نبرد نهایی
امام على علیه‏السلام : هر كس چشم خود را [از نامحرم] فرو بندد، قلبش راحت می‏شود.
مجلس دکان نیست؛ محل خدمت و خانه مردم است/ خاطره‌ای از احترام ویژه فیلسوفان بزرگ امریکا به علامه مصباح

گروه استان‌ها - لرستان: نخستین همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی استان لرستان با استقبال گسترده‌ی مردم این استان و با حضور دبیرکل و یك عضو مؤسس این جبهه در سالن آمفی تئاتر جهادکشاورزی شهرستان خرم آباد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی آقاتهرانی طی سخنانی در این همایش با تأکید بر ضرورت پایداری بر اصول و آرمان‌ها، به اهمیّت انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: به نماینده‌ای که وابسته به پول است و با پول می خواهد وارد مجلس شود رأی ندهید، کسی که وابسته به یک قدرتی است، نباید به مجلس راه پیدا کند.

وی تصریح کرد: نماینده‌ای که از فتنه حمایت می‌کند یا در فتنه سکوت کرده، نماینده‌ای که منحرف است و یا در برابر انحراف سکوت کرده را به مجلس نفرستید و کمک و تبلیغ برای این افراد، حرام و خیانت به نظام است.

آقاتهرانی با تأکید بر لزوم پافشاری بر گفتمان جبهه پایداری تصریح کرد: اگر پایداری کنیم، نماینده فاسد در مجلس نخواهیم داشت.
 
 
وی در ادامه با اشاره به وظیفه نمایندگی مجلس گفت: مجلس دکان نیست، بلکه محل خدمت و خانه مردم است و نماینده باید به درد مردم رسیدگی کند نه به درد خودش.
 
به گزارش سلام دلفان، دبیرکل جبهه پایداری در بخش دیگری از سخنانش، درباره احترام فلاسفه بزرگ امریکا به آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: در آمریکا بزرگ‌ترین فلاسفه به آیت الله مصباح احترام می گذارند، زمانی که ایشان برای شرکت در یک سمینار به آنجا آمده بود، با اینکه معمولاً در اینگونه سمینارها کسی وقت خودش را به دیگری نمی‌دهد، اما خود اساتید وقت‌شان را به ایشان می‌دادند تا بیشتر صحبت کنند.
 
آقاتهرانی ادامه داد: در زمان حاكمیت اصلاح طلبان به دلیل ایستادگی علامه مصباح در برابر تفکرات سکولاریستی آنان، حمله‌های زیادی به ایشان وارد می‌شد، آن زمان بنده در امریکا بودم، استادی داشتیم که بیش از ۱۵۰ کتاب تألیف کرده بود و به من گفت آیا در ایران می دانند ایشان (آیت الله مصباح) کیست؟
 
 
وی در ادامه با یادآوری لزوم پشتیبانی از ولی فقیه، خطاب به مردم لرستان گفت: شما لُرها مرد هستید، مردانگی خودتان را نشان دهید و نگذارید آقا تنها بماند و اگر دیدید در جای خراب‎کاری هست، این برای  ولایت مدار نبودن است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس هشتم در پاسخ به سؤال یکی از حاضران که از وی پرسید "با توجه به اینکه گفتمان جبهه پایداری متولد سوم تیرماه 84 است و  شما معلم اخلاق دولت بوده‌اید زمانی که انحراف‌ها را دولت دیدید، چه عملکردی داشتید" به بیان یکی از ناگفته‌هایی که در این زمینه وجود دارد پرداخت.
 
وی اظهار داشت: زمانی که بخش‌نامه‌ی ورود بانوان به استادیوم‌های ورزشی قرار بود صادر شود، آیت الله مصباح به بنده گفتند كه نزد آقای احمدی‌نژاد برو و گوش‌زد کن که این مسئله خلاف نظر اسلام  و علما است و نباید این کار صورت بگیرد.
 
 
آقاتهرانی ادامه داد: زمانی که برای بیان درس اخلاق به هیئت دولت رفتم، دغدغه آیت الله مصباح را به آقای احمدی نژاد گوش‌زد کردم و وی در جواب گفت خیال‌تان راحت باشد، مشکلی پیش نمی‌آید، شب که از تلوزیون خبر لغو ممنوعیت ورود بانوان به استادیوم‌های ورزشی را شنیدم متعجب شدم.ژ
 
وی افزود: آیت الله مصباح من را فراخواندند و گفتند که چرا پیام ما را به آقای احمدی‌نژاد نرساندی و زمانی که پاسخ بنده را شنیدند، سخت متعجب شدند و به فکر فرو رفتند و گفتند باید مجدداً با وی صحبت کنید و بنده گفتم که می‌روم و در نهایت به همراه حجت الاسلام سقای بی‌ریا نزد رئیس جمهور رفتیم و با او صحبت کردیم.
 
مجلس باری را بر دوش نماینده می‌گذارد، نه اینکه مرکبی باشد زیر پای او
 
در ادامه این همایش، دکتر علی اصغر زارعی مسئول کمیته استان‌های جبهه پایداری در سخنانی درباره موضوع تحریم انتخابات از سوی برخی جریان‌های داخل کشور اظهار داشت: برخی‌ها می‌گویند که ما در انتخابات لیست نمی‌دهیم؛ معنای این حرف یعنی تحریم و کسانی که انتخابات را تحریم می کنند، ولی فقیه‌شان امریکاست.
 
 
 
 
زارعی با تاکید بر لزوم تشکیل مجلسی قوی و کارآمد تصریح کرد: اگر مجلس نهم از مجلس هشتم قوی تر نباشد، آمریکایی ها به ما طمع خواهند کرد.
 
وی با یادآوری وظایف نمایندگی مجلس اظهار داشت: مجلس باری را بر دوش نماینده می‌گذارد، نه اینکه مرکبی باشد زیر پای او.
 
زارعی در پاسخ به سؤالی در خصوص موضع این جبهه درباره جریان نفوذی در دولت اظهار داشت: دولت نهم، شعارهای امام و انقلاب را روی دست گرفت و کارهای مهمی كرد که باید قدردان آنها باشیم ولی جایی که احساس کنیم نسبت به فرمان و نظرات آقا تردید وجود دارد، باید بایستیم.
 
وی با بیان اینکه تردید از نظرات آقا، یعنی انحراف و "انحراف از ولایت" را نباید پذیرفت، تاکید کرد: فلسفه وجودی جبهه پایداری، مقابله با انحراف است.




نوع مطلب : جبهه پایداری انقلاب اسلامی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سخنان مهم علامه مصباح یزدی در همایش جوانان انقلابی و تعمیق گفتمان رهبر انقلاب
وقتی علی‌‌گونه با زبیرها مقابله شد،گفتند انعطاف داشته باشید/ قاتلین سیدالشهدا نیز مسیر فتنه‌جویان و ساکتین را رفتند

حضرت آیت الله مصباح یزدی رئیس موسسه رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم پنج‌شنبه گذشته در سخنان مهمی با تاکید بر عوامل ظهور فتنه‌هایی همچون فتنه 88، نشناختن اسلام را مهم‌ترین عامل لغزش در این فتنه‌ها دانسته و ضمن هشدار به نخبگان جامعه درباره فتنه‌های دشوار‌تر آینده، عبرت نگرفتن از عوامل لغزش فتنه‌جویان و ساکتان فتنه را مایه‌ی لغزش در فتنه‌های آینده برشمردند.

به گزارش رجانیوز به نقل از پایگاه جبهه پایداری، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی شامگاه پنج شنبه در همایش جوانان انقلابی و تعمیق گفتمان رهبر معظم انقلاب در جامعه که در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: افتخارم این است که به توفیق الهی دینی از این انقلاب اسلامی را که به گردن دارم، در حد توان با تمام ضعف هایم بتوانم ادا کنم و اگر موفقیتی در این راه داشته باشم، باید خدا را شاکر باشم که ادای دین کرده ام.

وی در ادامه سخنان خود، امتحان را سنت الهی دانست و با بیان اینکه همه ما مدام در حال آزمایش هستیم، گفت: برخی از آزمایش ها، اجتماعی است و برای فراهم شدن زمینه‌ی آن، مقدمات بسیاری لازم است كه یک جامعه بتواند با تمام ابعاد، در آن شریک شود تا صالح و فاسد شناخته شود.

آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه به این گونه موارد فتنه گفته می شود، بیان کرد: وقتی یک سلسه عوامل دست به دست هم می دهد که همه باید به نحوی در آن سهیم باشند و جای لغزش بسیار است، فتنه رخ می‌دهد، و الا آزمایش های فردی دائما برقرار است.

وی گفت: گاهی برای تاریخ یک امت از این دست آزمایش ها چندین بار پیش می آید، برای جامعه و امت ما نیز بوده است که یک نمونه آن بعد از ارتحال پیامبر(ص) بود که متاسفانه جامعه اسلامی امتحان خوبی پس نداد و از آن سربلند بیرون نیامد.

آیت الله مصباح یزدی اضافه کرد: در دوران حیات ما چندین جریان پیش آمده که هر یک آزمایش بزرگ عمومی بود، آزمایش برجسته آن از دوران شروع نهضت حضرت امام شکل گرفت تا دوران پیروزی انقلاب رسید و بعد از آن نیز چندین مقطع برجسته و پیچ تعیین کننده در مسیر ما پیدا شد.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری فتنه سال 88 گفت: اگر مروری کنیم برای اینکه چنین حادثه ای در کشور اتفاق بیفتد مقدمات آن از چه زمانی باید آغاز می شد، شخصیت هایی که نقش تعیین کننده داشتند و سران فتنه شمرده می شدند، از چه زمانی می‌توانستند این نقش را ایفا کنند.

آیت الله مصباح یزدی افزود: کسی که زمان امام(ره)، سال های طولانی و در دوران جنگ مسؤولیت اداره کشور را داشته باشد، کسی که سال‌ها ریاست مجلس شورای اسلامی را به عهده داشته باشد و چندین پست از دست امام به او رسیده باشد، چنین کسانی بیایند و بعد از 30 سال عامل فتنه شوند و حادثه ای را بیافرینند که افراد زیادی در معرض لغزش قرار گیرند و نظام در معرض خطر قرار گیرد، این شوخی نیست و حتما نیاز به مقدمات بسیاری از داخل و خارج دارد.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد: جان سالم به در بردن از چنین فتنه پیچیده معظمی خیلی موفقیت و توفیق می خواهد، متاسفانه بسیاری از افراد زیرک و برجسته جامعه که ابتدا نیز غرضی نداشتند و دنبال مصلحت هم بودند، در دام اینها افتادند و کار بر آنها مشتبه شد و البته برخی بعدها به‎نحوی توبه کردند و درصدی هنوز در گوشه و کنار در اشتباه هستند.

وی بیان داشت: افرادی هستند که فی نفسه ما آنها را سالم می دانیم، تعجب می کنیم كه چطور در دام فتنه افتادند، آنچه ما درک می کنیم، این است که حوادث پیچیده خطرناکی ممکن است پیش بیاید که افراد با تجربه و زیرک نیز در کام آن فرو روند، این عامل می شود که مراقب خودمان باشیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: آنچه می توانیم از این حوادث درس بگیریم این است که مراقب خود باشیم كه در دام فتنه نیافتیم، در جنگ جمل که شکل گیری آن نیز فتنه عجیبی بود و ما هنوز هم درست نمی توانیم تحلیل کنیم که چه شد، یک فرد صریح اللهجه وقت خواست و پیش امام علی علیه السلام رفت و عرض کرد من می‌دانم شما پسر عموی پیامبر هستید و خدمات بزرگی کرده اید و فضائلی دارید، اما در مقابل شما نیز چند نفر از اصحاب پیامبر(ص)، از جمله طلحه و زبیر و امثالهم هستند، من از کجا بفهمم راه کدام‌یک از شما درست است.

آیت الله مصباح یزدی بیان داشت: حضرت امام علی(ع) در پاسخ قسم می‌خورد که به خدا قسم شب تا صبح نخوابیدم و درباره این موضوع فکر کردم دیدم اگر با این‌ها نجنگم باید به دین محمد(ص) کافر شوم؛ اما برخی ممکن است بگویند خب حالا حضرت علی این قدر سخت گیری نمی کرد چه می شد، این چه درک و شناختی از اسلام است؟

وی افزود: آن وقت خیلی ها وقتی علی گونه زمان را می بینند که با زبیرگونه گان زمان می جنگند، تعجب می کنند و می گویند انعطاف داشته باشید، چون اصلا طرز فکر و شناخت شان از اسلام با شناختی که علی(ع) داشت فرق می کند.

وی اضافه کرد: شناخت ما از اسلام توأم با ابهام و غبارآلود است، اسلام را درست نمی شناسیم بلکه اسلام را در لایه هایی از غبار شناخته ایم، این پرده ها که برداشته شود، چهره اسلام را می شناسیم، ما مدعی هستیم كه دنباله‌روی کسی هستیم که شناخت او از اسلام این گونه بود، کسانی بودند حافظ قرآن، نماز شب و روزه های مستحبی‎شان ترک نمی شد، اما حضرت علی(ع) با شمشیر اینها را درو و بعد تاکید می کردند که من چشم فتنه را به توفیق الهی از کاسه درآوردم؛ ما اگر بودیم می توانستیم اینها را تحمل کنیم؟

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: اگر حضرت علی علیه السلام این کار را نمی کرد، این فتنه از پیکره اسلام برچیده نمی شد، این نیاز به شناخت خاص از اسلام داشت، ما نمی توانیم وقتی پیشانی پینه بسته و قرآن خواندن ها را می بینیم، با آنها بجنگیم!

وی با بیان اینکه ابهامات زمینه فتنه را فراهم می آورد، اظهار داشت : نخستین چیزی که جلوی فتنه را می‌گیرد، روشن بینی، داشتن فهم و بصیرت است، انسان نباید جو زده و شخصیت زده شود، حضرت علی علیه السلام با طلحه و زبیر که آن موقعیت و شخصیت را داشت، جنگید و گفت اگر نجنگم به دین محمد صلی الله علیه و آله کافر شده‌ام.

آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: ما فتنه 88 را پشت سر گذاشتیم، اما باید بدانیم فتنه ها پایان نیافته است، بلکه همچنان ادامه دارد، چراکه آزمایش، سنت الهی است و دست برداشتن خدا از این سنت محال است، اگر می خواهیم در فتنه های بعدی به دام نیفتیم، باید از فتنه های گذشته عبرت بگیریم و عوامل لغزش و ابتلا را رصد کرده و از راهی که فتنه جویان رفتند، اجتناب کنیم و مراقب باشیم فتنه شدیدتری دامان ما را نگیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: راهی که فتنه جویان و حامیان و ساکتین در مقابل آن پیموده اند، در میسر ما نیز وجود دارد، منتظر فتنه ای باید باشیم که ممکن است خود ما درگیر در آن باشیم، ممکن است در متن آن نباشیم، اما پشت صحنه حامی باشیم و آخر آن ممکن است بی تفاوت و ساکت باشیم.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: این همان جریانی است که برای اصحاب جمل و قاتلان حضرت سید الشهدا  علیه السلام نیز پیش آمد، برخی در صحرای کربلا شمشیر به روی امام حسین علیه السلام کشیدند، برخی شمشیر ساختند و علوفه اسب ها را تامین کردند. برخی نیز گفتند ما کاری نداریم، حالا ببینیم چه می شود، این جریان در فتنه 88 تکرار شد و ممکن است مجددا نیز تکرار شود.

وی اضافه کرد: باید از حالا خودمان را آماده کنیم، البته توجه داشته باشیم كه شکل فتنه از قبل مشخص نیست، سؤالات امتحان باید مخفی و مکتوم باشد، مگر ما فتنه 88 را پیش بینی می کردیم، اشخاصی در آن دخیل بودند که انسان احتمال این اشتباه‌ها را درباره آنها نمی دهد، امتحان الهی این‌گونه است.

آیت الله مصباح یزدی بیان داشت: باید سؤالات امتحانی را کم و بیش پیش خودمان پیش بینی کنیم، البته اهل بصیرت از شواهدی می توانند حدس هایی بزنند، اما حقیقت سؤال امتحانی بر کسی مشخص نیست، امتحان‌ها پیش می آید و آن‎وقت انسان باید در برابر آن موضع بگیرد و ما باید خود را برای آن روزها آماده کنیم.

وی اضافه کرد: برای اینکه در دام فتنه های بعدی نیفتیم، باید با عامل فساد، عشق به دنیا که در درون همه وجود دارد، مبارزه کنیم، تا انسان دنبال مقام، عنوان و افزون طلبی است، به سعادت واقعی و حقیقی نخواهد رسید؛ اولین عامل برای گرفتار فتنه شدن نیز برتری طلبی و منیت است و این همان چیزی است که فرعون را فرعون کرد.





نوع مطلب : آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، تحلیل های آخرالزمانی در عصر حاضر، مقالات، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
در روز قیامت حتی از رأی سفید نیز سؤال می‌شود

خبرنامه دانشجویان ایران: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و اهمیت آن که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است، ایشان همواره گوشزد هایی را به نمایندگان ملت داشته اند.

 به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آنچه در زیر می خوانید گوشه هایی از رهنمودهای چند سال اخیر رهبر انقلاب به کاندیداهای مجلس شورای اسلامی است:

* اگر کسی برای نمایندگی مجلس، دهان مردم را شیرین کرد باید رد صلاحیت شود

 آدم پول پرستی؛ آدم پیشكرده‌ی قوانین و اشرار منطقه‌ای، از فقد یا ضعف نظارت استفاده كند و وارد مجلس شود و بعد بخواهد برای آن‌گونه افراد كار و تلاش كند؛ یا مثلاً - آن‌طور كه جناب آقای جنّتی در نماز جمعه‌ی دیروز اظهار می‌كردند - در هنگام انتخابات به او پول بدهند تا وارد مجلس شود. اگر واقعاً این‌طور كسانی را شناختید، بی‌دریغ ردشان كنید. اگر دیدید كسانی هستند كه برای این‌طور كارها به مردم پول می‌دهند یا دهن مردم را شیرین می‌كنند، بدانید كه این آدمها، آدمهای نامناسبی هستند. وقتی معلوم می‌شود كسانی هستند كه به‌خاطر امور مادّی و در راه كسب متاع دنیوی می‌خواهند مسند باارزشی را كه قانون برای مردم وضع می‌كند، غصب كنند، بایستی جلوشان گرفته شود. معیارها هم ناظر به این است.

بیانات در دیدار اعضای هیأت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان 14/11/74


* نماینده مجلس وامدار دیگران به درد نمیخورد

 اگر نماینده‌ای بر سرِ كار آید كه قبل از ورود به مجلس، خود را وامدار دیگران كرده و مجبور باشد در مجلس وام آنها را ادا كند؛ نان هایی به قرض گرفته باشد و بخواهد به مجلس كه رفت، قرض خود را ادا كند؛ به‌درد نمی‌خورد.

بیانات در خطبه‌های نماز جمعه (19 رمضان 1416) 20/11/74


* مبادا کسی به مجلس برود که گیرنده‌اش به سمت غرب باشد

 و اما این روزها مسائل «انتخابات» هم مطرح است. من راجع به انتخابات، مكرّر صحبت كرده‌ام و آنچه را كه باید گفت، گفته‌ام. همه‌ی تأكیدی كه بنده در قضیه‌ی انتخابات و برای انتخاب اصلح و غیره دارم برای همین است كه این كشور، آسان استقلال خود را به دست نیاورده است. مبادا كسانی به مجلس بروند كه گیرنده‌ی آنها، منتظر فرستنده‌ی قوی امریكا و غرب باشد! مبادا كسانی وارد مجلس شوند كه آنتن هایشان را به آن سمت تنظیم كرده باشند؛ هر چه از آن‌جا می‌آید، بگیرند و در داخل به زبان دیگری منتشر و منعكس كنند! همه نگرانی من از این است.

بیانات در دیدار پرسنل و فرماندهان ارتش 28/1/75


* در روز قیامت حتی از رأی سفید نماینده مجلس نیز سؤال می شود

 واقعاً مسئولیتِ سنگینی است. خدای متعال در روز قیامت، از یكایك دقایق و اقدامات شما در این كار سؤال خواهد كرد. از همه‌ی آن تأییدها یا ردهایی كه می‌كنید، سؤال خواهد كرد. اگر تأیید نكنید و بگویید پس حالا كه این قدر سخت است، كارت سفید می‌دهیم یا در این مجلس بی‌طرف می‌شویم؛ از این هم سؤال خواهد كرد كه چرا رأی ندادید؟ باید رأی دهید. وقتی كه شما در امری حَكَم هستید و برای تصمیم‌گیری جهت كاری بزرگ، شما را در آن‌جا نصب كرده‌اند، باید آن كار را انجام دهید. اگر انجام هم ندهید، مأخذه خواهید شد. اوّلاً موظفید انجام دهید، ثانیاً خوب و درست و متقن انجام دهید. قضیه این است. كار بسیار سنگینی است.

بیانات در دیدار با نمایندگان پنجمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی 29/3/75


* تقسیم بندی افراد به چپ، راست، سنتی و مدرن، افسانه، غیرواقعی و مزخرف است

 تقسیماتی كه خارجی ها از مردم می‌كنند، اغلب خلاف واقع و دروغ است. عدّه‌ای «راست»، عدّه‌ای «چپ»، عدّه‌ای «سنتی»، عدّه‌ای «مدرن»... اینها همه‌اش حرفهای بی‌ربط و مزخرفی است كه خارجیها القا می‌كنند. البته یك عدّه آدمهای ساده هم در داخل، بدشان نمی‌آید كه بگویند ما جزو فلان دسته هستیم! خیال می‌كنند كه این یك افتخار است. نه آقا! جزو ملت ایران باشید. جزو توده‌ی انقلابی مردم باشید. جزو این جماعت و ملت دین‌باور باشید. اسمهای چپ و راست و قدیم و جدید و امثال اینها، افسانه است. اینها واقعیت ندارد. به دلیل این‌كه هیچ كدام از این گروههایی هم كه آنها ذكر می‌كنند، هیچ تفكّر مدوّنی ارائه نكرده‌اند. دسته بندی گروهها با ارائه تفكّرِ مدوّن امكان‌پذیر می‌شود. در شرایط فعلی، گروههای موجود چه تفكّر مدوّنی دارند كه ادّعا شود این با آن، این تفاوت را دارد! كه این مدرن است، این نمی‌دانم چپ است، این راست است! اینها حرفهای بی‌معنی است. حرفهای بی‌ربطی است كه خارجیها و تبلیغات بیگانه، عنوان می‌كنند.

بیانات در دیدار پرسنل و فرماندهان ارتش 28/1/75

* تجاوز از حد قانونی و فساد اقتصادی به معنای استبداد و استکبار

 یكى از بزرگترین وظایف انسان این است كه در هرجا قرار دارد، حدّ قانونى خود را بشناسد و از آن تجاوز نكند. تجاوز از حد، عبارت است از همان مفهوم زشت و ننگین استبداد و استكبار. بزرگترین خطر براى انسان این است كه دچار استبداد و استكبار شود. همه هم مى‏توانند به این آفت مبتلا شوند؛ باید مواظب خودشان باشند. البته كسانى كه تمكّن اجتماعى آن‏ها بیشتر است، بیشتر در معرض این آفت قرار دارند. كسى كه روح استكبار دارد، اگر قدرت و پول بیشتر و مقامِ بالاتر داشته باشد، خطرش براى خود و براى مردم بیشتر است؛ لذا باید بیشتر مواظب خود باشد. كسانى كه در جامعه دچار فساد مى‏شوند- فساد مالى، فساد اخلاقى، فساد سیاسى- هم خودشان را تباه مى‏كنند، هم به مردم ضرر مى‏زنند؛ كه عامل اصلىِ آن همین است كه انسان در مقابل حدود قانون‏ و شرع، احساس تنگىِ جا كند؛ بخواهد هر مانعى را از سر راه خود بردارد. وقتى انسان خداى نكرده به این حالت دچار شد، دیگر هیچ حدّى را نمى‏شناسد؛ در مقابل هر چیزى كه مانع دستیابى او به منافعش شود، سرِ ستیزه‏گرى دارد و جبهه‏ى مخالفت و دشمنى به خود مى‏گیرد. این‏گونه است كه خطر در جامعه به وجود مى‏آید. اینكه من هشدار دادم و از مسئولان درخواست كردم كه با فساد مالى مبارزه كنند، به خاطر همین است. كسى كه دچار فساد مالى مى‏شود، مشكل او فقط این نیست كه مال مردم را مى‏خورد و بالا مى‏كشد؛ مشكل این است كه یك جرثومه‏ى فساد، هر چیزى كه در مقابل او بایستد، مى‏خواهد با آن مبارزه كند و از همه‏ى نیروى خود براى برداشتن این مانع بهره بگیرد. حال این مانع اگر شرع باشد، با شرع مى‏جنگد؛ اگر قانون‏ اساسى باشد، با قانون‏ اساسى مى‏جنگد؛ اگر قوانین عادّى باشد، با قوانین عادّى مى‏جنگد. بحمد اللّه قوّه‏ى قضائیّه و بخشى از قوّه‏ى مجریّه به دنبال درخواست ما، به‏طور جدّى وارد میدان شده‏اند. همه باید به این‏ها كمك كنند. هیچ‏كس نباید از فاسد و فساد دفاع كند. هركس این حركت قانونى و منطقىِ ضدّ فساد را تضعیف كند، از فساد حمایت و به آن كمك كرده است؛ دچار نوعى استبداد و استكبار شده است؛ یعنى سركشى در مقابل قانون‏.

بیانات در خطبه‏ هاى نماز عید سعید فطر 25/ 09/ 1380

* مسئولان به سِمَت خود به عنوان یک طعمه و غنیمت برای کسب دنیا نگاه نکنند

 در این‌جا این مسائل باید به چشم یك مسؤولیت و وظیفه‌ی محض تلقی شود. به عنوان یك كار تلقی شود؛ كاری كه سخت است و هرچه بالاتر می‌رود سخت‌تر هم می‌شود. باید به عنوان یك مسؤولیت و یك تعهد به آن نگریسته شود. نه این‌كه وقتی امكانات پیدا كردیم، آن را برای تهیه‌ی لوازم رفاه شخصی، تشریفات، اسرافها و تجملات و غیره، بهترین فرصتها تلقی كنیم. چه نمایندگی مجلس باشد، چه سمتی در دستگاههای عالی دولتی باشد، چه مسؤولیتهای بالای نظامی باشد، چه مسؤولیتهای بالای قضایی باشد، تفاوت نمی‌كند. نباید به این امكانات به عنوان یك طعمه و یك غنیمت نگاه شود و بگوییم: «حالا كه رسیدیم، پس دیگر بهره‌برداری كنیم!» همه چیز باید از روی حق، از روی حساب و با روحیه‌ی بی‌اعتنایی به زخارف دنیا باشد. اگر چنین شد، راه و حركت را آسان خواهد كرد.

بیانات در دیدار كارگزاران و قشرهای مختلف مردم، در روز ولادت حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السّلام 17/10/71

* مدیران كشور، به فكر نباشند كه آینده‌ی خودشان را تأمین كنند

 یك وقت، آقای هاشمی، شخصی را برای وزارت دعوت كرده بودند كه بیاید برای بخشی، مسئولیتی پیدا كند. پیش ایشان آمده بود و گفته بود كه من اگر بیایم وزیر شوم، زندگیم لنگ می‌ماند؛ ولی حالا زندگیم می‌گردد! یادم نیست حالا ایشان قبول كردند و مثلاً گفتند چیزی اضافه می‌دهیم، یا قبول نكردند. قاعدتاً این طور است كه اگر كسانی با تخصّصهای خوب، در بخشهای دیگر كشور بروند كار كنند، البته ممكن است زندگیشان بهتر هم بشود. زندگیهای راحت‌تر و درآمدی بیشتری خواهند داشت. طبعاً وزارت، این طور نیست. بر حسب قاعده، یك مقدار سطح برخورداریها را، از دیگر بخشها كمتر خواهد كرد. به این مقدار، بسازید. این را تحمّل كنید و بسازید. به فكر نباشید كه زندگی خودتان را تأمین كنید. البته می‌دانم بحمداللَّه به فكر نیستید؛ ولی حالا آنچه كه ما به شما می‌گوییم، در واقع برای همه‌ی مدیران و مسؤولان بخشهای گوناگون در سطوح مختلف، حجیّت دارد و باید رعایت كنند. مدیران كشور، به فكر نباشند كه آینده‌ی خودشان را تأمین كنند. همه چیز، به دست خداست. اداره‌ی زندگی و ادامه‌ی آن هم، به دست خداست. در فعالیتهای اقتصادی، هر چه كه خودتان را دور نگه دارید و پرهیز كنید، به نفع شما و كارتان و به نفع كشور است؛ بلكه به نظر من، از هر كاری به غیر از آن كار ویژه‌ی خودتان، اجتناب كنید، برای این‌كه بتوانید كار خودتان را انجام دهید.





نوع مطلب : مقالات، سیاسی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
فشار بر فیلمساز تازه مسلمان هالیوود در آمریكا

فیلمساز تازه مسلمان هالیوود در بازگشت به كشورش از ایجاد فشارها و آزار و اذیت هایی بر خود در آمریكا پرده برداشت.

روزنامه آمریكایی نیویورك پست اعلام كرد كه مسلمان شدن «شان استون» در هالیوود با واكنش های منفی زیادی روبرو شده است.

«شان علی استون» كه پس از انتشار خبر گرویدن وی به دین مبین اسلام در میان بهت جهان غرب به آمریكا برگشته است، در مصاحبه با روزنامه نیویورك پست گفت: من هم اكنون در حال تجربه یك دشمنی نژادپرستانه هستم، افراد زیادی در صنعت فیلمسازی هالیوود هستند كه ابراز داشته اند كه دیگر تمایل ندارند با من كار كنند و مطمئنم كه از سوی برخی از افراد قدرتمند و صاحب نفوذ كنار گذاشته می شوم ولی تنها می توانم در جواب به آنها یك عبارت عبادت گونه ساده را بگویم: هیچ خدایی مگر خداوند یكتا وجود ندارد و محمد پیامبر(ص) و فرستاده اوست.
وی افزود: من با این كار تلاش كردم تا باب گفتگو درباره دین را باز كنم، اینجا در غرب یك اسلام هراسی و گریزی خاصی وجود دارد.

«استون» متعجب از برخی از واكنش های منفی بالاخص ساخت فیلمی ترسناك با عنوان «استون خاكستری» گفت: فكر نمی كردم كه اسلام ستیزی تا به این حد عمیق و ریشه دار باشد، خیلی مسخره و بیهوده است.

براساس گزارش فارس، وی در پایان متذكر شد: اگر بیش از این نیز هدف انتقاد واقع شوم و این انتقادها همچنان ادامه داشته باشد، باز هم برای من مهم نیست. اگر توانسته باشم قدمی در مسیر ایجاد باب گفتگو درباره دین ایجاد كنم و درك برخی مسائل را راحتر كنم، مسلمان شدن ارزش تمام این سختی ها و انتقادها را دارد.





نوع مطلب : افشاگری، خبرها، فرهنگی، هالیوود و رسانه های صهیونیستی، آمریکا و غرب یک دروغ بزرگ، بیداری اسلامی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
اتصالات؛ رمز ریزش‌ها در میان انقلابیون اصولگرا

وبلاگ اسکالپل در آخرین مطلب خود نوشته است:

اینکه گفته می شود انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ریزش دارند حرفی است چون عیان است ، چندان احتیاج به بیان ندارد . و لابد برای همین است که ما یکهو از ریزش افراد می گرخیم یا باورمان نمی شود یا اصلاً نمی پذیریم و چندین و چند یای دیگر . دیروز پریروز توفیقی به ما دست داد که یک مقدار از ابعاد تکنیکی تر متوجه علل این ریزش ها بشویم. حالا چطوری و چگونه توفیق یافتنمان باشد طلب تان .

مخاطب محترم عنایت بفرمائید . عمده ی ریزش ها یا تلفات جماعت حزب اللّهی به دلایل زیر رخ می دهند . صد البته که اینها تنها دلایل نیست و ریشه همه ی خرابی ها کجاست ؟ قربان آدم چیز فهم ؛ حبّ الدنیا رأس کلّ خطیئة . البتّه اکثر ما بیشتر دوست داریم مکانیسم های ریزش را متوجه بشویم . برای همین در مورد افراد و جریانها می پرسیم : چرا این طور شد ؟ چی شد که فلانی از اعلی علّیین به اسفل السّافلین رسید ؟ اینها چند تا همان مکانیسم ها است که موفق شدیم از یک پژوهش کاملاً خیلی غیر مرتبط کف برویم !

الف) تلفات بر اثر پراکندگی : اینقدر نیروها نامتجانس و قضا و قورتکی آرایش می گیرند که اگر تلفات ندهیم و ریزش نداشته باشیم باید به خودمان شک کنیم !

ب) اتصالات : وقتی در تحولات و حوادث مختلف سیاسی - اجتماعی افراد و جریانها با هم جوش بخورند ، برای یکدست شدن و هماهنگی مجبورند بروند توی یک کانتکست مشترک که سیستم شان setup بشود و به اصطلاح بهینه کار بکند . فلذا بعید نیست اینجا مقداری از ارزش ها و آرمانها به شکل نور و گرما (!) و به وسیله ماله کشیدن آزاد بشوند و بروند پی کارشان .

ج)جذبی : شبیه همان بالایی است ، فرقش این است که در تلفات اتصالات ، مبنای کار ایجاد ائتلاف است . ولی در تلفات جذبی ، عضوگیری می شود تا جریان و یا افراد تقویت شوند . برای همین دایره گزینش خیلی وسیع می شود . بنده خدایی مثال میزد که یکی مداحان دنبال جذب حداکثری بود . شب توی هیئت ، پشت میکروفن گفت : امشب ، شب رحمته . همه بیایید. تویی که پای بساط بودی ، تو هم پاشو بیا. تویی که بد مستی کردی و عربده کشیدی ، تو هم پاشو بیا . تویی که دنبال ناموس مردم بودی ، تو هم بیا ! صد البتّه دستگاه سیدالشّهدا علیه السّلام به خودشان ربط دارد و این فضولی ها به هیچ بنی بشری نیامده.

اما یک بار شما صبح بلند می شوید، می بینید وا اسفا علینا ! همه خواص ریزش کردند . همان مثالی که گاه گاهی می شنویم که طرف با قیافه حق به جانب می گوید : شماها که خودتون از همه طلبکارید ، یکدفعه بگویید همه دزد هستن توی این مملکت دیگه ! این دیگر می شود "پاشندگی" یا همان پخش و پلا شدن نیروها و آرمانها . مثالش می شود اینکه آرمانها به مثابه گوشت قربانی می شوند و هر حزبی بما لدیهم فرحون ، تکّه ای غنیمتی را جدا می کند . این همه ائتلاف و جبهه و کوفت و زهرمار که توی تلویزیون و در دیوار می بینید کشک دکوری نیستند که !

باز یک مدل دیگر ، اثرات غیر خطّی در ایجاد تلفات بین جماعت حزب الله است که خودش بر سه شکل است :

1.اعوجاج در سیگنال : رسانه ها به جای اینکه از منبع فرستنده ، مثل بچّه ی آدم حرف حساب را بگیرند و برسانند به گیرنده ، چرت و پرت تحویل مخاطب می دهند ! گفتند یک بنده خدایی نابینایی توی خیابان رد می شد ، پایش خورد به یک رنده . برداشت و دست کشید و ناگهان فریاد زد : "کدام فلان فلان شده ای این چرت و پرتها را اینجا نوشته است؟!"

2.ایجاد نویز : باید دید منبع نویز و پارازیت کجاست تا بتوان خوب به مقاصدش پرداخت . گاهی نویز داخلی است ، گاهی خارجی است ، گاهی سازمان یافته است ، گاهی سهوی است.حکماً در این فقره باید نویز شناس باشید تا از پس مدیریت اختلالات سیستم بر بیایید.

3.ایجاد هم شنوایی : اینجاش را خوب بلد نیستم . ولی فکر می کنم بصورت تداخل شعارها و آرمانها رخ بدهد . بطوری که آخرش جماعت حزب الله نتواند مفهوم های هر کدام از صداها را جداگانه تشخیص بدهد ، هر چند که هر صدایی بر حق باشد . ولی وقتی اولویت بندی نکنیم ، یکهو آن وسط حق و باطل در هم می آمیزد و فتنه می شود به چه گندگی . جوکش هم می شود حکایت آن بنده خدا که رفته بود ، شفای پای شکسته اش را بگیرد !!

چون 80 ثانیه وقت شما برای خواندن این پست دارد تمام می شود ، به علّت سوم تلفات در میان حزب الله فقط یک اشاره مختصر می کنم که عبارت است از پولاریزاسیون یا همان قطبش که ... خدائیش این هم توضیح می خواهد ؟!

توضیح : اینهایی را که خواندید ، خودمان در جلسه دفاعیه یک پایان نامه ی کارشناسی ارشد مخابرات که درباره شبکه فیبر نوری شفاف بود دیدیم و خواندیم و شنیدیم .با خودمان گفتیم مخابرات عجب شباهت ناجوری با سیاست دارد ، فلذا این قسمتش را که درباره تلفات در شبکه فیبر نوری بود ، شبیه سازی کردیم . باز هم تذکر می دهیم ما اهداف انتخاباتی نداشتیم از این پست ، حالا شما می خواهید برداشت انتخاباتی بکنید ؛ ما که نمی توانیم جلویتان را بگیریم . می توانیم ؟!





نوع مطلب : مقالات، سیاسی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
بصیرت، دیدن رگه‌های غربی در خط فکری هاشمی سال 65 است

وبلاگ اسکالپل در آخرین مطلب خود نوشته است:

می‌گویند ناصرالدین شاه رفت فرانسه خیابان «شانزه‌ لیزه» را دید، آمد در تهران خیابان «لاله زار» را ساخت؛ با سالن‌های نمایش و مغازه‌ها و کافه و غیره که مردم تهران هم مانند مردم فرنگ جایی را داشته باشند که عصرها بروند ساعاتی را آنجا خوش بگذرانند!

***

«چند مورد از كارهای من ناتمام ماند كه هنوز هم هیچ كاری نشده و من هنوز برای عدم انجام آنها حسرت می‌خورم... یك بزرگراهی را هم در ساحل دریا طراحی كردیم كه با مصالح كف دریا ساخته می‌شد، نمونه این كار در شمال اروپا وجود دارد كه مورد بازدید كارشناسان ما قرار گرفته بود. اتوبان‌هایشان را كنار دریاها با مصالح كف دریا ساخته بودند كه از آنجا به بعد دوباره ساحل شكل می‌گیرد و آن ساحل هم در اختیار عموم مردم می‌ماند...»

چه کنیم وقتی این جملات را از زبان «هاشمی» در مصاحبه اخیرش با روزنامه «شرق» می‌خوانیم و یاد حکایت خیابان «لاله زار» می‌افتیم؟ شمال اروپا را هر سیستم سیاسی دیگری هم که بعد از رفتن شاه، در این مملکت روی کار می‌آمد، می‌توانست بیاورد و در ساحل ما بازسازی کند؛ بعد از تقدیم سیصد هزار شهید در راه اسلام و قرآن و رنجهایی که بر امت و امام این امت رفته، حسرت ِ آوردن شمال اروپا به ایران در دل حضرتعالی دیگر چه معمایی است برادر؟! اگر قاجار چند سال دیگر بر سر کار مانده بود همین حسرت شما را محقق کرده بود عین باقلوا (!) و ای بسا یک برج ایفل هم الان بجای برج میلاد در تهران کاشته بود. اما صدر اسلام را، مدینه پیامبر را، کربلا را، همه فضائل الهی و ربانی را فقط انقلاب اسلامی می‌توانست بازسازی کند، طهارت و تقوای اصحاب صفه رسول خدا (ص) را فقط امام خمینی (ره) بود که می‌توانست در وجود جوانان این کشور احیا کند، وفاداری عاشورائیان به امام خود را فقط این جوانان بودند که می‌توانستند در قرن بیستم بازسازی کنند. حسرت احیای اسلام ناب محمدی در دل امام (ره)  کجا و بازسازی سواحل شمال اروپا در دل شما کجا؟

وقتی مرحوم «دکتر سید احمد فردید» در سال ۶۵ دست به قلم برد و انتقاد شدیدی از وجود رگه‌های غربی در سخنان هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه کرد، یادداشت او را طوری محو کردند که امروز وقتی این یادداشت در سال ۹۰ آفتابی می‌شود آدم باورش نمی‌شود که در سال ۶۵ هم می‌شده است که غرب باوری را در وجود شخصیتی مثل هاشمی خواند. آفرین بر چنین اشراقی. «بصیرت» آنست که در سال ۶۵ تشخیص بدهی که فکر هاشمی غرب‌ باور است؛ در زمانی که امام (ره) می‌فرماید: «اگر مبارزه با آمریکا جرم است ما مرتجع هستیم» هاشمی، شوروی را کشوری یافته که دارد از دگم سوسیالیسم دست می‌کشد و به «صف ترقی جهانی» می‌پیوندد و اینرا در خطبه‌های نماز جمعه اعلام می‌کند. و امثال فردید البته نادرند در هر دوره‌ای تا نامه بنویسند و بگویند که مفهوم ترقی و ارتجاع را در جهانی که امپریالیسم و سرمایه‌داری آنرا بلعیده درست نفهمیده‌اید و مرحمت فرموده ما را کمی روشن کنید! بصیرت، تشخیص خطا رفتن کروبی نیست؛ بصیرت آن است که سید احمد فردید بشوی و در زمانی که «عبدالکریم سروش» مورد اعتماد شهید مطهری است، اعلام کنی که ایها المسلمون! کار این آدم به انکار وحی خواهد انجامید و در زمانی که هنوز جام زهری سر کشیده نشده و فرماندهی کل قوا در ید هاشمی است، غرب‌زدگی او را در لابلای سطور خطبه نماز جمعه‌اش بخوانی. در مورد سید احمد فردید، از شهید مطهری نقل شده که بعد از سخنرانی او در حسینیه ارشاد گفت: «کفر شناس عجیبی است این مرد.» از این کفرشناسی، اللهم ارزقنا.

بعد از خواندن متن مصاحبه «هاشمی» با «شرق» تب کردم به واقع. در زمانیکه دنیا ما را محاصره کرده و دشمنان، تئوری «قطع کردن سر مار» را می‌دهند و آشکارا و نه با زبانی که عرف عالم سیاست است، نابودی جمهوری اسلامی را از آن مراد می‌کنند، صحبت از سیاست «تنش زدایی» در یک مصاحبه رسمی، بیشتر به یک گفتمان نوستالژیک می‌ماند. این هیچ! بقیه حرفهای این مصاحبه هم ایضا هیچ. موضوع یادداشتم اشاره به «حسرتی» بود که آیت‌الله از آن یاد کرده و گفته که هنوز آنرا به دل دارد. ریشه‌های این را می‌خواستم تشریح کنم در حد وسع. عجالتا تکلیف دیگری دارم؛ به همین مختصر اکتفا کردم. بعدا اگر این وبلاگ را سالم گذاشتند، ادامه می‌دهم! داد از این غربال دهر و خدایا پناه بر تو.





نوع مطلب : مقالات، افشاگری، سیاسی، تفکرات غرب زده، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
آیت‌الله مصباح یزدی در همایش بزرگداشت شهدای مقاومت اسلامی؛
به عنوان یک مسلمان افتخار می کنم پرچم اسلام را سیدحسن نصرالله برافراشته/ اگر پایداری باشد عدد دشمنان مهم نیست

صبح روز پنج شنبه در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) قم همایش بزرگداشت شهدای مقاومت اسلامی در لبنان با حضور آیت الله مصباح یزدی برگزار شد.

به گزارش رجانیوز، آیت الله مصباح یزدی سخنانش در این همایش را طوفانی آغاز کرد و گفت: من به عنوان یک مسلمان افتخار می کنم در عصری هستم که پرچم اسلام را امثال سید عباس موسوی و سید حسن نصرالله و عماد مغنیه بر افراشته اند.

ایشان در بیان آیه « کَم مِّن فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً بِإِذْنِ اللّهِ » گفت: جنگ 33 روزه در عصر ما نماد این آیه و الگوی عملی مسلمانان است؛ و با این اتفاق دیگر هیچ مسلمانی نمی تواند بهانه ای برای ترک جهاد با دشمنان را داشته باشد.

این استاد اخلاق حوزه، جنگ 33 روزه لبنان را درس بزرگی برای تمام مسلمانان دانست و اظهار داشت: خدا با نصرت خود در این جنگ حجت را بر همه مسلمانان تمام کرد و دیگر کسی نمی تواند عذر بیاورد که ما توان مقابله با دشمنان را نداریم و در تنگنا و شرایط شعب ابی طالب هستیم.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با تایید و تاکید فرمایش مقام معظم رهبری که موقعیت کنونی اسلام را در طول تاریخ بی نظیر خوانده اند، تصریح کرد: ما در موقعیت بدر و خیبریم، در هیچ برهه ای از تاریخ پیشرفت مادی مسلمانان این قدر نبوده و عزت اسلام در جهان به این میزان نرسیده است.

آیت الله مصباح یزدی افزود: به‌یاد دارم زمانی را که طرفداری از مکتب اسلام حتی در کشورهای اسلامی افتخار نبود ولی امروزه نه تنها مسلمانان بلکه دیگر ادیان نیز به مسلمانان افتخار می کنند؛ صدر اعظم اتریش گفته بود به واسطه پیروزی اسلام و ایران، دین در عالم عزت پیدا کرد و من امروز می توانم به مسیحی بودن خود افتخار کنم.

وی یکی از برکات جنگ لبنان را مطرح شدن شیعه در دنیا عنوان کرد و گفت: یک عده جوان در ظرف 33 روز با اخلاص خود کاری کردند که تاثیرش برای رواج تشیع از کار هزاران عالِم بیشتر است.

اگر صبر، تقوا و پایداری بود، دیگر عدد دشمن مهم نیست

این عضو مجلس خبرگان رهبری داشتن تقوا و صبر را موجب نصرت خاص و ویژه پروردگار دانست و اظهار داشت: خدا از مومنین استقامت و پایداری می خواهد اگر این دو همراه شد دیگر مهم نیست که عده ما نسبت به دشمن کمتر باشد، یا اینکه تجهیزات و امکانات دشمن برتر باشد، در هر صورت پیروزی از آن مومنین و طالبان حق خواهد بود.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به جنگ های خلفای صدر اسلام گفت: برخی از آنها تنها نام اسلام را به یدک می کشیدند و در عمل اعتقادی به اسلام نداشتند ولی وجود عده ای اندک که برای اعتلای اسلام می جنگیدند موجب پیروزی سپاه اسلام می شد و هرجا که هدف مسلمانان کسب غنائم و منافع شخصی بود، شکست خوردند.

آیت الله مصباح یزدی در توضیح آیه « وَکَأَیِّن مِّن نَّبِیٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ فَمَا وَهَنُواْ لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَمَا ضَعُفُواْ وَمَا اسْتَکَانُواْ وَاللّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ » گفت: قرآن می فرماید ملاک تشریع جهان این است که حق غالب شود و صالحین پِیروز شوند نه اینکه فقط آرامشی در دنیا حاکم شود.

وی با نقد نظر کسانی که می گویند باید همه جا صلح و آرامش حاکم باشد، تصریح کرد: این یک نظریه ایده آلی است که در طول تاریخ بشریت سابقه نداشته است و با وضعیت کنونی نیز امیدی به وجود آمدن چنین شرایطی وجود ندارد؛ هرچند که ما اعتقاد داریم در زمان حکومت امام زمان عجل الله تعال فرجه الشریف این اتفاق خواهد افتاد.

آیت الله مصباح یزدی تقابل دو قطب حق و باطل که متاثر از انگیزه های متضاد درونی انسان است را در طول تاریخ طبیعی توصیف کرد و گفت: هر کدام از این دو قطب قوی تر باشد بر اساس سنت خداوند پیروز است و نصرت ویژه خداوند تنها برای مومنینی است که شروط الهی را داشته باشند.

اگر از ته دل ما این سخن بگذرد که « تا کی بجنگیم، شاید با مذاکره بتوانیم مشکل را حل کنیم » موفق نخواهیم بود
پس از سخنرانی آیت الله مصباح یزدی، حاج سعید قاسمی از فرماندهان دفاع مقدس به سخنرانی پرداخت.





نوع مطلب : آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، بیداری اسلامی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


( کل صفحات : 9 )    ...   5   6   7   8   9   
درباره وبلاگ

حدیث از امام رضا (ع) :"همانا از كسانی كه مدعی مودت ما اهل بیت (ع) هستند، كسی هست كه در فتنه‌گری، برای شیعیان ما از دجال شدیدتر است. (راوی) گفتم: برای چه؟ (امام) فرمودند: به خاطر دوستی با دشمنان ما و دشمنی با دوستانمان. چون چنین شد، حق با باطل آمیخته می‌شود و مؤمن از منافق بازشناخته نمی‌شود."
---------
امام خامنه ای(حفظه الله) : بصیرت یعنی اینکه بدانیم شمری که سر امام حسین (ع) را برید همان جانباز جنگ صفین بود که تا مرز شهادت پیش رفت.
-------
امام صادق(ع) فرموده‌اند "ایمان خود را قبل از ظهور تكمیل كنید چون در لحظات ظهور ایمانها به سختی مورد امتحان و ابتلاء قرار می‌گیرند. "(كافی/1/370/6 ؛ كمال‌الدین/1/18)
-------
آیت الله محمد تقی مصباح یزدی :
در پاسخ به سؤالی مبنی چگونگی مقابله جوانان با مفاسد اخلاقی، گفت: بهترین و آسان‌ترین راهی که جوانان می‌توانند برای مقابله با مفاسد اتخاذ کنند، توسل به حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج) است.
-------
عبدالله بن سنان می‌گوید: حضرت صادق علیه السلام فرمود: به زودی شبهه‌‌ای عارض شما می‌گردد؛ پس (در ایام) بدون نشانه‌ای که دیده شود و بدون امامی که شما را هدایت کند باقی خواهید ماند. در آن روز کسی نجات نمی‌یابد مگر آن کسی که به دعای غریق، دعا کند.
عرض کردم: «دعای غریق چیست؟» فرمود: می‌گویی:
یا اللهُ یا رَحْمنُ یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ
من گفتم: یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الاَبْصارِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ. (راوی کلمه و الابصار را به دعا اضافه نمود) حضرت صادق علیه السلام فرمودند: «به راستی که خدای عزّوجل مقلب القلوب و الابصار است، اما آن‌چنان که من گفتم بگو: یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ.»
----------
اگر این ولایت فقیه جهانگیر شود، امام زمان ما خواهد آمد، و این مقدمه سازی برای ظهور حضرت است. ما در دوران نائب امام زمان امتحان می‌شویم برای خود حضرت؛ اگر در امتحانات پای رکاب ولی فقیه ـ نائب امام زمان(ع) ـ پیروز شدیم، به امام زمان(ع) خواهیم رسید.
--------
امام صادق(ع):«امام خودت را بشناس، زیرا، هرگاه، امام خود را شناختی، تقدم یا تاخر این «امر ظهور»، زیانی به تو نرساند.»
---------
راز امنیت ایران از نگاه آیت الله جوادی آملی : ما (ایرانیان) به برکت اهل بیت علیهم‌السلام در میدان مین از مصونیت برخورداریم.
---------
«ان یَشَأ یُذهِبكُم ایُّهَا النّاسُ و یأتِ بِآخَرینَ وَ كانَ اللّهُ على ذلكَ قدیر» (نساء: 5.)133 اى مردم، اگر او بخواهد شما را از بین مى‌برد و افراد دیگرى به جاى شما مى‌آورد و خدا بر این كار تواناست.

آیه در سیاق برخى آیات در بى‌نیازى خدا از طاعت مردم و عدم زیان از مخالفت مردم است؛ زیرا آنچه در آسمان و زمین است مِلك اوست. سپس مى‌فرماید: براى خدا هیچ مانعى ندارد كه شما را از بین ببرد و جمعیتى آماده‌تر و مصمّم‌تر جانشین شما كند و خداوند بر این كار توانایى دارد.

شیخ طوسى، طبرسى، میبدى، زمخشرى، قرطبى، آلوسى، فیض كاشانى، طبرى و دیگر مفسّران از رسول خدا نقل كرده‌اند: «وقتى این آیه نازل شد، رسول خدا دست خود را به پشت سلمان زد و فرمود، آن جمعیت قوم این مرد، یعنى مردم عجم و فارس هستند.»

در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم ... سرزنش ها گر کند خار مغیلان غم مخور
مدیر وبلاگ : مسعود موسوی
مطالب اخیر
موضوعات
پیوندها
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

                    
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic