نبرد نهایی
امام على علیه‏السلام : هر كس چشم خود را [از نامحرم] فرو بندد، قلبش راحت می‏شود.
سالمندان بالای ۶۰ سال نیمی از جمعیت سال‌هایی که در پیش است

ادامه مطلب


نوع مطلب : مقالات، خبرها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

بسمه تعالی

 

طرح زمزمه همگانی دعای فرج (الهی عظم البلاء)

هدف از اجرای این طرح، زمزمه همگانی دعای فرج در شب بیست و سوم ماه رمضان در سراسر ایران است. که امید است انشاءالله از طریق وبسایت های خبری و دیگر رسانه ها به مخاطبان آنها اطلاع رسانی شده و ازآنها برای نشر این دعا در مجالس احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان دعوت به عمل آید.

دو فایل (هم با قالب تصویر و هم متن) به نام های Doa و Neda در این مجموعه (پیوست شده) آمده که یکی حاوی دعای فرج (الهی عظم البلاء) و دیگری حاوی حدیثی از امام صادق (ع) مبنی بر لزوم دعای دسته جمعی برای تعجیل در فرج و همچنین شرح ندای آسمانی جبرئیل(ع) می باشد.

مراجعین محترم وبسایت می توانند به دلخواه طرح گرافیکی فایل ها را متناسب با سلیقه خود تغییر دهند و این دو صفحه را  در پشت و روی یک کاغذ A4 پرینت کرده و سپس به تعداد دلخواه از آن تکثیر کنند و در مجالس احیای شب بیست و سوم بین مردم پخش نمایند. همینطور از سخنران مجلس درخواست کنند که این دعا در مراسم احیا در شبی که مقدرات هر ساله ما تعیین می شود به صورت دسته جمعی و با نیت تعجیل در فرج خوانده شود.

 دانلود فایل

اجرکم عندالله




نوع مطلب : دین و زندگی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
حمایت بولتون از اصلاح‌طلبان برای اثرگذاری تحریم‌ها

ایران هسته ای- یک دیپلمات تندرو ضد ایرانی در امریکا مدعی شد تحریم علیه ایران تنها زمانی می تواند اثرگذار باشد که با «حمایت سفت و سخت از اصلاح طلبان رد داخل ایران» همراه شود.

جان بولتون که معمارقطعنامه های تحریم علیه ایران در شورای امنیت محسوب می شود و هم اکتون جزو معدود سیاستمداران امریکایی است که همچنان از ضرورت حمله نظامی به ایران دفاع می کند، طی مقاله ای که در روز 8 مرداد 1391 در سایت موسسه امریکایی آمریکن اینترپرایز منتشر شده، به نقد سیاست اوباما در مقابل ایران پرداخت.
 
بولتون، در این مقاله با بیان این ادعا که «دیپلماسی در حال رسیدن به انهای راه است»، نوشت: «ما دیگر از مرز اینکه تحریم علیه برنامه اتمی ایران باعث می‌شود مخالفانش احساس کنند کاری انجام می‌دهند گذشته‌ایم. این تحریم‌ها نه دیگر مانعی بر برنامه اتمی ایران هستند و نه فعالانه باعث می‌شوند دولتی که به طور جد از ساختن سلاح‌های اتمی دست بکشد، جایگزین روحانیون شود. اگر این تحریم‌ها با کمک‌های جدی به مخالفان داخلی دولت ایران همزمان می‌شدند، می‌توانستند باعث بی‌ثباتی تهران شوند، ولی متأسفانه هر دو دولت «اوباما» و «بوش» از انجام این مورد غافل ماندند».
 
وی سپس به نقد سیاست تحریم علیه ایران پداخته و می نویسد: «ایران نه فقط از دیروز بلکه مدت مدیدی است که منتظر تحریم‌هاست. برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده باعث شده که بعضی از راهکارها قبل از اعمالشان اثر خود را از دست بدهند. برای مثال طرفداران تحریم یکبار تاکید کردند که از فروش بنزین به ایران جلوگیری شود و از این مسئله که ایران با وجود اینکه یکی از بزرگ‌ترین صادر کننده‌های نفت است ولی چون خودش پالایشگاه ندارد و قادر به تولید بنزین نیست استفاده شود. ایران برای پیشگیری از این مسئله از چین و دیگر منابع سرمایه کافی جلب کرد تا پالایشگاه خود را بسازد؛ که باعث شد کمبودهای گاز داخلی تقریباً از بین برود، قیمت‌ها را بالا برده و تقاضا را کم کند؛ و از ذخایر گازی عظیم طبیعی خود استفاده کند تا وسایل نقلیه عمومی و نظامی را حرکت دهد. امروزه تحریم بنزین دیگر موثر نیست».
 
بولتون در پایان این مقاله نتیجه می گیرد تحریم خرید نفت از ایران هم سرنوشتی بهتر از تحریم بانک مرکزی نخواهد داشت. وی نوشته است: «به ما گفته شده که این دور جدید تحریم‌های نفتی و مالی کاملاً متفاوت هستند، ولی تحلیلگران از هم اکنون آنها را به دلیل سهل‌انگاری‌های دولت «اوباما» و اتحادیه اروپا محکوم به شکست می‌دانند. ایران از بالا رفتن قیمت نفت در اوایل قرن 21 استفاده کرد تا ارز بین‌المللی خود را افزایش دهد. ایران عملیات‌های مبادله مالی خود را گسترش داده، و آمارهای غلط و روش‌های خلاقانه برای قاچاق نفت ابداع کرده است که باعث می‌شود باندهای مواد مخدر دهانشان باز بمانند؛ و مهم‌تر از همه روحانیون تهران اراده این را که در همه نوع رقابت از دولت «اوباما» جلو بزنند را دارند».




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
معرفی کتاب «امپراتوری هالیوود»
با موسسین هالیوود به قلم یك آمریكایی آشنا شوید: «این گروه خشن!»
گروه فرهنگی: «مهاجران یهودی – روس از اشتتل‌ها (روستاها یا شهرك‌های یهودی‌نشین اروپای شرقی و مركزی) و گتوها به هالیوود آمدند و تصمیم گرفتند در این مكان جادویی اشرافیتی شرقی بیافرینند؛ مكانی بی هیچ‌ربطی به واقعیت‌هایی كه آن‌ها یا هر كس دیگری قبلاً در زندگی‌شان دیده بودند. رویای آمریكایی اختراعی یهودی است.» (جیل رابینسن) یهودیان هالیوود به رویای آمریكایی ایمان داشتند نه به شكست آن. آن‌ها سخت و پیروزمندانه كوشیدند شاهدی بر بقا و وجود رویا بیافرینند.» (های كرفت، فیلمنامه نویس)
 
کتاب «امپراتوری هالیوود» كه با جملات فوق آغاز می‌شود، روایتی است از ماجرای زندگی خالقان یهودی هالیوود به روایت یک مورخ و منتقد یهودی آمریکایی به نام «نیل گابلر». قطعاً تأیید می‌کنید که اگر یک محقق ایرانی کتابی با موضوع هالیوود و بنیان‌گذران آن بنویسد و در کتابش به نکات غیراخلاقی زندگی خالقان یهودی هالیوود اشاره کند، عده‌ای او را متهم به داشتن توهم توطئه، نگاه حکومتی و سفارشی و انگیزه‌های سیاسی خواهند کرد. اما اگر یک مورخ-منتقد آمریکایی در کتابش حقایقی از زندگی کثیف این خالقان یهودی هالیوود را افشا نماید و آن‌ها را به دلیل روحیات لمپنی‌شان «مغول» بنامد، و از سویی کتابش به عنوان یکی از صد کتاب برجسته درباره‌ی صنعت فیلم امریکا معرفی شود، چه بهانه‌ای برای رد حقایق کتاب می‌توان یافت؟
 
«گابلر» در این کتاب، به سراغ زندگی تک‌تک صاحبان کمپانی‌های معروف هالیوودی از جمله –پارامونت، مترو گلدوین مه‌یر، برادران وارنر، یونیورسال و کلمبیا می‌رود و از کودکی آنها در اروپای شرقی تا مهاجرت به آمریکا و تسخیر هالیوود توسط آنها را روایت می‌کند. به نحوی که بخش اول این کتاب شامل پنج فصل و هر فصل مختص یکی موسسان این پنج کمپانی بزرگ است. فصل‌های دیگر این كتاب هم عبارت‌اند از: محتوای فیلم‌های استودیوها، زندگی اجتماعی و خانوادگی یهودیان هالیوود، یهودیت و ارزش‌های آمریكایی، یهودیان هالیوود و سیاست و در نهایت، افول امپراتوری و مرگ بنیان‌گذاران.
 
گابلر در فصل اول، از «آدولف زوكر» موسس كمپانی عظیم «پارامونت» شروع می‌كند و در مورد او چنین می‌نویسد: «آدولف زوكر از دو چیز متنفر بود؛ اولیش باختن (در قمار) كه میزانش هم مهم نبود... دومین چیزی كه زوكر از آن تنفر داشت دروغ شنیدن بود. یك بار كارمند جدبد بخش فروش شركت را به یكی از بازی‌های معروف بریجش (نوعی قمار) دعوت كرد. كارمند قبلاً گفته بود كه در ورق‌بازی ماهر است، اما تا بازی شروع شد زوكر فهمید او بلوف زده است تا محبوب شود... دست سوم كه تمام شد، پدرم دسته‌ی كارت‌ها را برداشت، انداخت زمین و گفت كسی رو كه اعتراف می‌كنه كه نمی‌دونه، می‌تونم تحمل كنم. تو گفتی بریج‌باز هستی، ولی هیچی ازش نمی‌دونی. شبمون رو خراب كردی. اینو نمی‌تونم تحمل كنم. تا جایی كه به من مربوط میشه، می‌تونی همین حالا بری. مرد وسایلش را برداشت و رفت.»
 
بی‌اعتقادی «زوكر» به مذهب و خدای یهود، علاقه‌ی شدید او به قمار، روحیه‌ی به شدت خشن و ترسناكش در كار و امثال آن از دیگر توصیفاتی است كه گابلر در مورد «آدولف زوكر» به كار می‌برد. در كنار این‌ها، حقایق جالبی در مورد چگونگی رونق گرفتن سینما در آمریكا و حربه‌هایی كه این یهودیان در سالن‌های نمایش فیلم برای جذب مخاطب می‌اندیشیدند (از جمله ایجاد بارهایی برای عیاشی)، در این كتاب به چشم می‌خورد. مثلاً به نقل از خود «زوكر» چنین آمده است: «من دخترهایی را پیدا می‌كنم كه خوب برقصند و نویسنده‌هایی كه برای هنرپیشه‌های من و دیگران لطیفه‌های خوب بنویسند.»
 
«كارل لیملی» (موسس كمپانی یونیورسال)، «لویس.بی.میر» (موسس مترو گلدوین مه‌یر) «برادران وارنر» (جك، سم، هری و آلبرت وارنر موسسان كمپانی عظیم برادران وارنر) و «هری كان» (موسس كمپانی كلمبیا) از دیگر غول‌های هالیوودی هستند كه در این كتاب مفصل به زندگی آنها پرداخته شده است. مثلاً در مورد برادران وارنر چنین آمده است: «جك و هری وارنر، پایه‌های استودیوی برادران وارنر، از هم متنفر بودند. یك بار هری، لوله‌ی سربی به دست، توی محوطه‌ی استودیو دوید دنبال جك. فریاد می‌زد می‌خواهد او را بكشد. كار به جایی رسید كه دیگران با زور جلوی او را گرفتند و لوله را از دستش درآوردند تا تهدیدش را عملی نكند.»
 
«نیل گابلر» در مورد «هری كان» موسس كمپانی كلمبیا هم چنین نقل می‌كند: «هری كان «كلمبیا» را مثل دولت پلیسی خصوصی اداره می‌كرد؛ سخت‌گیر، ترسناك، بی‌رحم، و پردل و جرأت. به شكلی تحمل‌ناپذیر خشن، بدزبان و دم‌دمی. ماشین خشك مغزی كه كنترل مالی و فیزیكی همه‌ی امپراتوری خود ساخته‌اش را در دست داشت. می‌گفتند اگر در غذاخوری خصوصیش در استودیو درباره‌ی موضوع ممنوعه‌ای مثل مرگ یا بیماری حرف بزنی، اخراجت می‌كند و می‌روی توی فهرست سیاه. می‌گفتند در همه‌ی لوكیشن‌ها دستگاه شنود كار گذاشته و می‌تواند حرف‌های سر صحنه را بنشود و اگر چیزی به گوشش برسد كه ناراحتش كند، توی بلندگو فریاد می‌زند.»
 
رابطه‌ی ارباب و برده‌وار بازیگران و حتی كارگردانان با مالكان استودیوها، رقابت عجیب و غریب این غول‌های یهودی با هم و مرگ مشكوك بعضی از آنها، ماجرای اعتراض برخی از اخلاق‌مدارها به محتوای غیراخلاقی فیلم‌های این یهودیان و چگونگی دور زدن قانون سانسور توسط این سرمایه‌داران هالیوودی از دیگر بخش‌های جذاب این كتاب است. 
 
جالب آنكه این كتاب جوایز زیادی را هم در خود امریكا دریافت كرده است. از جمله جایزه‌ی كتاب لس‌آنجلس تایمز در زمینه‌ی تاریخ و جایزه‌ی انجمن تئاتر كتابخانه به عنوان بهترین كتاب. «امپراتوری هالیوود» همچنین در نمایشگاه عمومی سینما در امریكا  -یكی از بخش‌های ویژه‌ی آكادمی اسكار- به عنوان یكی از صد كتاب برجسته درباره‌ی صنعت فیلم آمریكا انتخاب شده است.
  
«امپراتوری هالیوود» به قلم «نیل گابلر»با مقدمه‌ای از دكتر «مجید شاه حسینی» و ترجمه شده توسط «الهام شوشتری زاده» با قیمت 10000 تومان از سوی نشر «عابد» روانه‌‌ی بازار شده است.




نوع مطلب : مقالات، افشاگری، فرهنگی، هالیوود و رسانه های صهیونیستی، اشرار یهودی یا صهیونیزم، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
نهی امیرالمؤمنین(ع) از بازگذاشتن دکمه‌های لباس/ لباس سفید از هر لباسی بهتر است

 امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: 6 چیز از اخلاق قوم لوط است که «گشودن و باز گذاشتن دکمه‌های پیراهن و قبا» و «پوشیدن روپوش بلند از روی تکبر که بر زمین کشیده می‌شود» از جمله آن‌هاست.

 به گزارش فارس، پوشش، انتخاب نوع لباس و خرید آن همواره یکی از دغدغه‌های آدمی به ویژه بانوان بوده که ائمه (ع) دستورات خاصی در این زمینه دارند؛ بر این اساس آداب پوشش از منظر ائمه‌ اطهار علیهم‌السلام موضوعی است که آیت‌الله جوادی آملی آن را در کتاب «مفاتیح‌الحیات» ذکر کرده است که بخش دوم آن تقدیم خوانندگان می‌شود.
 
پوشش‌های پسندیده
 
رسول خدا (ص) می‌فرماید: برای حضور در میان برادران دینی، لباستان را آراسته و لوازم خود را به اصلاح آرید به گونه‌ای که در میان مردم مانند خالی نمودار و برجسته باشید، زیرا خدا زشتی و و زشت‌نمایی را دوست ندارد؛ همچنین می‌فرماید: لباس سفید از هر لباسی برای شما بهتر است، پس آن را بپوشید و مردگانتان را در آن کفن کنید.
 
پیامبر اکرم (ص) باز می‌فرماید: تا پایان عمر پوشیدن لباس پشمین را ترک نمی‌کنم تا پس از من سنت شود.
 
امیر مومنان(ع) می‌فرماید: لباس پنبه‌ای بپوشید، چرا که آن لباس رسول خدا (ص) و لباس ما (اهل بیت) است و آن حضرت لباس پشمین و مویین را جز هنگام بیماری نمی‌پوشید. البته این بدان معناست که هر یک از لباس پشمی و پنبه‌ای در مورد مناسب خود سزاوار پوشیدن است.
 
راوی گوید: هرگاه امام حسن (ع) برای اقامه نماز برمی‌خاست بهترین لباس را می‌پوشید. پرسیدند: چرا بهترین لباس خود را می‌پوشید؟ فرمود: خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد، پس خود را برای پروردگارم زیبا می‌کنم و او می‌فرماید: «در هر مسجدی خود را بیارایید» از این رو، دوست دارم بهترین لباسم را بپوشم.
 
امام صادق(ع) می‌فرماید: کتان از [جمله ] لباس پیامبران است؛ همچنین می‌فرماید: روز جمعه خود را بیارایید و پاکیزه‌ترین لباستان را بپوشید.
 
راوی می‌گوید: امام رضا(ع) در تابستان بر حصیری می‌نشست و در زمستان  بر زیراندازی مویین و لباسش خشن بود؛ اما چون در میان مردم حاضر می‌شد لباس آراسته بر تن می‌کرد.
 
امام رضا(ع) می‌فرماید: روز جمعه مستحب است که مرد عمامه بر سر نهد و بهترین و پاکیزه‌ترین لباسش را بپوشد و با بهترین عطر خود را خوش بو کند.
 
پوشش‌های ناپسند
 
حضرت رسول (ع) می‌فرماید: هلاکت زنان امت من در دو چیز سرخ‌فام است: طلا و لباس نازک و نیز می‌فرماید: ای علی! هر مردی از همسرش اطاعت کند خدا او را به رو در جهنم افکند. علی(ع) پرسید: این چه اطاعتی است؟ فرمود: در پوشیدن لباس نازک به وی اجازه دهد؛ همان گرامی به علی(ع) فرمود: ای برادر! به تو سفارشی می‌کنم آن را رعایت کن که شاید خدا سودی به تو برساند: لباس خشن و مناسب اندام بپوش تا غرور و تکبر تو را نگیرد؛ همچنین فرمود: از خصلت‌هایی که موجب هلاکت قوم لوط شد پوشیدن حریر (ابریشم) بود.
 
امیر مؤمنان(ع) می‌فرماید: 6 چیز از اخلاق قوم لوط [قومی که به سبب همجنس‌گرایی دچار خشم و عذاب الهی شد]در این امت است: پوشیدن روپوش بلند از روی تکبر که بر زمین کشیده می‌شود، گشودن و باز گذاشتن دکمه‌های پیراهن و قبا و ... ؛ همچنین می‌فرماید: لباس سیاه نپوشید، چرا که آن لباس فرعون است؛ نیز می‌فرماید: هر کس لباس فاخر بپوشد به تکبر گراید و متکبر در آتش دوزخ است.
 
امام باقر (ع)‌می‌فرماید: رسول خدا(ص) امتش را از به دست کردن انگشتر طلا و پوشیدن انواع لباس زرباف و ابریشمی و ارغوانی نهی فرمود.
 
امیر مومنان (ع) پیوسته می‌فرمود: امور این امت همواره به خیر و صلاح خواهد بود مادامی که به سان عجم‌ها [بیگانگان] غذا نخورند و لباس نپوشند پس هرگاه چنین کردند خدا خوارشان می‌کند.
 
امام صادق (ع) می‌فرماید: کفش باریک و نوک دراز نپوشید، چرا که آن، کفش فرعون است و نخستین بار او آن را پوشید.
 
به فرموده امام صادق(ع) : رسول خدا (ص) مردان را از پوشیدن لباس زنان و زنان را از پوشیدن لباس مردان نهی می‌فرمود.
 
لباس شهرت
 
رسول خدا (ص) از انگشت‌نما شدن در هر دو سو (افراط و تفریط) نهی فرموده است: افراطی در نازکی، نرمی و بلندی لباس و یا تفریط در ضخامت، زبری و کوتاهی آن و نیز می‌فرماید: لباسی را که در زیبایی یا زشتی شهرت دارد نپوشید و نیز می‌فرماید: هر کس لباس شهرت بپوشد خدا از او رو گرداند تا وقتی که آن را کنار نهد و همچنین می‌فرماید: هر کس در دنیا لباس شهرت بپوشد خدا روز قیامت لباس ذلت بر او بپوشاند.
 
امام حسین (ع) می‌فرماید: هر کس لباس شهرت بپوشد خدا روز قیامت لباسی از آتش بر او بپوشاند.
 
حضرت امام صادق (ع) می‌فرماید: خدا لباس شهرت را دشمن دارد؛ همچنین می‌فرماید: برای خواری مرد همین بس که لباس انگشت‌نما و بدنام کننده بپوشد.




نوع مطلب : دین و زندگی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
حکایت نماز باران آیت‌الله کلباسی

زمان شیخ کلباسی در اصفهان خشکسالی می‌شود؛ مردم از شیخ می‌خواهند که نماز استسقاء بخواند و طلب باران کند. شیخ دستور می‌دهد مردم سه روز روزه بگیرند، حقوق واجبه خود را پرداخت کرده و رد مظالم کنند، سپس برای نماز بیایند.

 به گزارش فارس، آیت‌الله محمد ابراهیم کاخکی خراسانی، مشهور به حاجی کرباسی (کلباسی) از علما و فقها شیعه و ساکن شهر دامغان بود. وی علاوه بر مرتبه علمی و تقوای، پدری مهربان برای مستمندان و بیماران بود، از محضر سید بحرالعلوم، شیخ جعفر کبیر و دیگر اساتید نجف درس گرفت؛ تا آنجا که خود صاحب کرسی تدریس و قلم تالیف شد، از جمله تالیفات  ایشان می‌توان از «اشارات» در اصول، «منهاج الهدایه» در فقه و «شوارع هدایت» در شرح کفایه نام برد.
 
 سرانجام این عالم متقی پس از عمری خدمت به اسلام و مکتب تشیع، در تاریخ 1224 هجری شمسی دار فانی را وداع گفت و به سرای باقی شتافت، هم اکنون آرامگاه ایشان در اصفهان، مزاری معروف برای مومنین است.
 
*ماجرای غسال و آیت‌الله محمد ابراهیم کلباسی/ سوگند به مسائل
 
شیخ ابراهیم به اندازه‌ای در مصرف بیت‌المال دقت و احتیاط می‌کرد که اگر فقیری از او چیزی طلب می‌کرد، شاهد بر فقر او باید گواهی می‌داد، شیخ او را قسم می‌داد که دروغ نگویید و مستند را هم قسم می‌داد که مالی را که به تو می‌دهیم اسراف نکنی؛ پس از این خرج یک ماه به او می‌داد.
 
محدث قمی، بعد از نقل این ویژگی شیخ می‌نویسد: شخصی (خدمت مرحوم کرباسی) برای امر مهمی شهادت داد، آن جناب پرسید پیشینه تو چیست؟ عرض می‌کرد: من غسال هستم، مرحوم کرباسی احکام و مسایل غسل دادن را یک به یک از او سؤال کرد، غسال نیز پاسخ داد، در این هنگام غسال خود را به شیخ نزدیک‌تر کرد و گفت: وقتی مرده را به خاک می‌سپاریم، چیزی هم در گوشش می‌گوییم، شیخ پرسید: چه می‌گویید؟ غسال جواب داد، می‌گوییم: خوشا به حال تو که مُردی و برای ادای شهادت خدمت حاجی کرباسی نرفتی!
 
 *نماز طلب باران
 
آیت‌الله آخوند ملا علی همدانی می‌فرماید: «زمان مرحوم شیخ کلباسی در اصفهان قحط باران می‌شود؛ مردم از شیخ می‌خواهند که نماز استسقاء خوانده، طلب باران کنند، ایشان دستور می‌دهند مردم سه روز روزه بگیرند، حقوق واجبه خود را پرداخت کرده و رد مظالم کنند، سپس برای نماز استسقاء بیایند، مردم نیز دستور شیخ را عمل کرده با روحانیتی خاص و با قلبی پاک به طرف محل نماز رهسپار می‌شوند.
 
در همین زمان مشاهده می‌کنند که امیر اصفهان کالسکه مخصوص فرستاده تا شیخ کلباسی را برای نماز بیاورند، ولی شیخ نمی‌پذیرد. آنها اصرار می‌کنند و شیخ امتناع، مرحوم کلباسی به آسمان نگاه کرده و می‌گوید: خدایا من به مردم گفتم خود را از مظالم دور کنید، اما استفاده از این کالسکه خود از مظالم است، مأموران امیر ناراحت شده به آزار، اذیت و نیش زبان زدن به شیخ می‌پردازند، از جمله می‌گویند: شما که برای نماز باران می‌روید، دامن‌هایتان را بگیرید که خیس نشود! ایشان رفت و نماز را خواند هنوز به منزل نرسیده بود که بارانی فراوان نازل شد و همان‌گونه که کوردلان گفته بودند مردم برای در امان ماندن دامن‌هایشان را با دست محکم می‌گرفتند.
 
*نقل مجلس فتحعلی‌شاه
 
وقتی فتحعلی شاه به دیدن حاجی آمد، نقلی در میان مجلس گذاشتند، ناگهان پرستویی در میان آن فضله انداخت، پادشاه گفت: «فضله مرغ نقل مجلس شد»، حاجی فرمود: «چون هوایی است، مال دیوان است!»، با توجه به واژه دیوان در این مصرع که معنی دولت از آن افاده می‌شود، می‌توان به پاسخ رندانه و طنزآمیز مرحوم کلباسی به فتحعلی شاه پی برد.




نوع مطلب : دین و زندگی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


( کل صفحات : 3 )    1   2   3   
درباره وبلاگ

حدیث از امام رضا (ع) :"همانا از كسانی كه مدعی مودت ما اهل بیت (ع) هستند، كسی هست كه در فتنه‌گری، برای شیعیان ما از دجال شدیدتر است. (راوی) گفتم: برای چه؟ (امام) فرمودند: به خاطر دوستی با دشمنان ما و دشمنی با دوستانمان. چون چنین شد، حق با باطل آمیخته می‌شود و مؤمن از منافق بازشناخته نمی‌شود."
---------
امام خامنه ای(حفظه الله) : بصیرت یعنی اینکه بدانیم شمری که سر امام حسین (ع) را برید همان جانباز جنگ صفین بود که تا مرز شهادت پیش رفت.
-------
امام صادق(ع) فرموده‌اند "ایمان خود را قبل از ظهور تكمیل كنید چون در لحظات ظهور ایمانها به سختی مورد امتحان و ابتلاء قرار می‌گیرند. "(كافی/1/370/6 ؛ كمال‌الدین/1/18)
-------
آیت الله محمد تقی مصباح یزدی :
در پاسخ به سؤالی مبنی چگونگی مقابله جوانان با مفاسد اخلاقی، گفت: بهترین و آسان‌ترین راهی که جوانان می‌توانند برای مقابله با مفاسد اتخاذ کنند، توسل به حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج) است.
-------
عبدالله بن سنان می‌گوید: حضرت صادق علیه السلام فرمود: به زودی شبهه‌‌ای عارض شما می‌گردد؛ پس (در ایام) بدون نشانه‌ای که دیده شود و بدون امامی که شما را هدایت کند باقی خواهید ماند. در آن روز کسی نجات نمی‌یابد مگر آن کسی که به دعای غریق، دعا کند.
عرض کردم: «دعای غریق چیست؟» فرمود: می‌گویی:
یا اللهُ یا رَحْمنُ یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ
من گفتم: یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الاَبْصارِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ. (راوی کلمه و الابصار را به دعا اضافه نمود) حضرت صادق علیه السلام فرمودند: «به راستی که خدای عزّوجل مقلب القلوب و الابصار است، اما آن‌چنان که من گفتم بگو: یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ.»
----------
اگر این ولایت فقیه جهانگیر شود، امام زمان ما خواهد آمد، و این مقدمه سازی برای ظهور حضرت است. ما در دوران نائب امام زمان امتحان می‌شویم برای خود حضرت؛ اگر در امتحانات پای رکاب ولی فقیه ـ نائب امام زمان(ع) ـ پیروز شدیم، به امام زمان(ع) خواهیم رسید.
--------
امام صادق(ع):«امام خودت را بشناس، زیرا، هرگاه، امام خود را شناختی، تقدم یا تاخر این «امر ظهور»، زیانی به تو نرساند.»
---------
راز امنیت ایران از نگاه آیت الله جوادی آملی : ما (ایرانیان) به برکت اهل بیت علیهم‌السلام در میدان مین از مصونیت برخورداریم.
---------
«ان یَشَأ یُذهِبكُم ایُّهَا النّاسُ و یأتِ بِآخَرینَ وَ كانَ اللّهُ على ذلكَ قدیر» (نساء: 5.)133 اى مردم، اگر او بخواهد شما را از بین مى‌برد و افراد دیگرى به جاى شما مى‌آورد و خدا بر این كار تواناست.

آیه در سیاق برخى آیات در بى‌نیازى خدا از طاعت مردم و عدم زیان از مخالفت مردم است؛ زیرا آنچه در آسمان و زمین است مِلك اوست. سپس مى‌فرماید: براى خدا هیچ مانعى ندارد كه شما را از بین ببرد و جمعیتى آماده‌تر و مصمّم‌تر جانشین شما كند و خداوند بر این كار توانایى دارد.

شیخ طوسى، طبرسى، میبدى، زمخشرى، قرطبى، آلوسى، فیض كاشانى، طبرى و دیگر مفسّران از رسول خدا نقل كرده‌اند: «وقتى این آیه نازل شد، رسول خدا دست خود را به پشت سلمان زد و فرمود، آن جمعیت قوم این مرد، یعنى مردم عجم و فارس هستند.»

در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم ... سرزنش ها گر کند خار مغیلان غم مخور
مدیر وبلاگ : مسعود موسوی
مطالب اخیر
موضوعات
پیوندها
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

                    
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic