نبرد نهایی
امام على علیه‏السلام : هر كس چشم خود را [از نامحرم] فرو بندد، قلبش راحت می‏شود.
سازمان جهانی فراماسونری در کنار فعالیتهای سیاسی و اقتصادی، خوشگذرانی های مخصوص به خود نیز دارد. هر ساله در ناحیه جنگلی بوهم ایالت کالیفرنیا برجسته ترین افراد سیاسی و اقتصادی آمریکا طی تفریحات و عیاشی های سه هفته ای در کنار اجرای آیین های شیطان پرستی و قربانی کردن انسان به بحث های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی نیز می پردازند.


بیش از 160 سال است که کلوب‌های خصوصی اشراف به عنوان گوشه دنجی برای طبقه موثر در سیاست های سیاسی ـ اقتصادی و اجتماعی آمریکا و جهان در این کشور فعالیت دارند. این کلوب های اکثرا مردانه در نگه داشتن قدرت در دست جمع محدودی از طبقه اشراف نقش اساسی دارند. اما با گذر زمان محدودیت های این کلوب ها برای نژاد، قومیت و جنس اعضا کم رنگتر شده است.

در این میان کلوب بوهمیان که تمامی اعضای آن را مردان تشکیل می دهند در حفظ بنیادهای خود کوشا بوده و یکی از قدیمی ترین کلوب های اسرار آمیز طبقه اشراف آمریکا است که دو تا سه هزار عضو دارد و از سال 1899 تا کنون هر تابستان در حدود سه هفته در جنگلی به نام بوهم در کالیفرنیا گرد هم می آیند.

 

 کلوب بوهم بیش ار 120 سال فعالیت دارد.

 
همایش های بیشه بوهم

همایش های این گروه حتی در روزهای حساس جنگ جهانی دوم نیز تعطیل نشده است. این افراد شامل سیاست مداران و افراد شاخص اقتصادی و نظامی آمریکا هستند به طوری که تمامی کم‍‍پ‍انی های بزرگ اقتصادی در این گروه نماینده ای دارند. اعضای گروه ارتباطات تنگاتنگی با هم دیگر داشته و هماهنگی های کاملی در مورد سیاست گذاری ها و روش های کاری خود در سطح داخلی و بین المللی دارند. هیچ فرد عادی که به گونه ای به طبقه قدرت و ثروت متصل نباشد؛ نمی تواند به عضویت این کلوب درآمده و یا به صورت مهمان در مراسم های فصل تابستان این کلوب شرکت کند. حتی اشراف و صاحب منصبان نیز نمی توانند به راحتی به این کلوب راه یابند.

 
میهمانی صرف شام در بوهم

جنگل بوهم جایی است که سه هفته خوش گذرانی در این منطقه با مراسم های ویژه ای همچون شعر خوانی، اجرای تآتر و موسیقی، بازی های ورزشی، و مجالس ویژه شراب خواری و خوش گذرانی همراه است. از این سه هفته، هفته دوم بسیار با اهمیت است زیرا که اکثر اعضا سعی می کنند در این هفته حتما در بوهم حضور داشته باشند. در کنار این خوش گذرانی ها همیشه رایزنی ها و سخنرانی های سیاسی، اجتماعی و تاریخی نیز وجود دارد که از سوی خود اعضا ارایه می شود.

کلوب بیش از 500 نفر پرسنل خدماتی دارد که در طی گردهم آیی به رتق و فتق امور می پردازند. ورود میهمانان که همگی از اشراف و سیاست مداران انتخاب می شوند با تشریفات ویژه ای همراه است و حتما باید دعوت کننده خود برای استقبال حضور داشته باشد و در غیر این صورت ورود ممکن نخواهد بود.

عضویت در این گروه فقط با دعوت اعضای ثابت امکان پ‍ذیر است. درخواست نامه فرد مدعو برای عضویت در اختیار کمیته مرکزی قرار می گیرد و پس از بررسی های فراوان در صورت اثبات صلاحیت، فرد می تواند به عضویت این گروه در آید. این فرایند ممکن است تا پانزده سال و یا بیشتر به طول بیانجامد.

 

باشگاه های مختلف کلوب بوهمیان

کلوب شامل ۹۵ باشگاه مجزا است که هر یک، مکان مخصوص به خود را در جنگل دارند و ساختمان های مجزایی به اعضای هر کلوب اختصاص داده شده است. هر کلوب جزء، اسم به خصوص و اعضای به خصوصی نیز دارد. برای مثال اعضایی همچون هنری کسینجر و همچنین مسئولین سابق دولت فدرال و سایر رؤسای پروژه نظم نوین جهانی درممتازترین باشگاه یعنی «هیل بیل» جای دارند. کمپ هیل بیلی گروهی است که بوش پدر و پسر و افراد برجسته تیم نومحافظه کار سیاست مداران آمریکا از اعضای آن هستند.

   
بوش پدر و پسر، اعضای هیل بیل    

روسای جمهور سابق آمریکا در کلوب اولز نست

به طور کلی اعضای این کمپ تجارت های بزرگ، بانک ها و رسانه ها را در اختیار دارند. کمپ «کاو من» دیگر کمپ مهم است که شامل افراد فعال در زمینه اتاق های فکر، کمپانی های نفتی، صنایع دفاعی و دانشگاه هاست. در «کمپ استووی» اعضای خانواده راکفلر و مدیران کپم‍انی های نفتی، بانک ها و اتاق های فکر مربوط به این خانواده مستقر هستند و در کمپ «اولز نست» نیز روسای جمهور سابق آمریکا، فرماندهان ارشد نظامی و اعضای وزارت دفاع حضور دارند.

بدیهی است که تجمع این تعداد از زرمداران و زورمداران دنیا طی سه هفته در یک جا نمی تواند خالی از نتایج وحشتناک برای بشریت باشد. مثلا گزارش هایی در دست است که نشان می دهد تصمیم به اجرایی کردن پروژه منهتن از طرف وزارت دفاع آمریکا که حاصل آن اولین بمب های اتمی ساخت بشر بود؛ در یکی از خوش گذرانی های اعضای این کلوب اتخاذ شده است.


اماکن ساخته شده در بوهم، نمادپردازی ها و تزئینات

از آنجا که برخی از هنرمندان مشهور نیز مفتخر به عضویت در این کلوب بوده اند؛ مکان های عمومی کلوب همچون کتابخانه، سالن های رقص، اتاق های میهمانان، بار ها و... با تابلوهای گران بها و اشیای هنری تزیین شده است. کلوب حتی یک مومیایی 2500 ساله مصری را از سال 1914 در اختیار دارد که نشانه ای از علاقه مندی اعضای کلوب به فرهنگ مصر باستان است.

این مومیایی توسط یکی از اعضا به کلوب اهدا شده است و یقینا افراد مطلع و آشنا به مقوله های ایلومیناتی، ماسونی، شیطان پرستی و... دلایل این علاقه مندی کلوب بوهمیان به فرهنگ مصر باستان را به خوبی می دانند.


تمامی اماکن کلوب با تابلوها و اشیاء هنری گرانبها تزئین شده است.

 

این مومیایی با نام «بانو ایسیس» در یک تابوت شیشه ای در ورودی تآتر بوهمیان قرار گرفته است و اعضا همیشه با احترام در برابر آن می ایستند. نا گفته نماند که فراماسون ها «بانو ایسیس»را خدا- مادر معنوی خود می دانند. در آیین فراماسونری که آکنده از نمادها و نمادسازی هاست الهه های مصر باستان جایگاه ویژه ای برای خود دارند.گزارش هایی انتشار یافته است که بیان می کنند مجسمه آزادی به عنوان نمادی از بانو ایسیس ساخته شده است.

واضح است که در کشور آمریکا که فراماسونری، صهیونیسم جهانی و آیین های ضد الهی همچون شیطان پرستی و کابالا نبض سیاست، اقتصاد و رسانه را در دست دارند؛ کلوب بوهمیان و مراسم های تابستانه آنها نیز با توجه به نوع اعضای آن نمی تواند از این گرایش ها خالی بوده و صرفا یک اجتماع تفریحی باشد.

 

جغد، نماد بیشه بوهم

سمبل این کلوب جغد است که از اولین سال تاسیس آن استفاده می شود. به اذعان اعضای کلوب، جغد نمادی از حکمت زندگی و همیاری برای آنها است که امکان بقاء و مبارزه با نا امیدی را برای انسان در دنیا به یاد می آورد. با توجه به هجم ثروت و قدرتی که در دست این جهان خواران است؛ استفاده از جغد به عنوان نمادی برای مبارزه با نا امیدی منطقی جلوه نمی کند. وجود حالت هایی از نا امیدی در این انسان نماهایی که به هر کاری که خواستار انجامش هستند مبادرت می کنند؛ دور از ذهن است. پس جغد نمی تواند برای این گروه یک نماد انسانی و والا همچون مبارزه با نومیدی تلقی شود.

این نماد در تمامی مناطق و لوازم کلوب به کار گرفته شده است و یک مجسمه سنگی ۱۲ متری در کنار دریاچه جنگل بوهم نیز به شکل یک جغد ایستاده ساخته است. این تندیس در سال 1929 ساخته شده است تا مراسم مذهبی بوهمیان در کنار آن اجرا شود. در زیر پای این تندیس محراب سیاهی وجود دارد که جایگاه خاصی در مراسمات دارد. بوهمیان این مجسمه را بت بزرگ مولوخ می نامند و طی مراسمی با عنوان«درود»در حالی که رداهای قرمز پوشیده اند؛ به رژه و نیایش در مقابل این بت می پردازند.
 

نماد جغد از پرکاربردترین نمادهای ایلومیناتی و ماسونی است که در شهرهای مختلف آمریکا به شکل زیرکانه ای در طراحی بناها و سازه های شهری به کار گرفته می شود.

در خاورمیانه، چین و شرق دور جغد نماد بد اقبالی و روح شیطانی است و از دیدگاه مسیحیت سنتی نیز جغد نمادی از نیروهای شیطانی، رویدادهای ناگوار و نابودی محسوب می شود. از سوی دیگر جغد نماد یهودیان مارانوس نیز می باشد. این یهودیان برای پیش بردن اهداف خود دین و آیین خود را مخفی نگه می دارند. از آنجا که جغد در شب، یعنی هنگامی که هیچ کس نمی تواند چیزی ببیندف بیدار بوده و قادر به دیدن است؛ مارانوس ها آن را نماد خود قرار داده اند.

 

بت مولوخ

به این ترتیب مولوخ که خدای سمبلیک باستانی شیطانی است؛ هنوز هم از میان افراد بی گناه و کودکان قربانی می گیرد. مولوخ الهه باستانی قربانی کردن است که در کتاب مقدس نیز به آن اشاراتی شده است. فرقه های عبادت کننده بت ملوخ در طول تاریخ دارای تشریفات وحشتناکی همچون آشامیدن خون انسان های قربانی شده در پای این بت بوده اند.

این قربانی ها در اکثر مواقع کودکان هستند. سالانه هزاران کودک در آمریکا گم می شوند و پلیس هیچگاه نمی تواند اثری از آنان بیابد. گاهی جسد این کودکان در مکان های نامتعارفی کشف می شود و متخصصین جرم شناسی نبود خون در جسد آنان را تایید می کنند.

بت مولوخ به شکل جغد در کنار دریاچه بوهم

در بیشه بوهم چه اتفاقاتی می افتد؟

در دهه چهل گزارش هایی در برخی از مطبوعات آمریکا منتشر شد که نشان می داد غیر از مشروبخواری، استفاده از مواد مخدر و همجنس بازی، فعالیت هایی همچون آدم ربایی، تجاوز، کودک آزاری جنسی و قربانی های خونین نیز در کلوب بوهمیان انجام می گیرد. متعاقب این افشاگری ها تحقیقاتی از طرف پلیس شروع شد که البته این بازرسی ها در سال ۱۹۴۷ متوقف گردید و پرونده به حال خود رها شد.   اما این کلوب و اسرارش همیشه برای افراد مطلع و کنجکاو جای سوال داشت.

در سال 2000 فیلم سازی به نام الکس جونز توانست به طرز معجزه آسایی از موانع امنیتی جنگل بوهم گذشته و وارد این اردوگاه شده و از مراسم های عجیب اعضای کلوب فیلم برداری کند. در این مراسم ها آیین قربانی کردن انسان در برابر مجسمه جغد انجام می شد. او به مدت پنج ساعت در اردوگاه بوده است و می گوید با این که با چشمان خودش اتفاقات را دیده ولی نمی تواند آنچه را که مشاهده کرده باور کند. جونز در بخشی از توصیفاتش چنین می گوید:

«سپس کشیش در باره «بابل و صور نیک» صحبت کرد. می دانیم که تنها یک جغد بزرگ و «صور نیک» وجود دارد، در انجیل و اسناد تاریخی دیگر آمده است که در سرزمین های بابل و کنعان کودکان را در پیشگاه الهه جغد مولوخ، می سوزاندند. برای مدت مختصری توجهمان به پشت خیمه ها در آنسوی ساحل جلب شد و باعث شد که از جغد منحرف شویم. ناگهان به خود آمدم و بعد از آن روی جغد و کشیش در جزیره تمرکز کردیم.

در ساحل غربی، یک قایق قدیمی رودخانه ای وجود داشت و شخصیتی عزرائیل مانند که ارابه را حرکت می داد، با قایق از آب عبور کرد. در حالیکه فرد دست و پا بسته ای در آن به حالت تعظیم درآمده بود .او آن فرد قربانی را نزد کشیش اعظم برد که در پای جغد منتظر بود، در پایین پله های نورانی که جغد روی آنها قرار داشت.

   
«اندوه مهار شده» زنده زنده در آتش سوزانده می شود   

 مراسم قربانی انسان در پای بت مولوخ

سپس در یک صحنه بسیار خوفناک دو کشیش سیاهپوش، قربانی را گرفتند و آن را به پیشگاه جغد بردند…قربانی برای نجات جانش التماس می کرد و صدای او از طریق بلندگو به گوش می رسید. اما آنها درخواست او را نپذیرفتند. آنها او را به درون قتلگاه بردند. این خواسته جغد بزرگ بود که او را بسوزانند. (قربانی را اندوه مهارشده می نامیدند) مثل کسی بود که توی پارچه سیاهی پیچیده باشند. در سمت بالای قتلگاه یک چراغ سنگی قرار داشت که آنرا مشعل جاویدان می نامیدند.کشیش اعظم مشعل خاموشی را برداشت و با مشعل جاویدان روشن کرد.

آن فرد دوباره جهت بخشایش التماس کرد، سپس کشیش اعظم پایین رفت، (البته به سختی، چون کشیش اعظم به قدری پیر بود که حتی به سختی راه میرفت) و هیزمها را آتش زد. سپس گفت که قصد دارد علائم را از بقایای باقی مانده بخواند. یک سنت بسیار وحشتناک و مرموز. این دیگر شیطان ساخته ی دست هالیوود نیست، این یک سنت وحشتناک بابلی و حقیقت محض است.

او همچنان از درد فریاد می کشید. ناگهان تمام آن صلیب های کوچکی که در طول ساحل دیده بودیم در آتش افکنده شدند، بنابراین من داشتم اثر نقاش قرون وسطی هیرونیموس بوش را با نام مناظر جهنم به عینه مشاهده می کردم: صلیب های فلزی سوخته، کشیش هایی با ردای سرخ و سیاه و کشیش اعظم با ردای نقره ای و شنل قرمز، جسد سوخته ای که از درد فریاد می کشید، یک جغد عظیم الجثه با شاخهای بزرگ، رهبران، بانکداران، اصحاب رسانه و آموزش جهان در این مراسم گرد آمده بودند. این نهایت جنون بود».

 

افشاگری های بعدی

در سال 2004 نیویورک پست گزارش داد که یکی از بازیگران برتر فیلم های پورنوی مردانه از طرف کلوب استخدام شده است تا در طول برگزرای اردو به اعضایی که تمایل دارند خدمات ارایه دهد. در واقع اردوگاه در کنار فعالیت های مختلف دیگرش یک مجلی عیاشی هم جنس بازی نیز برای اعضا فراهم می کند.

ریچارد نیکسون که از روسای جمهور سابق آمریکا بوده و قبل از ریاست جمهوری به کلوب نیز دعوت شده بوده در مورد مراسم ها و اتفاقاتی که در اردوگاه می افتد؛ گفته است «چندش آورترین اعمال شیطانی که حتی نمی توانید تصورش را بکنید».

کریس جونز، یکی از کارگران اردوگاه در سال ۲۰۰۵، افشا کرده است که بارها از طرف اشراف پیری که به اردوگاه آمده بوده اند؛ به او پیشنهاد رابطه جنسی شده است. جونز به خاطر این اظهاراتش و افشای اسرار کلوب از طرف دادگاه محلی کالیفرنیا محکوم به زندان شد.

لیست افراد حاضر در بوهم در سال 2008

همچنین در سال ۲۰۰۸ توسط گروه های فعال در مورد حقایق آمریکا لیستی از افراد شرکت کننده در کلوب کشف و منتشر شد که حضور تیم نومحافظه کار رییس جمهور سابق آمریکا در کنار نمایندگان شرکت ها و صنایع بزرگ، دولتمردان و بانک داران، در این اردوگاه را تایید می کند. جرج بوش، دیوید راکفلر، هنری کیسینجر، دونالد رامسفلد، کولین پاول و چندین نفر از سازمان سیا مانند جیمز وولسی در سال 2008 در گردهمآیی این اردوگاه شرکت کرده اند.


منابع و مآخذ:
__________________________________________________________

http://www.propagandamatrix.com/articles/july2004/220704gaypornstar.htm

http://www.prisonplanet.com/032604nixontape.html

http://www.alvadossadegh.com/fa/freemasonry.html

http://www.sonomacountyfreepress.com/bohos/bohofact.html

http://www.sonomacountyfreepress.com/bohos/camps2008.html

  http://www.counterpunch.org/2001/06/19/the-truth-about-the-bohemian-grove

 

منبع: مشرق





نوع مطلب : مقالات، افشاگری، فراماسونری، هالیوود و رسانه های صهیونیستی، اشرار یهودی یا صهیونیزم، آمریکا و غرب یک دروغ بزرگ، سحر .جادو .عرفان های دروغین .جن .شیطان، آشنایی با مکاتب غربی/ لیبرالیسم، مستند های تکان دهنده، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در دانشگاه تهران با موضوع «هویت یک عبد» به ایراد سخنرانی پرداختند. گزیده‌ای از اولین جلسۀ این سخنرانی در ادامه می‌آید:

اگر عبد بودن خود را درک کنیم، توقعات ما کم می‌شود
 
·     تلقی و تعریفی که هر کس از وجود خود دارد، مبنای تمام توقعات و انتظارات او می‌باشد و پایۀ امیدها، انتظارات و نگرش‌های جهت‌دهنده به زندگی او خواهد بود. بسیاری اوقات به جای اینکه خودمان را به برنامه‌های سازندۀ روح مقید کنیم و زحمت‌ها و مرارت‌های احیاناً بی‌نتیجه را به خودمان تحمیل کنیم، بهتر است که درک و برداشت اساسی ما از خودمان را اصلاح و تکمیل نماییم. اگر برداشت اساسی ما از خودمان دقیق و صحیح باشد یقیناً در مقام نتیجه هم بسیاری از رفتارهای ما به سهولت اصلاح می‌شود؛ توقعات ما خیلی راحت سامان می‌یابد و توقعات اضافی ما حذف خواهد شد.
 
·     تعریف و تلقی ما از خودمان چه باید باشد؟ یک تعریف ناصحیح از انسان که زندگی و فرهنگ زمانۀ ما به نوعی این تعریف و تلقی را به ما تحمیل می‌کند، این است که: «انسان موجودی است که چیزهایی را دوست دارد و باید به دوست‌داشتنی‌هایش برسد.» اگر کسی با این تلقی از خودش زندگی را آغاز کند، مهار کردن او بسیار دشوار خواهد بود. خودش هم اگر بخواهد خودسازی کند با این تلقی غلط از خود، کار دشواری خواهد داشت. برای چنین انسانی اگر خدا، یا قیامت را معرفی کنیم، با هر دو، سر جنگ خواهد داشت و هر مشکلی می‌تواند او را به سهولت به زمین بزند. چون دنیا و سنت‌های حاکم خداوند بر عالم، روال خاص خود را دارند و خودشان را با خواست و برداشت غلط ما، تطبیق نخواهند داد و تغییر نخواهند کرد.
 
·     از نوع زندگی‌ها تعریف‌ها و تلقی‌های نادرست و نابجای دیگری هم می‌توان فهرست کرد. حتی اگر ما انسان مؤمن و متدینی هم باشیم، باید تکلیف خود را با تلقی و درک از هویت خودمان مشخص کنیم.
 
·     اگر تعریفی که از خودمان داریم را بخواهیم با عبارت «انسان موجودی است که....» آغاز کنیم احتمالاً ره به خطا خواهیم برد. قبل از اینکه انسان باشیم و محبوب‌ها، منافع و آرزوهایی در این دنیا داشته باشیم که بخواهیم به آن برسیم، و قبل از اینکه هر استعدادی داشته باشیم که بخواهیم آن را شکوفا کنیم، ما «عبد» هستیم.
 
·     اگر قبل از اینکه دوست داشتنی‌های خود را ببینیم، به «عبد بودن» خود نگاه کنیم، توقعات ما از عالم پایین خواهد آمد. ما حتی قبل از اینکه بخواهیم تصور کنیم که باید آدم خوبی بشویم باید بدانیم که عبد هستیم و در این صورت اصلاً به خودمان اجازه و فرصت بد بودن نخواهیم داد.
 
·     مشکل ما این است که از همان اول خودمان را خیلی «دستِ بالا» در نظر می‌گیریم و بعداً می‌خواهیم با ریاضت‌هایی خودمان را به تواضع در مقابل خداوند وادار کنیم. اصلاً چرا باید از همان ابتدا خودمان را آن‌قدر «دست بالا» بگیریم که بعد نتوانیم خودمان را از سریر تکبر پائین بیاوریم؟
 
·         باید بدانیم که ما عبد و مملوکی هستیم که مالک داریم و هیچ‌گاه مالک نخواهیم شد.
 
·     خداوند انسان را عبدی قرار داده است و به او دارایی‌ها و توانایی‌هایی داده است و به او اختیار محدودی داده است بدون اینکه ماهیت او که «عبد» است تغییر کند.
 
·     اگر کسی هویت عبد بودن خود را درک نکند، گریۀ بر امام حسین هم در او کم‌اثر خواهد بود. اگر کسی خودش را عبد نداند، در وجودش تکبر دارد و برای خودش نوعی خدایی قائل است. آیا گریۀ کسی که با تکبر برای امام حسین گریه کند، با کسی که با تواضع برای امام حسین گریه می‌کند، یک اثر خواهد داشت؟
 
·     به نسبت میزان فاصلۀ هر کس از «عبد بودن»، تکبری دارد، و با وجود این تکبر هیچ کار خوبی در او اثر چندانی نخواهد داشت. اگر کسی خودش را عبد نداند، حتی اگر کارهای خوبی هم انجام دهد، نورانی نخواهد شد، نماز هم بر روی او اثر زیادی نخواهد داشت.
 
·     اگر یک کودک از بدو تولد، توسط اشخاصی غیر از پدر و مادر واقعی خود بزرگ شود، طبیعتاً وقتی بفهمد که این افراد پدر و مادر واقعی او نیستند، اولین سؤالی که خواهد پرسید این خواهد بود: «پدر و مادر واقعی من چه کسانی هستند و کجا هستند؟ چرا من را رها کرده‌اند؟ چطور می‌توانم به آنها دسترسی پیدا کنم؟» ببینید این پرسش‌گری چقدر زیباست که یک انسان در جستجوی پدر و مادر خود سؤال کند تا به آنها برسد. همین حالت برای کسی پیش می‌آید که بفهمد عبد است. چنین انسانی نسبت به مولای خود سرگشتگی‌ خاصی پیدا می‌کند که این سرگشتگی آغاز سعادت او خواهد بود. خوب بودن را باید از اینجا آغاز کرد نه از بهشت و جهنم؛ نه از آنجا که اگر آدم خوبی باشیم به منافعی خواهیم رسید.
 
·     بچه‌ها در دوران کودکی خودشان را به پدر و مادرشان می‌شناسند، بچه‌ها برای اینکه به پدر و مادرشان بچسبند و از آنها امنیت کسب کنند، آموزشی نمی‌بینند. اصلاً این امور آموزش دادنی نیست. همین اتفاق باید بین ما و خدای ما بیافتد. اگر تلقی خود را از خودمان درست کنیم و عبد بودن خود را درک کنیم، دیگر لازم نیست کسی به ما توصیه کند که باید در آغوش ذکر خدا قرار گیریم تا به امنیت و آرامش برسیم؛ چرا که ما خود به خود سرگشتۀ مولای خود خواهیم بود تا خود را در آغوش او قرار دهیم.
 
·     اگر خداوند در قرآن کریم ما را به عنوان عبد می‌خواند، پس بر ما لازم است در مفهوم این واژه تأمل و تفکر کنیم. خیلی بد است که انسان خودش را نفهمد و درک نکند و معنای وجود خود را دقیقاً نداند که چیست و نداند که عبد خداوند است.
 
آیا روزی خواهد آمد که آموزش و پرورش بتواند مفهوم عبد بودن را به دانش آموزان منتقل کند؟
 
·         آیا روزی خواهد آمد که پدرها و مادرها ، بتوانند مفهوم عبد بودن را به فرزندان یاد دهند؟
 
·     آیا آموزش و پرورش ما روزی به این مهارت خواهد رسید که مفهوم عبد بودن را به دانش‌آموزان منتقل نماید که همه بفهمند عبد خدا هستند؟
 
·     برای خوب شدن، اصلاً لازم نیست در آغاز حرکت، سراغ جهنم و بهشت برویم، سراغ حساب و کتاب برویم، لازم نیست سراغ بیان زیبایی خوبی‌ها یا زشتی بدی‌ها برویم، لازم نیست سراغ نیاز به تکامل برویم، اصلاً نیازی نیست فعلاً حرکت را آغاز کنیم، کافی است عبد بودن خودمان را ببینیم. اگر عبد بودن خود را درک کنیم، می‌توان گفت بیش از 50 درصد راه را رفته‌ایم.
 
·     یک راه میان‌بُر وجود دارد که به وسیلۀ آن می‌توانیم معنای عبد بودن را به خوبی درک کنیم؛ اینکه «یک ارباب مهربان در نزدیکی خودمان تجربه کنیم و سایۀ او را بالای سر خود احساس کنیم» و این ارباب، تجربۀ عبد بودن را به ما بچشاند. راه میان‌بُر برای درک حقیقت عبد بودن، درک یک «مولاست.»
 
·      اگر ما عبد بودن خودمان را درک نکرده‌ایم دلیلش این است که مولا ندیده‌ایم و راه میان‌بُر این است که یک مولای خوبی مانند حسین(ع) پیدا کنیم. امام حسین (ع) قبل از اینکه مظلوم باشد، معصوم باشد، مهربان و نازنین باشد و قبل از هر چیز دیگری، نمایندۀ «مولای من» و «خلیفۀ رب العالمین» است. و لذا همان سرگشتگی که انسان نسبت به مولای خود دارد، بلافاصله نسبت به «خلیفۀ او بر روی زمین» پیدا خواهد کرد. اگر کسی از نزدیک حسین(ع) را ببیند و درک کند، عبد و غلام او خواهد شد. وقتی می‌گویند: «ارباب بی کفن... حسین...» به همین معناست...




نوع مطلب : حجت الاسلام علیرضا پناهیان، دین و زندگی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
درگیری نظامی با ایران، در حكم زلزله علیه منافع غرب است

سفیر سابق آمریكا در ناتو گفت: درگیری نظامی با ایران، در حكم زلزله علیه منافع غرب است.

به گزارش کیهان، رابرت هانتر با زیر سؤال بردن ادعاهای فریبكارانه آمریكا طی مقاطع مختلف در زمینه مذاكره با ایران می گوید: می دانم كه تاكنون ما آماده ورود به مذاكرات جدی با ایران نبوده ایم. ناتوانی برای این امر نیز باعث شده تا این فرصت ایجاد نشود كه ایران بار دیگر در افغانستان به ما كمك كند، كمكی كه یك بار در سال 2001 [دولت اصلاحات] انجام داد. این سیاستی است كه تحت فشار اسرائیل، در حكومت آمریكا در قبال ایران درپیش گرفته شده است.

هانتر در دولت كلینتون، سفیر آمریكا در ناتو بوده و اكنون مدیر مركز مطالعات ترانس آتلانتیك است. وی به بی بی سی می گوید: اقدام نظامی علیه ایران آن گونه كه اسرائیل ادعا می كند، منطقه را تبدیل به جهنم می كند و بدترین وضع را پیش می آورد. غرب دنبال جنگ نیست چون جنگ علیه ایران برای منافع غرب در حكم یك زلزله خواهد بود.

وی درباره اظهارات وزیر خارجه انگلیس مبنی بر راه افتادن جنگ سرد به خاطر تجهیز ایران به سلاح هسته ای می گوید: من تعجب می كنم كه هیگ چرا این حرف را زده. این حرف ها نامناسب و یك مبالغه تمام عیار است. اول باید پرسید آیا ایرانی ها به دنبال كسب توانمندی هسته ای هستند یا دنبال ساخت سلاح هسته ای كه امر متفاوتی است!

هانتر همچنین گفت: ما در غرب برای ورود به مذاكرات جدی با ایران تمایل نداشته ایم و فكر می كنم همین عامل در كنار تحریم ها، یك نیروی موثر در راندن ایران به مسیری بود كه اكنون دارد طی می كند.

در همین حال روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد: مقامات اسرائیل از هشدارهای اخیر مقامات آمریكایی به تل آویو درباره اقدام تكروانه ابراز نارضایتی و نگرانی كرده اند.

هاآرتص از قول یك مقام صهیونیست نوشت: ما به تام دانیلون مشاور امنیتی كاخ سفید توضیح دادیم كه اظهارات و اطلاعات شما فقط به ایرانیان خدمت می كند.

روزنامه فایننشال تایمز نیز در گزارشی تاكید كرد: ایران به سادگی می تواند از آمریكا در صورت هرگونه درگیری انتقام بگیرد.

این روزنامه می نویسد: امكانات دریایی ایران می تواند هرگونه حمله نظامی به ایران را با چالش جدی مواجه كند، همه كشورهای اصلی تولیدكننده نفت در سواحل خلیج فارس واقع شده اند در حالی كه كنترل شریان اصلی عبور نفت دنیا در دست ایران است. از سویی روند سیاست های جاری در بهار عربی در صورتی كه به دقت پیش رود اجازه نخواهد داد كه حمله ای به ایران صورت بگیرد. نباید فراموش كرد، در صورتی كه ائتلاف آمریكا و اسرائیل بخواهند به یك كشور مسلمان حمله كنند، مسلمانان یكپارچه در دفاع از آن كشور به صف خواهند شد.





نوع مطلب : مقالات، سیاسی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
آیت‎الله مصباح: دقت كنیم در دام سكولارها و ملی‌گرایان نیفتیم

آیت الله مصباح یزدی تأكید كرد: وظیفه ما ایجاب می كند كه به این اصل كه «خواست و آرمان مردم ما، اسلام است» عمل كنیم، به آن پایبند باشیم و همان گونه كه رهبر كبیر انقلاب تأكید كردند، آن را الگو و محور فعالیت های خود قرار دهیم مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی، حاكمیت دین در كشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله مصباح، علامه مصباح یزدی در دیدار با بسیج دانشجویی استان فارس، اردبیل و تهران ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و قدرشناسی نسبت به تلاش‌های فراوانی که برای ثمر رسیدن انقلاب اسلامی صورت گرفته، همه دانشجویان را به تأمل و تفکر در وظایفی که بر دوش ما نهاده شده سفارش کردند. 

ایشان خاطرنشان کرد: همه ما موظفیم در دو جهت بیاندیشیم؛ ابتدا درباره اصل انقلاب، دستاوردها و هدایت‌ها و شیوه‌هایی که امام به ما آموختند و به کار بردند، و دوم درباره آسیب‌ها و آفت‌هایی که ممکن است به انقلاب ما وارد شود. 

وی یادآور شد: بعد از تفکر و تأمل در این دو امر، باید وظیفه خود را در مقابل این هدیه الهی بدانیم و راه بهره‌وری از انقلاب، حفظ کردن از آفت‌ها و افزودن بر دستاوردها و ادامه راه آن را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهیم. 

عضو خبرگان رهبری ضمن بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: انقلاب اسلامی مجموعه‌ای از دستاوردهای عینی و محسوس داشته که سی و چندسال درباره آن سخن گفته شده است، اما برخی از دستاوردهای آن کمتر مورد توجه مردم قرار گرفته و به دلیل غیر حسی بودن، دیر توجه مردم را به خود جلب می‌کند. 

علامه مصباح با بیان این‌که این مجموعه از دستاوردها باید بیشتر مورد توجه فرهیختگان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب، نماز خواندن برای جوان مایه شرمساری در وجهه عمومی دانشگاه به شمار می‌رفت و تلاش می‌شد تا ورود خواهران با حجاب در دانشگاه ممنوع شود و حتی کار را به جایی کشاندند که تاریخ اسلامی را به تاریخ هخامنشی تغییر دادند. 

وی ادامه داد:‌ اما با درخشش انقلاب اسلامی، مناسک دینی در میان جامعه روز به روز بیشتر رونق پیدا کرد، با وجود هجمه‌های فراوان فرهنگی، علاقه جوانان به باورها و ارزش‌های دینی افزایش چشمگیر یافت، چنان‌که نمونه روشن آن را در اعتکاف‌های دانشجویی مشاهده می‌کنیم، این‌ها بخشی از دستاوردهای معنوی انقلاب است که کمتر مورد توجه و معرفی قرار گرفته است. 

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، تصریح کرد: مهمترین اثر انقلاب اسلامی، حاکمیت دین در کشور است، این‌که ارزش‌های دینی در جامعه به عنوان ارزش تلقی می‌شود و مورد اجرا و احترام قرار می‌گیرد، هر چند بعضی افراد متخلف و قانون‌شکن وجود دارند، اما اغلب مردم پایبند به دین و دستورات آن هستند. 

وی تأکید کرد: عزت و اقتداری که امروز ایران اسلامی به دست آورده است، در سایه حاکم شدن دین و رهبری دین بر جامعه است، درمقابل کسانی نیز هستند که می‌کوشند این حرکت عظیم اسلامی را ملی‌گرایانه و رفاه‌گرایانه نمایش دهند، که با هوشیاری و بصیرت مردم کار به جایی نخواهند برد. 

ایشان افزود: این عده می‌کوشند حرکت‌های عظیم کشورهای اسلامی که مقام معظم رهبری آن را بیداری اسلامی می‌داند، حرکت‌های ملی‌گرایانه، و صرفاً برای ‌کسب آزادی و رهایی از دیکتاتوری معرفی کنند، این دسته با عنوان اسلامی مخالفند و هر جایی که نام اسلام و پرچم آن برافراشته می‌شود، به فکر انحراف و سنگ‌اندازی در اهداف و حرکت‌ها می‌افتند. 

آیت‌الله مصباح یزدی یادآور شد: وظیفه ما ایجاب می‌کند که به این اصل که «خواست و آرمان مردم ما، اسلام است» عمل کنیم، به آن پایبند باشیم و همان‌گونه که رهبر کبیر انقلاب تأکید کردند، آن را الگو و محور فعالیت‌های خود قرار دهیم. 

وی ادامه داد:‌ باید توجه داشته باشیم در دام ملی‌گرایان، سکولارها و کسانی که نوکر دشمنان ایران اسلامی هستند، نیافتیم و فراموش نکنیم که همه این آوازه‌ها به برکت اسلام است. 

ایشان در پایان به نزدیک‌ترین وظیفه ما که شرکت پرشور در انتخابات است، اشاره کرد و اظهار داشت:‌ همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ شرکت در انتخابات، نشان‌دهنده هویت ماست و هر چه باشکوه‌تر برگزار شود، عظمت، اقتدار و پایبندی مردم را به دین، به دنیا ثابت می‌کند. 

وی افزود: شناسایی فرد اصلح را سبک نگیریم، سرنوشت کشور عمدتا به وسیله مجلس رقم می‌خورد، اگر می‌خواهیم پایبند به دین و ارزش‌های آن باشیم، باید کسی را انتخاب کنیم که به اسلام و ولایت‌فقیه پایبند باشد و در درجه بعد مدیر کارا و متخصص باشد





نوع مطلب : سیاسی، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
خاتمی: رهبری سرمایه همه ملت است/ نامزدها از ولایت فقیه استفاده ابزاری و جناحی نكنند

امام جمعه موقت تهران در توصیه هایی در دومین روز از آغاز تبلیغات داوطبان نمایندگی مجلس نهم تاكید كرد كه 'امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری سرمایه همه مردم ایران هستند' از این رو 'نامزدها نباید از ولایت فقیه استفاده ابزاری و جناحی كنند.'

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران در محل دانشگاه تهران در سخنانی اقشار مختلف مردم كشور را به حضور و مشاركت حداكثری در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمعه آینده (12 اسفند) فراخواند و توصیه هایی را در باب رعایت اخلاق انتخاباتی به نامزدهای انتخابات داشت. 


عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری نامزدهای انتخابات را از استفاده ابزاری از امام (ره)، مقام معظم رهبری و ولایت فقیه برحذر داشت و گفت: امام (ره) و مقام معظم رهبری سرمایه همه مردم ایران هستند و جناح های رو به نظام همواره مورد محبت امام بودند و مورد محبت مقام معظم رهبری هم هستند.


امام جمعه موقت تهران از نامزدهای انتخابات مجلس نهم خواست كه در تبلیغات انتخاباتی، به بیان توانمندی های خود بپردازند.


خاتمی خاطرنشان كرد: نقل قول های برخی در روزهای اخیر كه مقام معظم رهبری در باب انتخابات چنین فرموده اند، خود مصداق بارز بداخلاقی انتخاباتی است.



** نظرسنجی ها: حضور ملت بسیار باشكوه است


عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این كه همه كسانی كه برای رضای خدا وارد صحنه انتخابات شده اند، پیروز هستند، گفت: پیروز واقعی ملت ایران است كه 12 اسفند حماسه دیگری می آفریند .


امام جمعه موقت تهران افزود: بشارت می دهم كه نظرسنجی های واقع بینانه از سراسر كشور نشان می دهد كه حضور مردم در انتخابات آتی بسیار باشكوه خواهد بود.


وی خطاب به مردم ایران اسلامی تصریح كرد: دشمنان ملت ملتمسانه به شما می گویند كه نیایید رای دهید اما به فضل خدا، در این دوره باشكوه تر از هشت دوره سابق انتخابات مجلس شورای اسلامی به صحنه خواهید آمد و تودهنی محكمی به همه دشمنان می زنید.


خاتمی با بیان این كه حضور مردم در انتخابات 12 اسفند از جنس حضور باشكوه در راهپیمایی 22 بهمن است، تصریح كرد: بهار انتخابات در ایران برای زغال های تحریمی و كسانی كه نخواستند با ملت ما همراه شوند روسیاهی به همراه خواهد داشت و پرونده سیاه آنها را سیاه تر خواهد كرد.



** رد صلاحیت شدگان همچنان نزد مردم محترم خواهند بود


خطیب جمعه تهران درباره داوطلبان رد صلاحیت شده نیز گفت كه به دنبال بررسی دلایل رد صلاحیت ها نبوده ام اما سخن من همان سخن مقام معظم رهبری است كه فرمودند اگر كسی در یك عرصه رد صلاحیت شد به عنوان رد صلاحیت مطلق در همه عرصه ها نیست؛ بلكه وی در این عرصه رد صلاحیت شده اما ممكن است در ده ها عرصه دیگر، صلاحیت داشته باشد.


خاتمی در ادامه داوطلبان رد صلاحیت شده را به تمكین و تبعیت از قانون فراخواند و تاكید كرد: مردم حریم چهره های صالحی را كه رد صلاحیت شده اند را نگه می دارند و آنان همچنان نزد مردم محترم خواهند بود.



** اهانت آمریكایی ها به ساحت مقدس قرآن كریم تعمدی است


محكومیت اقدام نظامیان آمریكایی در توهین به ساحت مقدس قرآن كریم در پایگاه این كشور در افغانستان، بخش دیگری از خطبه دوم امام جمعه موقت تهران را به خود اختصاص داد.


خاتمی ادعای مقامات آمریكایی درباره اشتباهی وسهوی بودن اقدام نظامیان این كشورها در به آتش كشیدن قرآن كریم، كتاب آسمانی مسلمانان را رد كرد و گفت: طبق گزارش گزارشگران، این اقدام تعمدی بوده است و از سر كینه دولتمردان آمریكایی با اسلام است.


وی جسارت آمریكایی ها در جمع آوری قرآن هایی كه زندانیان مسلمان می خواندند و به آتش كشیدن این كتاب مقدس را 'جنایتی هولناك' توصیف كرد و گفت: آنها با این اقدام انگار تك تك مسلمانان را به آتش كشیده اند.


امام جمعه موقت تهران، خروش مسلمانان در كشور افغانستان در اعتراض به این جنایت هولناك را 'غیرتمندانه' خواند و گفت: واكنش آنها را مصداق غیرت دینی می دانم .


خاتمی در ادامه عذرخواهی باراك اوباما رییس جمهوری آمریكا و فرمانده پایگاه نظامی این كشور در بگرام در افغانستان را 'صوری' ارزیابی كرد و گفت: با صدای بلند می گویم و دنیا بداند كه دولت آمریكا ضد اسلام است، توهین آمریكایی ها اشتباه نبوده و بلكه عمدی بوده است چرا كه دولتمردان واشنگتن نسبت به اسلام كینه دارند.


عضو هیات رییسه مجلس خبرگان افزود: حركت های مداوم آنها در ایجاد مشكل برای نظام اسلامی هم دقیقا به همین دلیل است.


امام جمعه موقت تهران با انتقاد از سكوت مسوولان برخی كشورهای اسلامی در قبال این جنایت هولناك گفت: آنچه غم جانكاه به نظر می رسد این است كه سران كشورهای اسلامی كه خود را خادم الحرمین الشریفین می دانند و مسلمانان مظلوم را در بحرین می كشند، با دولتمردان آمریكایی دوست صمیمی هستند و علی التحقیق در همه این جنایات شریك هستند.



** تقدیر از بستن شیر نفت به روی برخی كشورهای مغرور اروپایی


خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود از قطع صادرات نفت ایران به كشورهای فرانسه و انگلیس در روزهای اخیر تقدیر كرد و گفت: از حركت مقتدرانه نظام اسلامی كه در اقدامی بسیار شایسته، شیر نفت را به برخی از كشورهای مغرور اروپایی بست، تقدیر و تجلیل می كنم.


خاتمی با یادآوری تصویب تحریم خرید نفت ایران در اتحادیه اروپا گفت: آنها می خواستند برای ما بحران درست كنند و حال آن كه به فضل خدا، این موضوع به بحران شكننده ای برای خودشان تبدیل شد.


وی روند صعودی بهای نفت و پیش بینی كارشناسان مبنی بر تداوم این روند را یادآور شد و خطاب به كشورهای امضا كننده تحریم ایران گفت: می خواستید برای ما چاه درست كنید اما به فضل خدا خودتان در این چاه افتاده اید.


عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با یادآوری توصیه خود به اروپا در خطبه اول مبنی بر این كه 'اروپا با طناب پوسیده آمریكا به چاه نرود و خود را بدبخت نكند' اظهار داشت: مسوولان این كشورها حدود 500 كشته ناشی از سرما را تاكنون ثبت كرده اند، خود را به این وضعیت انداخته اند.


امام جمعه موقت تهران گفت: آدم های منصفی كه در این كشورهای اروپایی هستند در كنار كسانی كه در جنبش وال استریت علیه نظام سرمایه داری فریاد می زنند، خطاب به سران كشورهای خود فریاد بزنند كه شما در جای خود نشسته اید و این مردم ضعیف هستند كه آسیب می پذیرند.



**حضور پای صندوق هم واجب عقلی و هم واجب شرعی است


خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با موضوع رقابت بزرگ 12 اسفندماه تاكید كرد: حضور پای صندوق رای و شركت در انتخابات هم واجب عقلی و هم واجب شرعی است.


وی تقویت نظام اسلامی را به منزله تقویت اسلام ناب محمدی (ص) و پرچم دراهتزاز درآمده اسلام در دنیا دانست و یادآور شد: پای صندوق رای آمدن تقویت نظام اسلامی است.


خاتمی گفت: هرچند مقدمه واجب، وجوب شرعی نداشته باشد نزد عقلا وجوب عقلی دارد.


عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در باب واجب بودن حضور در انتخابات به آیه مباركه 62 سوره نور و آیه شریفه 58 سوره نساء استناد كرد و گفت: در آیه 62 سوره نور آمده است كه مومنان به خدا و رسول ایمان دارند و در امر جامع نظیر جهاد و نماز جمعه همراه پیامبرند.


وی خاطرنشان كرد: با همین ملاك هایی كه بزرگان گفته اند می گویم كه انتخابات امر جامع است و مومنین از ولی جدا نمی شوند.


امام جمعه موقت تهران یادآور شد: در این آیه، رسول به عنوان شخصیت حقوقی اش مطرح است یعنی اگر امیرالمومنین (ع) حاكم بود مومنین از ایشان جدا نمی شوند و امروز كه ولی فقیه و نایب عام حضرت ولی عصر (عج) حاكم است از ولی جدا نمی شوند و در صحنه حاضر می شوند و اگر عذر شرعی دارند با اجازه ولی در صحنه حاضر نمی شوند.


خاتمی درباره آیه مباركه 58 سوره نساء نیز گفت: در این آیه، دستور خداوند ذكر شده است كه امانت ها را به اهل آن برگردانید و رهبری كه بالاترین مسوولیت است امانت شمرده شده است؛ مسوولیتها هم هر یك امانت است.


وی خاطرنشان كرد: مسوولیت مجلس شورای اسلامی كه تحقیقا در راس اموراست و كسی حق ندارد در این فرمایش امام (ره) خدشه ای وارد كند، چون مردم در راس امورند و فرمایش امام مبنا دارد.


عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: وقتی مردم در راس امور هستند، مجلس شورای اسلامی نماد مردمسالاری دینی و در راس امور است.


وی خاطرنشان كرد: مردم شرعا طبق این دو آیه موظف هستند وارد صحنه انتخابات شوند و امانت را به انسان های صالح بسپارند.



** مردم با رای خود مجلسی در خور نظام اسلامی بسازند


امام جمعه موقت تهران در ادامه از اقشار مختلف مردم خواست كه با رای خود مجلسی در خور نظام اسلامی بسازند.


خاتمی گفت: تحقق این امر با انتخاب اصلح میسر است؛ نه این كه كسی بی حساب پای صندوق حاضر شود و همینطوری اسم بنویسد.


عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب فرمودند، اصل انتخابات یك تكلیف الهی است، انتخاب اصلح هم یك تكلیف الهی است.


وی درباره ویژگی نامزد اصلح اظهار داشت: این گونه افراد باید در عمل نشان دهند كه مومن و متعهد به ارزش های الهی هستند، بینش سیاسی مرتبط با مجلس و بصیرت دارند تا فریب نخورند؛ پای كار بایستند و از موج ها و جوسازی ها تاثیر نگیرند.


امام جمعه موقت تهران گفت: نامزد اصلح به اهرم های قدرت و ثروت وابسته نیست، تولی و تبری دارد، ولایتمدار عملی است و از آنها كه با ولایت زاویه دارند خود را جدا كرده است.


وی یادآور شد: نامزدهایی كه ولایتمدار نیستند و تبری هم نداشته باشند، خدای ناكرده آسیب پذیر هستند.


خاتمی با تاكید بر این كه یكی از ویژگی های مهم نامزد اصلح، قانونمداری است، گفت: نامزدی كه هنوز به مجلس قانونگذاری نرفته در فرایند تبلیغات خلاف قانون عمل می كند و روشن است كه اصلح نیست.


وی اقدامات برخی نامزدها در راستای التهاب آفرینی را در ادامه بازی فتنه 88 دانست و گفت: این گونه افراد نه تنها اصلح نیستند بلكه صلاحیت آنها زیر سوال است.



** ضرورت پرهیز از عوام فریبی


امام جمعه موقت تهران با تاكید بر ضرورت پرهیز نامزدهای انتخابات از عوام فریبی به آنان یادآور شد كه بر سر سفره نظام اسلامی نشسته اند؛ بستری كه نظام برای آنها فراهم كرده است و آنها از این جایگاه می خواهند به مجلس بروند.


وی گفت: با این وجود، برخی نامزدها خود را برای هوادارنشان به عنوان پرفسور و فیلسوف بی نظیر قرن معرفی و نظام را تخریب می كنند و در ادامه می گویند كه به من رای دهید تا منجی شما شوم؛ این گونه اظهارات قطعا بلوف و خالی بندی و در راستای ورود به مجلس از طریق عوام فریبی است كه مردم باید مراقب این گونه عوام فریبی ها باشند.


خاتمی همچنین نامزدها را به پرهیز از غلو درباره خود فراخواند و گفت: گاهی نامزدهای انتخابات عناوینی می نویسند كه در شان آنها نیست و مسوولیت هایی را ذكر می كنند كه برخی از آنها مسوولیت نیست و برخی نیز دروغ است؛ این گونه می گویند كه نامزد ما نادره عصر است.



** انتقاد از تشبیه نامزدها به شهید مدرس


عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری خطاب به برخی نامزدهای انتخاباتی كه می گویند نامزدهایی مثل مدرس را به مجلس بفرستید، گفت: تو خود را مدرس می دانی؟ مدرس فقیه بود، مجتهد بود، در زمان طاغوت داد زد، فریاد زد. تو مدرسی ؟ این گونه غلو كردن، نوعی تبلیغات اغواگرایانه است؛ مردم مراقب این گونه تبلیغات اغواگرایانه باشند.


امام جمعه موقت تهران گفت: اخلاق انتخاباتی ایجاب می كند كه پایان رقابت، رفاقت باشد و خوش اخلاق ها روز بعد انتخابات و با مشخص شدن نتیجه آرا شناخته می شوند.


وی ادامه داد: اگر آنها به رقیب پیروز خود تبریك گفتند و آمادگی خود را برای همكاری اعلام كنند، با اخلاق هستند و اگر نخواهند به قانون تمكین كنند و شلوغ كنند، بداخلاق هستند.


خاتمی ضمن توصیه به مردم برای سبقت گرفتن در حضور پرشور پای صندوق‌های رای گفت: یكی از عرصه‌های خیرات حضور گرم و در اسرع وقت در انتخابات است؛ برخی می‌گویند بگذارید آخر وقت برویم، اما باید بدانیم نفس این صف‌های طویل مایه افتخار نظام اسلامی است.





نوع مطلب : سیاسی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
راز تاخیر ظهور حضرت ولیعصر(عج)

آیت‌الله ناصری از اساتید اخلاق حوزه علمیه اصفهان طی سخنانی، راز تاخیر ظهور حضرت ولیعصر (عج) را با بهره‌گیری از آیات و روایات تشریح کرده است. 

به گزارش مرکز خبر حوزه، متن سخنان این استاد حوزه که دوماهنامه‌ خُلُق آن را منتشر کرده است به شرح ذیل است.

 
الْكَلَامُ إِذَا خَرَجَ مِنَ الْقَلْبِ وَقَعَ عَلَى الْقَلْبِ وَ إِذَا خَرَجَ مِنَ اللِّسَانِ لَمْ‏ یُجَاوِزِ الْآذَان‏؛[1]
 
سخن وقتی از قلب خارج شود، به قلب هم می‌نشیند و اگر فقط از زبان خارج شود، از گوش‌ها هم تجاوز نمی‌کند.
 
 اگر کسی وصل شود، هرچه از خدا، انبیا و ائمه بگوید، در قلب می‌نشیند؛ اما آن‌هایی که مثل من وصل نیستند، فقط حرف می‌زنند و حرفشان از این گوش‌ها تجاوز نمی‌کند، از این گوش می‌رود و از آن گوش در می‌آید. ما قابل نیستیم که بخواهیم فضایل امام زمان (عج)  را بگوییم؛ لکن در عین حال «تا ریشه به آب است امید ثمری هست». امیدواریم حضرت، ما را هدایت فرماید.
 
* حکمت تأخیر فرج حضرت بقیة الله (عج)
 
یکی از سؤالات مطرح دربارة حضرت مهدی (عج) این است که حکمت تأخیر فرج چیست؟
 
در روایات و زیارات متعددی می‌فرماید:
 
یَمْلَاُ الْأرْضَ‏ قِسْطاً وَ عَدْلًا بَعْدَ مَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْما؛[2]
 
[حضرت] دنیا را پر از عدل و داد می‌کند، بعد از آن‌که پر از ظلم و جور شده است.
 
عدل واقعی را که از زمان حضرت آدم تا الآن پیاده نشده است، حضرت بقیة‌الله (عج)  پیاده می‌کنند.
 
اما حالا که ظلم و جور همه دنیا را گرفته است؛ پس چرا حضرت تشریف نمی‌آورد؟ چقدر دعای ندبه می‌خوانیم! چقدر به جمکران و حرم‌های اهل‌بیت (ع) می‌رویم و «یا بن الحسن، یا بن الحسن» می­گوییم! چرا حضرت نمی‌آید؟
 
* ظهور حضرت به خواست خدا است
 
در جواب، عرض می‌کنیم: اولاً امر ظهور به دست حضرت حق است. هر موقعی که پروردگار مصلحت بداند، حضرت ظهور می‌کند. خداوند متعال که حکیم است و هر کاری بکند، طبق حکمت و مصلحت است.
 
ظهور حضرت بقیة‌الله یکی از احکام الهی است. حضرت حق، باید حکم بکند تا حضرت بقیة الله -روحی له الفداء- ظهور کند. چرا خداوند متعال اجازه ظهور نداده است؟ حکمتش چیست؟ ما نمی‌دانیم. همان‌طور که حکمت احکام دیگر را نمی‌دانیم. مثلاً نماز ظهر و نماز عصر چهار رکعت است، نماز مغرب سه رکعت است. چرا؟ ما علت احکام الهی را نمی‌فهمیم. زکات به نُه چیز تعلق می‌گیرد. یکی از آن‌ها گوسفند است. کسانی که گوسفند دارند با شرایطش، اگر تعدادشان چهل تا شد باید یکی از آن‌ها را زکات بدهند  و اگر تعدادشان به صد و بیست و یک رسید باید دو رأس گوسفند زکات بدهند. حالا چرا صد و بیست و یک گوسفند باید باشد، حکمتش را خدا می‌داند.
 
تأخیر ظهور حضرت بقیة‌الله -روحی له الفداء- که به اجازة حق است، طبق حکمت حق است. او این طور مصلحت می‌داند.
 
* نبود تقاضا به اندازه کافی
 
در روایات متعدد آمده است که برای تعجیل در فرج دعا کنید.[3] خداوند امر فرج را به یک شب اصلاح می­کند؛[4] یعنی اگر حضرت حق اراده کند، مطلب تمام است. اراده حق هم متوقف بر تقاضای من و شما است. اگر تقاضا باشد، قطعاً عرضه خواهد بود. داستان های متعددی در این زمینه نقل شده است. روایت شده است که قوم بنی اسرائیل در کمال شدت و ناراحتی قرار گرفته بودند و می دانستند که رفع گرفتاری آن‌ها به آمدن حضرت موسی (ع) است. مدتی از شهر بیرون آمدند و شروع کردند به استغاثه کردن. به واسطه همین تضرع و زاری، خداوند از چهارصد سال که قرار بودن سرگردان باشند، صد و هفتاد سال کم کرد.
 
حضرت صادق (ع) می‌فرمود: خداوند به حضرت ابراهیم وحى فرستاد كه به زودى فرزندى براى تو متولد خواهد شد. ابراهیم هم به ساره (همسرش) خبر داد. ساره گفت: «من پیر زن هستم». با این وصف خداوند به سوى ابراهیم وحى فرستاد كه ساره به زودى فرزندى مى‏آورد و اولادش چهار صد سال گرفتار خواهند بود.آن‌گاه حضرت فرمود: چون گرفتارى بنى اسرائیل به طول انجامید، چهل صبح به درگاه الهى رو آورده، به گریه و زارى پرداختند. خدا هم به موسى [و برادرش] هارون وحى فرستاد كه [با امداد غیبى] آن‌ها را از شر فرعون نجات دهند و صد و هفتاد سال از چهار صد سال گرفتارى آن‌ها را برداشت.
 
* امام ششم (ع) فرمود:
 
شما هم اگر مثل بنى اسرائیل در درگاه خداوند به گریه و زارى بپردازید، خداوند فرج ما (اهل بیت‌ (ع) )را نزدیك خواهد كرد؛ اما اگر چنین نباشید، این سختى تا پایان مدتش، طول خواهد کشید.[5]
 
وقتی تقاضا باشد، عرضه هم به دنبالش می‌آید. اگر ما فرج کلی را از حضرت حق درخواست کردیم، حضرت حق عنایت می کند؛ و گرنه از فیوضات خاص خداوند و امام زمان (عج)  محروم می‌شویم.
 
مرحوم حاج محمد علی فشندی نقل می‌کرد: در مسجد جمكران قم اعمال را به جا آورده، با همسرم می‌آمدم. دیدم آقایی نورانی داخل صحن شد و قصد دارد به طرف مسجد برود.
 
با خودم گفتم: «این سید در این هوای گرم تابستان، از راه رسیده و تشنه است».
 
ظرف آبی به دست او دادم تا بنوشد؛ پس از آن‌كه ظرف آب را پس داد، گفتم: «آقا شما دعا كنید و فرج امام زمان را از خدا بخواهید، تا امر فرجش نزدیك شود».
 
فرمود: «شیعیان ما به اندازه آب خوردنی، ما را نمی‌خواهند. اگر بخواهند، دعا می‌كنند و فرج ما می‌رسد».
 
این را فرمود و تا نگاه كردم آقا را ندیدم. فهمیدم وجود اقدس امام زمان (عج) را زیارت كردم و حضرتش امر به دعا کرده است».
 
* خارج شدن مؤمنان از صلب پدران
 
در جنگ صفین، امیرالمؤمنین (ع) با معاویه جنگ کرد. این جنگ، طولانی‌ترین جنگ‌ در صدر اسلام شد. البته در زمان ظهور امام زمان (عج)، جنگ‌های 7، 8، 9 ساله اتفاق می‌افتد و در ،نهایت اسلام پیروز می‌شود. حدود 18 ماه جنگ صفین طول کشید. مردم در طول این مدت 18 ماه معجزه‌هایی از حضرت امیر (ع) دیدند.
 
یک شب معاویه تصمیم گرفت جنگ را یک سره کند. شجاعان لشکرش را که هزاران نفر بودند انتخاب کرده، غرق آهن نمود و به خط مقدم فرستاد، تا جنگ یک سره شود. اصحاب بلند شدند تا بجنگند. حضرت فرمود: «کار من است، شما کنار بروید». حضرت به جنگ آمد و هر کسی را که به درک می‌فرستاد، یک تکبیر می‌گفت. آن شب هزار تکبیر از حضرت شنیده شد.
 
مالک اشتر هم جنگید و از او هم نهصد و نود و نه تکبیر شنیده شد. موقعی که برگشت به حضرت عرض کرد: «یا امیرالمؤمنین! خسته نباشید. شما یک تکبیر بیشتر از من گفتید». حضرت فرمود: «بله؛ تو همه را از تیغ می‌گذراندی؛ ولی من هر کس که مقابلم می‌آمد تا هفتاد پشتش را نگاه می‌کردم، اگر یک شیعه در نسلش بود و بنا بود به دنیا بیاید، او را نمی‌کشتم و زخمی‌اش می‌کردم تا از صحنه جنگ کنار برود. فرق من و تو همین است»
 
از حضرت سجاد (ع) پرسیدند: «یابن رسول الله! چطور شد ضربات پدر شما روز عاشورا، یک ضربه‌ای بود؟ هر کس مقابل حضرت بود، یک ضربه می‌خورد و احتیاج به ضربه دوم نداشت؛ اما خیلی‌ها زخمی می‌شدند و کنار می‌رفتند، علتش چه بود؟ پدرتان بعضی‌ را زخمی می‌کرد تا کنار بروند؛ اما بعضی را که یک ضربه می‌زد کشته می‌شد و در قعر جهنم قرار می‌گرفت؟»حضرت فرمود: «پدرم نگاه می‌کرد تا هفتاد پشت افراد اگر یک شیعه به دنیا می‌آید او را فقط زخمی می‌کرد؛ و گرنه ضربه های پدرم یک ضربه‌ای بود».
 
 همچنین حضرت نوح (ع) چند سال عمر کرد؟ دربارة سنش اختلاف است. صریح قرآن است که تبلیغش 950 سال طول کشید. در این مدت هشتاد نفر به دین او ایمان آوردند. این تعداد را بر مدت تبلیغ حضرت نوح تقسیم کنید، ببینید سالی چند نفر به او ایمان می‌آوردند؟ حضرت نوح در سال چند نفر را توانسته ‌است موحد کند. حدوداً هر دوازده سال یک نفر را توانسته به دین خدا جذب کنند. چرا؟ برای همین جهت بود؛ یعنی عذاب قوم حضرت نوح تأخیر می‌افتاد تا دیگر هیچ مؤمنی در صلب آن‌ها نباشد.حضرت نوح هم در قرآن تصریح می‌کند:
 
إِنَّكَ إِنْ تَذَرْهُمْ یُضِلُّوا عِبادَكَ وَ لا یَلِدُوا إِلاَّ فاجِراً كَفَّاراً؛[7]
 
چرا كه اگر آن‌ها را باقى بگذارى، بندگانت را گمراه مى‏كنند و جز نسلى فاجر و كافر به وجود نمى‏آورند.
 
عذاب این‌ها که تا این مدت طولانی به تعویق افتاد برای همین علت بود. این‌هایی که متولد می‌شدند، اگر 100 سال دیگر یا 150 سال دیگر، در نسل این‌ها یک مسلمان بود و بنا بود بیرون بیاید، این‌ها را مهلت می‌دادند تا آن مسلمان بیرون بیاید، بعد این‌ها را بکشند. اگر یک نفر مسلمان در نسل پنجاهم یا هشتادم کافری بود، آن کافر را به احترام آن شیعه نمی‌کشتند.
 
حالا هم همین‌طور است. خیلی‌ها مهدور الدم هستند که اگر حضرت ظهور کند، قتلشان واجب است؛ اما ممکن است در نسل همین‌ها که واجب القتل هستند، فرزند صالحی باشد؛ مثل خلیفه اول که وضعیتش معلوم است؛ لکن فرزندی دارد به نام محمد بن ابی بکر که بازوی امیرالمؤمنین (ع) است.
 
 محمد بن ابی بکر آن‌قدر مقرب درگاه حضرت امیر (ع) بود که حضرت فرمود بگویید: محمد بن علی ممکن است در پشت خیلی از این کفار و مشرکانی که اگر به دست ما برسند، هزارتایشان را یک روزه می‌کشیم، شیعیانی بعداً به وجود بیایند که به درد می‌خورند.
 
 لذا من حق ندارم که اشکال کنم که: خدایا! چرا حضرت را نمی‌فرستی؟ ما چه کاره هستیم که در کار خدا دخالت کنیم؟ ما باید تسلیم باشیم. بهترین حالات، این است که انسان تسلیم حق باشد. به حضرت حق عرض کند: پروردگارا! آنچه تو صلاح می‌دانی، مطیعم.
 
برای خدا ناراحتی ها و مشکلات زمان غیبت را تحمل کن؛ اجر و مقام داری. لکن دعا برای تعجیل فرج را فراموش نکن؛ زیرا این دعا معرّف خواست قلبی ما است و از آن طرف اگر در فرج تأخیر شد، باید راضی به رضای الهی باشیم.
 
البته به واسطه کثرت گناهان ما ممکن است، امر فرج تأخیر بیفتد. خدا می‌داند. انسان مؤمن، باید مقداری بیشتر حواسش را جمع کند و به حضرت، بیشتر دعا کند.
 
[1] . مجموعه ورام، ج‏2، ص 153.
 
[2] . كشف المحجة، ص 106؛ إثبات الهداة، ج‏2، ص 120. 
 
[3]. برای نمونه ر.ک: إحتجاج، ج‏2، ص471؛ إعلام الورى، ص453؛ بحارالأنوار ، ج‏52، ص 92.
 
[4]. إعلام الورى، ص 435؛ كمال الدین، ج‏2، ص 377؛ بحارالأنوار، ج‏51، ص 156.
 
[5] . بحارالأنوار ، ج‏52، ص132؛ البرهان، ج‏3، ص 125؛ المیزان، ج‏10، ص331.
 
[7] . سوره نوح: 27.




نوع مطلب : مقالات، تحلیل های آخرالزمانی در عصر حاضر، آخرالزمان . امام مهدی (ع). فتنه های بزرگ . نشانه ها، شبهه ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
آثار تحریم پیش دستانه نفت ایران در انگلیس نمایان شد

خبرنامه دانشجویان ایران: روزنامه دیلی میل از آشکار شدن زودهنگام آثار تحریم ایران در انگلستان خبر داد.

این روزنامه در شماره روز سه شنبه 2 اسفند 1390 (21 فوریه 2012) نوشت: «در پی تحریم فروش نفت ایران به انگلیس، بهای هر لیتر گازوئیل در این کشور، نخستین بار به یک پوند و 43 پنس رسید».

در حالی که دولت انگلیس تاکید دارد تحریم فروش نفت ایران به انگلیس، اثری بر افزایش هزینه های زندگی در این کشور ندارد، روزنامه دیلی میل از رسیدن بهای هر بشکه نفت برنت، به 121 دلار خبر داد و تاکید کرد: «با ادامه وضعیت جاری در خاورمیانه، انتظار می رود بهای سوخت تا آغاز بهار، باز همه بالاتر رود و در مقایسه با ماه پیش، 7 پنس دیگر بر بهای هر لیتر سوخت در انگلیس افزوده شود».

بنا بر این گزارش، نیمی از خودروهای انگلیس، گازوئیل سوزند که بهای هر لیتر گازوئیل، از 114 پنس در سال گذشته، به 143 پنس رسید.

به نوشته دیلی میل، نگرانی از برنامه های هسته ای ایران، اقدام ایران در تحریم فروش نفت به انگلیس و فرانسه و نیز احتمال مسدود شدن تنگه هرمز، موجب شده است در یک هفته گذشته، بهای نفت به سرعت افزایش یابد.

 روزنامه دیلی میل به نقل از کارشناسان ترابری نوشت: «انتظار می رود افزایش بهای سوخت موجب شود در مجموع، هر خانوار انگلیسی به طور متوسط ماهانه 15 پوند بیش تر برای خرید بنزین و گازوئیل بپردازد».

به نوشته دیلی میل، آمریکایی ها در 10 روز گذشته، به منظور پیشگیری از خرید سوخت گران تر، به خرید و ذخیره بنزین روی آوردند.





نوع مطلب : سیاسی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


( کل صفحات : 9 )    ...   4   5   6   7   8   9   
درباره وبلاگ

حدیث از امام رضا (ع) :"همانا از كسانی كه مدعی مودت ما اهل بیت (ع) هستند، كسی هست كه در فتنه‌گری، برای شیعیان ما از دجال شدیدتر است. (راوی) گفتم: برای چه؟ (امام) فرمودند: به خاطر دوستی با دشمنان ما و دشمنی با دوستانمان. چون چنین شد، حق با باطل آمیخته می‌شود و مؤمن از منافق بازشناخته نمی‌شود."
---------
امام خامنه ای(حفظه الله) : بصیرت یعنی اینکه بدانیم شمری که سر امام حسین (ع) را برید همان جانباز جنگ صفین بود که تا مرز شهادت پیش رفت.
-------
امام صادق(ع) فرموده‌اند "ایمان خود را قبل از ظهور تكمیل كنید چون در لحظات ظهور ایمانها به سختی مورد امتحان و ابتلاء قرار می‌گیرند. "(كافی/1/370/6 ؛ كمال‌الدین/1/18)
-------
آیت الله محمد تقی مصباح یزدی :
در پاسخ به سؤالی مبنی چگونگی مقابله جوانان با مفاسد اخلاقی، گفت: بهترین و آسان‌ترین راهی که جوانان می‌توانند برای مقابله با مفاسد اتخاذ کنند، توسل به حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج) است.
-------
عبدالله بن سنان می‌گوید: حضرت صادق علیه السلام فرمود: به زودی شبهه‌‌ای عارض شما می‌گردد؛ پس (در ایام) بدون نشانه‌ای که دیده شود و بدون امامی که شما را هدایت کند باقی خواهید ماند. در آن روز کسی نجات نمی‌یابد مگر آن کسی که به دعای غریق، دعا کند.
عرض کردم: «دعای غریق چیست؟» فرمود: می‌گویی:
یا اللهُ یا رَحْمنُ یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ
من گفتم: یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الاَبْصارِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ. (راوی کلمه و الابصار را به دعا اضافه نمود) حضرت صادق علیه السلام فرمودند: «به راستی که خدای عزّوجل مقلب القلوب و الابصار است، اما آن‌چنان که من گفتم بگو: یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ.»
----------
اگر این ولایت فقیه جهانگیر شود، امام زمان ما خواهد آمد، و این مقدمه سازی برای ظهور حضرت است. ما در دوران نائب امام زمان امتحان می‌شویم برای خود حضرت؛ اگر در امتحانات پای رکاب ولی فقیه ـ نائب امام زمان(ع) ـ پیروز شدیم، به امام زمان(ع) خواهیم رسید.
--------
امام صادق(ع):«امام خودت را بشناس، زیرا، هرگاه، امام خود را شناختی، تقدم یا تاخر این «امر ظهور»، زیانی به تو نرساند.»
---------
راز امنیت ایران از نگاه آیت الله جوادی آملی : ما (ایرانیان) به برکت اهل بیت علیهم‌السلام در میدان مین از مصونیت برخورداریم.
---------
«ان یَشَأ یُذهِبكُم ایُّهَا النّاسُ و یأتِ بِآخَرینَ وَ كانَ اللّهُ على ذلكَ قدیر» (نساء: 5.)133 اى مردم، اگر او بخواهد شما را از بین مى‌برد و افراد دیگرى به جاى شما مى‌آورد و خدا بر این كار تواناست.

آیه در سیاق برخى آیات در بى‌نیازى خدا از طاعت مردم و عدم زیان از مخالفت مردم است؛ زیرا آنچه در آسمان و زمین است مِلك اوست. سپس مى‌فرماید: براى خدا هیچ مانعى ندارد كه شما را از بین ببرد و جمعیتى آماده‌تر و مصمّم‌تر جانشین شما كند و خداوند بر این كار توانایى دارد.

شیخ طوسى، طبرسى، میبدى، زمخشرى، قرطبى، آلوسى، فیض كاشانى، طبرى و دیگر مفسّران از رسول خدا نقل كرده‌اند: «وقتى این آیه نازل شد، رسول خدا دست خود را به پشت سلمان زد و فرمود، آن جمعیت قوم این مرد، یعنى مردم عجم و فارس هستند.»

در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم ... سرزنش ها گر کند خار مغیلان غم مخور
مدیر وبلاگ : مسعود موسوی
مطالب اخیر
موضوعات
پیوندها
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

                    
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic