلس نهم، تکلیف فاز اجتماعی فتنه را هم به گونه‏ای تمام عیار روشن کرد تا آنان که با حمایت BBC و VOA برای مردم تصمیم می‏گیرند، بدانند در ایران حتی در میان آرای خاکستری هم دیگر جایی برای‌شان وجود ندارد.

افزایش مشاركت در تهران از 32 درصد مجلس هشتم به 48 درصد در مجلس نهم كه به معنی یك و نیم برابر شدن میزان آرا و در واقع رشد 50 درصدی اعتماد مردم است، همین واقعیت را نشان می‌دهد. آن‌هم در حالی‌كه جریان فتنه حدود سه سال بر طبل بی‌اعتمادی مردم به انتخابات و مجریان آن و نبود سلامت در انتخابات كوبیده و غرب نیز با پژواك دادن به این ادعاها، سنگین‌ترین فشارها و تحریم‌های اقتصادی را نیز اعمال كردند تا مردم را به آینده‌شان و توانایی نظام در مقابله با این فشارها بدبین كنند و در نتیجه به كاهش حمایت و پشتیبانی در صحنه‌های حساس بیانجامد.

5- شرکت غیرمنتظره محمد خاتمی در انتخابات مجلس نهم به خاطر احساس خطر او از حذف شدن بود. او در واقع فضای سیاسی کشور و بی‏اعتمادی مردم به اصلاحات را دریافت اما این بیماری صرفا با حضور در انتخابات شفا پیدا نخواهد کرد. مردم چه خاتمی در انتخابات شرکت بکند و چه شرکت نکند، در میان خود جایگاهی برای او نمی‏بینند. مانور شرکت در انتخابات خیلی کوچک‌تر از آن است که بتواند اصلاحات را به جایگاهش بازگرداند. این مانور صرفاً برای وانمود کردن خارج نشدن از نظام کارآمدی داشت. نسخه حداقلی این بیمار، اعتراف با صدای بلند به اشتباه‌های گذشته است نه قایم باشك بازی. جریان اصلاحات برای احیای مجدد، ندارد جز آنکه با صدای بلند بگوید اشتباه کردم و اشتباهاتش را جبران كند؛ یعنی همان چیزی كه پیش از انتخابات نیز جمعی از دل‌سوزان انقلاب عنوان كردند اما جریان فتنه به‌ویژه طیف خاتمی و موسوی خوئینی‌ها، با توهم نیاز داشتن نظام به حضور آن‌ها حاضر به اعلام اشتباه‌ها و جبران آن‌ها نشد و در نتیجه خود را از ظرفیت حضور اجتماعی نیز محروم كرد.

6- آقای هاشمی از همان روزهای فتنه تا کنون بر مدار بحران و نارضایتی مردم سخن می‏گفت. انتخابات مجلس نهم نشان داد همچنان کسانی بیشترین مقبولیت را دارند که بیشترین سر ناسازگاری را با آقای هاشمی و راه‌حل‌هایش داشته و خواهند داشت. حضور گسترده مردم نشان داد نارضایتی‏ای که آقای هاشمی از آن سخن می‏گوید احتمالاً محدود به خود او، فائزه، مهدی و جمعی نه چندان قابل توجه است!

7- انتخابات مجلس نهم نه تنها "نه" به فتنه‏گران بود، بلکه "آری" به "انقلابی"‏ترها و "نه" به "محافظه‏کار"ترها هم بود. در واقع وضعیت برای فتنه‏گران خیلی بدتر از آن چیزی است که می‏توانند تصور کنند. اکنون رقابت بر سر ابراز ارادت بیشتر به رهبری و ولایت‌مدارتر بودن است و در این رقابت، مردم اعتمادشان به انقلابی‏ترها و ولایت‌مدار‏ترها سوق پیدا کرده است.

اقبال فوق العاده به جبهه پایداری آن‌هم با تبلیغات ناچیز و دست و پا شکسته‏اش در مقابل تبلیغات میلیاردی و توپخانه رسانه‌ای جریان‌های دیگر، رمز نقطه عطف کنونی سپهر سیاسی ایران است. این برهه نه تنها به خانه‏نشینی فتنه‏گران که به خانه‎نشینی محافظه‏کاران و احزاب نیز خواهد انجامید. بسیار بودند کسانی که به جبهه پایداری لیستی رأی دادند. گفتمان پایداری پیروز شد.





نوع مطلب : مقالات، سیاسی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 1390/12/17 :: نویسنده : مسعود موسوی
حضرت آیت الله بهجت (رضوان و درود الهی بر او) :
اگر بدانیم اصلاح امور انسان به اصلاح عبادت ، و در رأس آنها نماز است ، که به واسطه خضوع و خشوع و آن هم به اِعراض از لَغو محقّق می شود ، کار تمام است ...
... اصلاح نماز ، مستلزم اصلاح ظاهر و باطن و دوری از منکرات ظاهریّه و باطنیّه است و از راههای اصلاح نماز ، توسل جدی در حال شروع به نماز به حضرت ولی عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف ) است ...

کتاب به سوی محبوب ص 64
شادی روحش صلوات یادتون نره ...




نوع مطلب : دین و زندگی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
وزیر كابینه اسرائیل: ایران را تحریم كردیم،بهای برق خودمان 15درصد افزایش یافت

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی تحریم‌ها علیه ایران را دلیل افزایش 15درصدی بهای برق در سرزمین‌های اشغالی دانست و گفت: ما نیز مانند دیگران بهای تحریم‌ها علیه ایران را می‌پردازیم.

پایگاه صهیونیستی "یدیعوت آهارنوت" به نقل از "بووال استینیتز"، وزیر دارائی رژیم صهیونیستی نوشت؛ تنش بر سر موضوع هسته ای ایران را علت افزایش بهای برق در این رژیم عنوان کرد و اظهار داشت: ما بهای معینی را برای افزایش تحریم ها علیه ایران پرداخت می کنیم.

این عضو کابینه رژیم صهیونیستی در ادامه افزود: این موضوع به همه و از جمله شهروندان اسرائیلی آسیب می‌زند.





نوع مطلب : افشاگری، سیاسی، ایران : قلب جهان، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
4 سفارش امام حسن عسکری(ع) به مؤمنان

آیت‌الله مجتبی تهرانی به مناسبت فرا رسیدن میلاد مسعود امام حسن عسکری(ع) ضمن اشاره به حدیثی از این امام بزرگوار در شرح آن، به بیان فواید ذکر خدا و رسول او پرداخت.

 به گزارش فارس، آیت‌الله مجتبی تهرانی از اساتید برجسته اخلاق ضمن اشاره به حدیث «رُوِیَ عَن الحَسنَ بن عَلِیٍّ العَسکَری قالَ: أَکْثِرُوا ذِکْرَ اللَّهِ وَ ذِکْرَ الْمَوْتِ وَ تِلَاوَةَ الْقُرْآنِ وَ الصَّلَاةَ عَلَى النَّبِیِّ فَإِنَّ الصَّلَاةَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ عَشْرُ حَسَنَات‏ (بحارالأنوار ج 75، ص 37)» به شرح آن پرداخت که در پی می‌آید:
 
روایت از امام عسکری علیه السلام منقول است که حضرت فرمودند:
 
زیاد به یاد خدا باشید، «اَکثِرُوا ذِکرَ اللهِ تَعالی»، این ذکر(یاد) به معنای ذکر درونی است، چون در جمله بعد دارد: «و ذِکْرَ الْمَوْتِ» و مرگ نیز فراموشت نشود! چون در این عبارت ذکر به معنای ذکر درونی است.
 
ذکر در عبارت اول نیز به قرینه، به معنای یاد است، نه ذکر زبانی و این ذکر نقش سازنده دارد. حضرت می‌فرمایند: خدا یادت نرود، مرگ هم فراموش نشود. این دو سفارش، درونی بود؛ حضرت دو سفارش بیرونی هم فرموده‌اند.
 
سوم: قرآن زیاد بخوانید «وَ تِلَاوَةَ الْقُرْآنِ». تلاوت قرآن آثار بسیار زیادی دارد و از نظر معنوی، نورانیّت می‌آورد.
 
چهارم: زیاد درود بر پیامبر بفرستید، «وَ الصَّلَاةَ عَلَى النَّبِیِّ». حضرت سفارشات قبل را بدون علّت فرمودند و فقط برای همین سفارش علّت فرمودند: «فَإِنَّ الصَّلَاةَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ عَشْرُ حَسَنَات» چون صلوات بر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) ده حسنه محسوب می‌شود.
 
مسأله صلوات بحث مفصلی است که در اینجا اشارهای می‌کنم. صلوات هم نقش اثباتی دارد و هم نقش محوی.
 
اینکه حضرت می‌فرمایند: هر یک صلوات وقتی در نامه عمل ثبت و ضبط می‌شود، 10 حسنه نوشته می‌شود، نقش اثباتی است. از طرف دیگر حضرت در روایت دیگری می‌فرمایند، نقش محوی نیز دارد، یعنی نقش استغفار هم دارد.
 
در روایت متعدّد داریم که صلوات نقش نفیی هم دارد، یعنی از یک طرف حسنه نوشته می‌شود از طرف دیگر، سیّئه‌ای هم پاک می‌شود، به تعبیر دیگر صلوات، دو چهره‌ای است؛ این که می گویند: بهترین ذکر صلوات است، به علّت دو چهره‏ای بودن او است. صلوات هم مداد است، هم مداد پاک کن. لذا بسیار به صلوات سفارش شده است.
 
جنبه اثباتی صلوات نیز بحث مفصلی است، حتّی در یک روایت داریم وقتی کسی صلوات بفرستد، برایش 10 حسنه می‌نویسند، از آن طرف ملائکه 70 صلوات برای او می‌فرستند، از طرف دیگر هم خدا 700 درود بر او می‌فرستد. جنبه ضریب صلوات بسیار بالاست و ما نمی‌دانیم که در فرستادن یک صلوات چه خبرها است. لذا امام عسکری علیه السلام سفارش به صلوات فرمودند.





نوع مطلب : دین و زندگی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شرط انتخاب محل زندگی از دیدگاه امام صادق

آیت الله جوادی آملی گفت: وجود امام صادق علیه السلام فرمود هر جا می خواهی زندگی کنی، اول ببین آن جا یک روحانی فهیم هست یا نه، اگر نبود به آنجا نرو چون دینت در خطر است.

به گزارش خبرگزاری رسا،  آیت الله جوادی آملی امروز در جمع علما و روحانیون حوزه علمیه به ادامه تفسیر سوره مبارکه شعراء در مسجد اعظم قم پرداخت.
 
این استاد تفسیر حوزه علمیه گفت: خوف حضرت موسی علیه السلام که در این آیات مطرح شده، خوف معقولی است. حضرت در میدان دعوت فرعون و مردم برای خود نمی ترسد بلکه از این خوف دارد که امر خدا روی زمین بماند.
 
وی ادامه داد: در میدان مقابله با ساحران «فأوجس فی نفسه خیفة موسی»، طبق روایتِ امیرمؤمنان علیه السلام، جناب موسی برای خودش نترسید، از غلبه دول ضلال ترسید. او می ترسید که اگر عصای او اژدها شود و همه مارها و سحر ساحران را ببلعد، مردم فرق بین سحر و معجزه را نفهمند و هدایت نشوند. فرق بین معجزه و سحر را هر کسی نمی داند. حتی امروز هم تعداد کسانی که بین خیال و عقل فاصله می گذارند و تشخیص می دهند کم است. آن روز هم اولین کسانی که متوجه شدند کار حضرت موسی علیه السلام سحر نیست و معجزه است کارشناسان سحر بودند که حاضر شدند شهید شوند ولی کفر آل فرعون را امضا نکنند.
 
این استاد عالی حوزه علمیه قم گفت: آمار پیامبران دروغین از آمار انبیای راستین کمتر نیست. امروز که عصر علم است عده ای کتاب های بهائیت را قبول کرده اند و نمی توانند بین کتاب بهائیت و قرآن فرق بگذارند. الان بیش از تعداد دوچرخه و موتوری که در این کوی و برزن هست، ماهواره بالای سر ما است. لذا الان عصر علم است. اما در همین عصر علم، این بهائیتی که برای ما در برابر قرآن جعل کرده اند و این وهابیتی که برای اهل تسنن در برابر عترت طاهرین علیهم السلام جعل کرده اند طرفدار دارد! عده ای به این وهابیت و بهائیت گفته اند آری! عده ای در همین عصر علم می گویند این کتاب مجعول بهائیت، وحی است!
 
ارزش روحانی فهیم
 
 آیت الله جوادی آملی خاطر نشان کرد: وجود امام صادق علیه السلام فرمود شهری هستی یا روستایی،‌ هر جا می خواهی زندگی کنی، اول ببین آن جا یک روحانی فهیم هست یا نه، اگر نبود به آنجا نرو. این را درباره طبیب و مهندس نگفته اند البته طبیب هم لازم است. فرمود اگر یک روحانی فهیم در روستا یا شهر نیست آنجا نرو چون دینت در خطر است.
 
وی افزود: علامه عسکری یا علامه شرف الدین یا سید محسن یا علامه طباطبایی یا علامه امینی می خواهد که فحل میدان باشد و بگوید سحر و معجزه چیست، وهابیت و تشیع چیست، بهائیت و قرآن چیست. این طور نیست که متاع کفر خریدار نداشته باشد،‌ همیشه و در هر فضایی هست.
 
 آیت الله جوادی آملی پس از توضیحاتی درباره عدم امکان جبر گفت: انسان آزاد خلق شده لذا کسی که در جهنم می رود خود را سرزنش می کند. فرشتگان هم در دالان ورودی جهنم به او می گویند مگر انبیا نیامدند؟ مگر روحانی نیامد؟ مگر مسجد و حسینیه نداشتید؟ 
 
وی ادامه داد: مراد از نذیر در «ألم یأتکم نذیر» فقط پیغمبر و ائمه علیهم السلام نیست. بلکه شامل روحانی و امام جماعت و سخنران حسینیه می شود. البته روحانی که حرفهایش را از وجود مبارک پیغمبر و اهل بیت علیهم السلام دارد.




نوع مطلب : دین و زندگی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
پنجم مارس 2012؛ روز تایید رسمی تروریسم دولتی در امریكا؛
شومن پروژه هالیوودی ترور سفیر عربستان: دولت امریكا حق دارد شهروندان مشکوک را ترور کند!

کشتن شهروندان یک کشور توسط حکومت، آن هم با اعلام رسمی از سوی یکی از مقام‌های دولتی و تأکید بر لزوم انجام این مساله و توهین به شهروندان ساکن یک کشور، مساله‌ای است که حتی در دیکتاتور‌ترین و خون‌خوار‌ترین حکومت‌های تاریخ معاصر هم به این صراحت در مورد آن اظهار نظر نمی‌كردند اما اظهارات شب گذشته وزیر دادگستری دولت امریكا در مورد ترور مخالفان دولت، نشان داد كه دولت امریكا در این زمینه نیز به‌دنبال ركوردزنی است.

به گزارش رجانیوز، اریک هولدر وزیر دادگستری دولت امریكا شب گذشته در حضور جمعی از دانشجویان دانشکده حقوق دانشگاه «نورث‌وست»، جمله‌ای را مطرح کرد که رسما می‌توان از آن به عنوان اعلامیه رسمی آغاز و اعلان علنی تروریسم دولتی در این کشور نام برد. روزنامه «واشنگتن تریبون» نوشته است که هولدر در برابر چشمان بهت‌زده دانشجویان گفت: «دولت حق دارد شهروندان امریكایی را که موجب تهدید امنیت ملی این کشور شوند، ترور کند.»

او همچنین از اجرای این قانون نانوشته بدون تایید کنگره امریكا خبر داد و تاکید کرد در زمانی که دولت تشخیص بدهد برخی از شهروندان برای امنیت ملی این کشور خطر دارند، باید دست به ترور فیزیکی آنان بزند؛ موضوعی که حتی در بیانیه دفتر آقای وزیر پس از این سخنرانی هم بر روی آن تاکید شده و مورد تایید قرار گرفته است. هولدر برای این مدعای خود، دلیل جالبی هم بیان کرده است: «ما اکنون در حال جنگ با دشمنی هستیم که مکان مشخصی ندارد؛ قابل شناسایی نیست؛ زمان حملاتش معلوم نیست و به طور کلی قابل تشخیص نیست و از کشوری به کشور دیگر برای انجام عملیات، تغییر مکان می‌دهد.»

وزیر دادگستری امریكا همچنین اضافه کرده است: «حقوق خصوصی و شخصی افراد و شهروندان امریكایی تا زمانی قابل پذیرش و احترام است که منجر به نقض امنیت ملی ما نشود. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که با شهروندانی که امکان دارد امنیت ملی ما را دچار خدشه کنند، طبق قانون و موازین قانونی رفتار شود. ما برای حریم خصوصی افراد احترام قائلیم اما این مساله نباید به منافع ما در خاک امریكا و سراسر جهان ضربه بزند. در این صورت، ما از هیچ اقدامی برای نابودی این شهروندان کوتاهی نمی‌کنیم. ما برای جان شهروندان‌مان ارزش قائلم و برای همین، افرادی را که مظنون به همکاری با تروریست‌ها باشند، خطری جدی تلقی می‌کنیم و برخورد سختی خواهیم داشت.»

نكته جالب اینجاست كه حدود پنج ماه پیش هولدر وزیر دادگستری دولت امریكا شومن پروژه متهم كردن ایران به طراحی برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن بود.

این اظهارات پس از آن بیان شده که چند روز پیش یکی از مخالفان باراک اوباما رئیس‌جمهور فعلی امریكا با انتقاد شدید از نحوه برخورد با زندانیان در این کشور و نقض گسترده حقوق‌بشر درباره آن‌ها، از دادگاه قضایی امریكا خواسته بود تا سرنوشت متهمین به همکاری با گروه‌های تروریستی در این کشور را از دست دولت خارج و خود به پرونده آنان رسیدگی کند و از طریق مجرای قانونی، آنان را محاکمه کند؛ صحبت‌هایی که با منطق قضایی و حقوقی بیان شده و با موازین حقوق‌بشری نیز هماهنگی دارد اما گویا چندان به مذاق ساکنین کاخ سفید خوش نیامده و آنان را به چنین واکنش تندی واداشته است.

این مساله از آن‌جایی قابل اهمیت است که بررسی شعارهای انتخاباتی باراک اوباما در سال ۲۰۰۸ و کمپین‌های تبلیغاتی او، ماجرای متفاوتی را روایت می‌کند. اوباما، تعطیلی زندان گوانتانامو را که متهمان به تروریسم در آن نگهداری می‌شوند، یکی از اولویت‌های کاری خود دانسته بود و به مردم قول داده بود که به محض تکیه زدن بر مسند ریاست جمهوری، این زندان را تعطیل کند و زندانیان را در دادگاه‌های عادلانه به پای میز محاکمه بکشاند اما این شعار تبلیغاتی نه تنها عملی نشد، بلکه اکنون به تهدید به ترور مخالفان دولت امریكا بدون هیچ مجوز قانونی و بین‌المللی رسیده است.

البته آقای وزیر تمایلی هم برای توضیح درباره این سخنان جنجالی خود نداشته است و جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان را که قرار بوده پس از سخنرانی‌اش برگزار شود، ترک کرده و به خبرنگاران هم هیچ توضیحی در این زمینه نداده است و با سکوت همراه با لبخند کم‌رنگی، سوار بر کاروان امنیتی همراه خود شده و راهی کاخ سفید شده است؛ موضوعی که با اعتراض شدید خبرنگار روزنامه «شیکاگو تریبون» روبرو شده است و از آن به عنوان «تحقیر آزادی بیان» نام برده است.

به نظر می‌رسد با وجود شعارهایی که غرب و کشورهای اروپایی مبنی بر لزوم رعایت حقوق شهروندی و حریم خصوصی مردم سر می‌دهند، زمانی که پای امنیت و منافع ملی این کشور‌ها در میان باشد، هیچ قانونی مانع از اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی دولت‌ها نخواهد بود؛ موضوعی که به طور خاص در جریان اعتراضات جنبش فتح وال استریت از سوی سران کاخ سفید مشاهده شد.

مطلب مرتبط:

گاف هالیوودی درباره مافیای‎موادمخدر مکزیک و ترور سفیر عربستان





نوع مطلب : مقالات، افشاگری، سیاسی، آمریکا و غرب یک دروغ بزرگ، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


( کل صفحات : 9 )    1   2   3   4   5   6   7   ...   
درباره وبلاگ

حدیث از امام رضا (ع) :"همانا از كسانی كه مدعی مودت ما اهل بیت (ع) هستند، كسی هست كه در فتنه‌گری، برای شیعیان ما از دجال شدیدتر است. (راوی) گفتم: برای چه؟ (امام) فرمودند: به خاطر دوستی با دشمنان ما و دشمنی با دوستانمان. چون چنین شد، حق با باطل آمیخته می‌شود و مؤمن از منافق بازشناخته نمی‌شود."
---------
امام خامنه ای(حفظه الله) : بصیرت یعنی اینکه بدانیم شمری که سر امام حسین (ع) را برید همان جانباز جنگ صفین بود که تا مرز شهادت پیش رفت.
-------
امام صادق(ع) فرموده‌اند "ایمان خود را قبل از ظهور تكمیل كنید چون در لحظات ظهور ایمانها به سختی مورد امتحان و ابتلاء قرار می‌گیرند. "(كافی/1/370/6 ؛ كمال‌الدین/1/18)
-------
آیت الله محمد تقی مصباح یزدی :
در پاسخ به سؤالی مبنی چگونگی مقابله جوانان با مفاسد اخلاقی، گفت: بهترین و آسان‌ترین راهی که جوانان می‌توانند برای مقابله با مفاسد اتخاذ کنند، توسل به حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج) است.
-------
عبدالله بن سنان می‌گوید: حضرت صادق علیه السلام فرمود: به زودی شبهه‌‌ای عارض شما می‌گردد؛ پس (در ایام) بدون نشانه‌ای که دیده شود و بدون امامی که شما را هدایت کند باقی خواهید ماند. در آن روز کسی نجات نمی‌یابد مگر آن کسی که به دعای غریق، دعا کند.
عرض کردم: «دعای غریق چیست؟» فرمود: می‌گویی:
یا اللهُ یا رَحْمنُ یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ
من گفتم: یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الاَبْصارِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ. (راوی کلمه و الابصار را به دعا اضافه نمود) حضرت صادق علیه السلام فرمودند: «به راستی که خدای عزّوجل مقلب القلوب و الابصار است، اما آن‌چنان که من گفتم بگو: یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ.»
----------
اگر این ولایت فقیه جهانگیر شود، امام زمان ما خواهد آمد، و این مقدمه سازی برای ظهور حضرت است. ما در دوران نائب امام زمان امتحان می‌شویم برای خود حضرت؛ اگر در امتحانات پای رکاب ولی فقیه ـ نائب امام زمان(ع) ـ پیروز شدیم، به امام زمان(ع) خواهیم رسید.
--------
امام صادق(ع):«امام خودت را بشناس، زیرا، هرگاه، امام خود را شناختی، تقدم یا تاخر این «امر ظهور»، زیانی به تو نرساند.»
---------
راز امنیت ایران از نگاه آیت الله جوادی آملی : ما (ایرانیان) به برکت اهل بیت علیهم‌السلام در میدان مین از مصونیت برخورداریم.
---------
«ان یَشَأ یُذهِبكُم ایُّهَا النّاسُ و یأتِ بِآخَرینَ وَ كانَ اللّهُ على ذلكَ قدیر» (نساء: 5.)133 اى مردم، اگر او بخواهد شما را از بین مى‌برد و افراد دیگرى به جاى شما مى‌آورد و خدا بر این كار تواناست.

آیه در سیاق برخى آیات در بى‌نیازى خدا از طاعت مردم و عدم زیان از مخالفت مردم است؛ زیرا آنچه در آسمان و زمین است مِلك اوست. سپس مى‌فرماید: براى خدا هیچ مانعى ندارد كه شما را از بین ببرد و جمعیتى آماده‌تر و مصمّم‌تر جانشین شما كند و خداوند بر این كار توانایى دارد.

شیخ طوسى، طبرسى، میبدى، زمخشرى، قرطبى، آلوسى، فیض كاشانى، طبرى و دیگر مفسّران از رسول خدا نقل كرده‌اند: «وقتى این آیه نازل شد، رسول خدا دست خود را به پشت سلمان زد و فرمود، آن جمعیت قوم این مرد، یعنى مردم عجم و فارس هستند.»

در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم ... سرزنش ها گر کند خار مغیلان غم مخور
مدیر وبلاگ : مسعود موسوی
مطالب اخیر
موضوعات
پیوندها
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

                    
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic