تبلیغات
نبرد نهایی - مطالب آبان 1391
 
نبرد نهایی
امام على علیه‏السلام : هر كس چشم خود را [از نامحرم] فرو بندد، قلبش راحت می‏شود.
شنبه 1391/08/27 :: نویسنده : مسعود موسوی

منبع : http://serat.mihanblog.com/post/194

 

همه ما حسرت این را در دل داریم، که ای کاش می توانستیم به یاری مولایمان رفته و با نثار جان خود از او و حرمش دفاع می کردیم. آرزوی حضور در کربلا و عاشواری حسین را در سر داشته و مدام ذکر شریف یا لیتنی کنت معک را زمزمه می کنیم.

باید بدانیم خطاب هل من ناصر ینصرنی مولایمان حسین علیه السلام در گوش زمان پیچیده است و امروز این طلب یاری خواستنش ، متوجه همه ما نیز شده است.کربلا تنها صحنه آزمایش مردمان آن روزگار نبوده است. کربلا میزان سنجش دینداری و آزادمردی تمام خلایق است. همه ما در صحنه کربلا و عاشورا قرار گرفته و آزمایش می شویم. و معنای این جمله که فرموده اند کل یوم عاشورا و کل ارض کرببلا، نیز همین است.

اما انسان عاقل قبل از قرار گرفتن در صحنه و میدان امتحان، خود را آزمایش می کند، تا نقاط قوت و ضعف خود را بشناسد و برای برطرف نمودن نقص ها و ضعف هایش تلاش کند تا در روز امتحان سرافکنده و شرمسار نگردد. از این روست که اهل بیت علیهم السلام، بارها و بارها به ما سفارش نموده اند که خود را محاسبه کنید، اخلاق و رفتار خود را بسنجید قبل از آن که موعد و زمان حسابرسی فرا رسد و از شما حساب کشند.

حال که اینگونه است بیایید یک محاسبه کربلایی از خود بنماییم. خود را در کربلا و عاشورا ببینم.

 اگر ما در کربلا بودیم چه می کردیم؟ آیا به یاری مولایمان می رفتیم؟

آیا می توانستیم از جانمان بگذریم؟ از مال و زن و فرزندانمان چه؟

هرکس باید صادقانه در مورد خود قضاوت کند. و ببیند آیا به گونه ای عمل کرده است که اگر به او بگویند همین الان باید خود را به خیمه حسین علیه السلام برسانی و یاریش کنی، می شتابد؟ آیا می تواند پیش کسی حاضر شود که از تمام اعمال و افکار انسان آگاه است؟

برای اینکه بتوانیم خود را دقیق تر بسنجیم، بهتر است ملاک و ضابطه ای داشته باشیم تا خود را با آن سنجیده و نتیجه گیری کنیم.

ضابطه و ملاک حضور در خیل عاشوراییان را، امام باقر علیه السلام بیان نموده و فرمودند:

 

کسی به ولایت ما نمی رسد مگر با عمل صالح و خودداری از گناه.

آری دوری از گناهان و تلاش برای انجام فرائض و اعمال صالح ملاک حضور است. بدون تقوا نمی توان در ولایت اهل بیت و خیمه سیدالشهدا وارد شد.

جنس یاران کربلایی امام حسین علیه السلام از نور و پاکی است و آلودگی در آنان راه ندارد. آنان از تمام منیّت و خودخواهی ها گذشته اند تا پروانه وار گِرد وجود پربرکت سیدالشهدا بسوزند و جانشان را فدا کنند. از این رو کسی که گرفتار گناهان است، کسی برای دوری از گناهان و پاک ماندن از آلودگی هایش تلاش نمی کند، جِدیت به خرج نمی دهد، او کجا و جان فدا کردن برای عزیز فاطمه کجا!

برای قبولی در آزمون کربلا و ورود به ولایت ابی عبدالله، باید از گناهان فاصله گرفت و با اعمال صالح که سرآغازش انجام واجبات است مانوس شد.

مولایمان یار و یاوری اینچنین می خواهد. تنها گریه کردن و بذل مال کفایت نمی کند. اشک، عزاداری و خرج مال باید در چارچوب ولایت سیدالشهدا باشد. ملاک ولایت نیز که مشخص است. مگر نه اینکه در همان زمان هم کسانی بودند که شهادت مولایمان را از نزدیک نظاره گر بودند و جز گریه کاری نکردند. کسانی نیز حضور داشتند که آماده بودند مال خود را بدهند اما از جانشان نتوانستند بگذرند. چه بدبخت و بیچاره بود آنکه مولایمان  او را برای ورود به جمع کربلاییان دعوت کرد اما حاضر شد اسب و شمشیر خود را  بدهد اما خودش نیاید. بیچاره نفهمید یا نخواست بفهمد که نیازی به اسب و شمشیرش نبود، مولایمان می خواست نامش را در خیل کربلاییان ثبت کند و او را به عزت ابدی برساند.

 این دو شرط که امام باقرعلیه السلام فرمودند دوبال پرواز تا آسمان بی انتهای ولایت است. اکنون بیایید این دو بال خود را بسنجیم. ببینیم چه میزان به تقوا و چه میزان به انجام اعمال صالح و فرائض دینی خود اهمیت داده و اکنون در چه شرایطی هستیم؟ چه میزان جان خود را با صیقل تقوا و دوری از گناهان پاک نموده تا لیاقت تقدیم به آستان عاشوراییان را داشته باشد؟ چه میزان ایمان خود را با اعمال صالح تقویت نموده ایم تا در صحنه آزمایش کربلا پایمان نلغزد و فرار نکنیم؟ با پرهیز از گناهان چقدر توانسته ایم زنجیر گرفتاری و تعلق را، از پا در آوریم تا در صحنه کربلا، حسین را تنها نگذاریم؟

اگر تا کنون آنگونه که لایق حسین علیه السلام است زندگی نکرده ایم بیایید از این پس جانانه با مولایمان عهد ببندیم که حسینی زندگی کنیم و آنگونه شویم که او می پسندد. آنوقت صادقانه بگوییم جوانی ما به فدایت حسین جان.

بیایید لباس آلوده گناهان را پاره کنیم و لباس پاکی و تقوا بر تن کنیم، تا آن هنگام که ندا سر می دهند هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله، بتوانیم با سر و جان مشتاقانه بشتابیم.


ادامه مطلب


نوع مطلب : درسهای کربلا، دین و زندگی، مقالات، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 

از علی(ع): زمانی که پرچم های سپاه (در شام) با یکدیگر اختلاف نمایند قریه ای از قراء، ارم، در زمین فرو رفته (بواسطهء زلزله) و قسمت غربی مسجد آن خراب شده و سقوط می کند. سپس سه پرچم (وحزب) اعلام موجودیت کرده، اصهب، ابقع و سفیانی و سفیانی از شام و ابقع، از مصر خروج کرده اما سفیانی بر آنها پیروز می گردد.(1)

 

 

 

خروج ابقع از مصر و شکست او از سفیانی
إذا اختلفت الرایات السود خسف بقریة من قری إرم، و سقط جانب مسجدها الغربی، ثم تخرج بالشام ثلاث رایات: الأصهب، والأبقع، والسفیانی، فیخرج السفیانی من الشام، والأبقع من مصر، فیظهر السفیانی علیهم"
از علی(ع): زمانی که پرچم های سپاه (در شام) با یکدیگر اختلاف نمایند قریه ای از قراء، ارم، در زمین فرو رفته (بواسطهء زلزله) و قسمت غربی مسجد آن خراب شده و سقوط می کند. سپس سه پرچم (وحزب) اعلام موجودیت کرده، اصهب، ابقع و سفیانی و سفیانی از شام و ابقع، از مصر خروج کرده اما سفیانی بر آنها پیروز می گردد.(1)

 

تحریم اقتصادی مصر
"منعت العراق قفیزها و درهمها، و منعت الشام مدها و دینارها، و منعت مصر إردبها، و دینارها وعدتم من حیث بدأتم، وعدتم من حیث بدأتم، وعدتم من حیث بدأتم"
سهیل از پدرش، از ابوهریره از رسول خدا(ص) نقل می کند که آن حضرت فرمود: عراق از پیمانه و درهمش و شام از پیمانه و دینارش و مصر از پیمانه و دینارش محروم می شود،( تحریم اقتصادی می شوند) و برمی گردید از همان جایی که شروع کردید و برمی گردید از همانجایی که شروع کردید و برمی گردید از همانجایی که شروع کردید(2)

 

شکست مصری هاازشامی هاوبه اسارت رفتن آنان
"إذا ملک رجل الشام، وآخر مصر، فاقتتل الشامی و المصری، وسبا أهل الشام قبائل من مصر، وأقبل رجل من المشرق برایات سود صغار قبل صاحب الشام، فهو الذی یؤدی الطاعة إلی المهدی. قال أبوقبیل: یکون بإفریقیة أمیر اثنا عشر سنة ثم تکون بعده فتنة، ثم یملک رجل أسمر یملأها عدلا، ثم یسیر إلی المهدی فیؤدی إلیه الطاعة ویقاتل عنه"
تبیع، از کعب، روایت کرده و آنرا به پیامبر(ص) نسبت نداده است، در این روایت آمده است: زمانی که مردی در شام و دیگری در مصر به حکومت برسند با یکدیگر نبرد کرده تا آنکه اهل شام قبیله هائی از مصر را به اسارت می گیرند، آنگاه مردی از مشرق با پرچم های سیاه و کوچک به طرف شام خروج می نماید و او همان کسی است که با حضرت مهدی(ع) بیعت کرده و از آن حضرت اطاعت می نماید و جنگ می کند از طرف آن حضرت(3)

 

تسلط قبطیان بر مصر
...وغلبة القبط علی أطراف مصر...
وقبطیان برمصرغلبه وتسلط پیدا خواهندکرد(4)

 

فرار حاکم مصر به غرب و آغازگر جنگ ها
سیکون رجل من بنی أمیة مصر یلی سلطانا ثم یغلب علی سلطانه أو ینزع(منه) ثم یفر إلی الروم فیأتی بالروم إلی أهل الاسلام، فذلک أول الملاحم"
از ابوالنجم نقل است که می گوید: از اباذر شنیدم که می گفت از رسول خدا(ص) شنیده که آن حضرت فرمود: به زودی مردی از بنی امیه والی مصر می شود، آنگاه شکست می خورد یا اینکه حکومت از او گرفته می شود، سپس به سوی روم می گریزد و از آنجا بر ضد مسلمانان لشکرکشی می کند و آن نخستین جنگ و درگیری است.(5)

 

حرکت پرچم های قیس در مصر
ترید الاکثار أم أجمل لک؟ فقال: بل تجمل لی، قال: إذا رکزت رایات قیس بمصر، و رایات کندة بخراسان
حسن بن جهم می گوید: از ابوالحسن(ع) درباره مسأله(فرج) سؤال کردم حضرت فرمود: آن را به گونه ای مفصل برایت بیان کنم یا به طور خلاصه، عرض کردم می خواهم آن را برایم خلاصه بیان فرمایی، حضرت فرمود: (فرج) آن زمان است که درفش های قیس در مصر و درفش های کنده در خراسان به حرکت درآید(6)
البته توجه داشته باشیدکه قیس هم می تواند غربی ها باشد و هم می تواند فلسطینی ها باشند که از غزه می آیند.

 

خروج پرچم های سبز رنگ از مصر به سوی شام
کأنی برایات من مصر مقبلات خضر مصبغات حتی تأتی الشامات فتهدی إلی ابن صاحب الوصیات
معمربن خالد از ابی الحسن(ع) روایت کرده که فرمود: گویی درفش های سبز رنگ آمیزی شده ای را می بینم که از مصر می آیند تا به شامات می رسند و از [آنجا] به سمت فرزند صاحب الوصیات هدایت می شوند(7)

 

قیام فرمانده نظامی در مصر
لایطهر الله الأرض من الظالمین حتی یسفک الدم الحرام. - ثم ذکر أمر بنی أمیة وبنی العباس فی حدیث طویل- ثم قال: إذا قام القائم بخراسان، وغلب علی أرض کوفان وملتان، وجاز جزیرة بنی کاوان، وقام منا قائم بجیلان وأجابته الآبر والدیلم‍(- ان)، وظهرت لولدی رایات الترک متفرقات فی الأقطار والجنبات، وکانوا بین هنات وهنات. إذا خربت البصرة، وقام أمیرالامرة بمصر فحکی علیه السلام حکایة طویلة - ثم قال: إذا جهزت الألوف، وصفت الصفوف و قتل الکبش الخروف هناک یقوم الآخر، ویثور الثائر، ویهلک الکافر، ثم یقوم القائم المأمول، والامام المجهول، له الشرف والفضل، وهو من ولدک یا حسین، لاابن مثله یظهر بین الرکنین، فی دریسین بالیین یظهر علی الثقلین، ولا یترک فی الأرض دمین، طوبی لمن أدرک زمانه، ولحق أوانه، وشهد أیامه"
ابراهیم بن عبیدالله بن علاء، از پدرش از امام صادق(ع) و آن حضرت از علی(ع) نقل کرده که فرمود: خداوند زمین را از ستمگران پاک نخواهد کرد تا آنکه خون حرامی ریخته شود، سپس حضرت برنامه بنی امیه و بنی عباس را در حدیثی طولانی ذکر کرده، سپس فرمود: زمانی که شخصی از ما در خراسان قیام کرده و بر سرزمین، کوفان وملتان غلبه نمود و از جزیرهء بنی کاوان گذشت و نیز شخصی دیگر از ما در جیلان قیام کرده و قبائل، آبر و دیلمان به او بپیوندند، و برای یاری فرزند من (مهدی) پرچم های ترک به طور پراکنده در گوشه وکنار جهان در میان کم وبیش مشکلات به اهتزاز درآمد و زمانی که بصره خراب شده و رئیس امارت و حکومت در مصر قیام کند، سپس حضرت حکایتی طولانی را ذکر کرد و فرمود: زمانی که هزاران نفر تجهیز شده و صف ها کشیده شد و شخص بزرگتر، شخص کوچک تر را بکشد آنگاه شخص دیگری قیام کند و انقلاب نماید و کافر هلاک شود، سپس قائم منتظر و امام نهان و ناشناخته که صاحب فضل و شرف بوده قیام می نماید و او از فرزندان توست ای حسین، درحالی که هیچ فرزندی مانند او نخواهد بود، در بین رکنین(بین رکن و مقام در مکه) با دو لباس کهنه قیام کرده و بر جن و انس غلبه می کند و [انتقام از] دو خون را در زمین ترک نخواهد کرد خوشا به حال کسی که زمان او را درک کرده و شاهد دوران آن حضرت باشد.(8)

 

خروج بافنده بلند قامت در سرزمین مصر
...ویخرج الحائک الطویل بأرض مصر والنیل، قال سلمان فقلت: وما الحائک الطویل؟ قال: رجل صعلوک لیس من أبناء الملوک، تظهر له معادن الذهب، ویساعده العجم والعرب، ویأتی له منکل شئ حتی یلی الحسن ویکون فی زمانه العظائم ....
مردی بلند قد و بافندهای در سرزمین مصر و نیل خروج می کند. سلمان پرسید این مرد کیست؟ فرمود مردی بدبخت و از پادشاهان نیست و معادن برایش کشف می شود و ایرانیان و اعراب او را کمک می کنند تا اینکه به مقام و منزلتی خواهدرسید(9)

 

پی‌نوشت‌ها:
1-ابن حماد: ص 77 - حدثنا الولید ورشدین، عن ابن لهیعة، عن أبی قبیل، عن أبی رومان، عن علی قال: - وفیها: قال ابن لهیعة، عن أبی قبیل، عن أبی رومان، عن علی قال: (تخرج بالشام ثلاث رایات: الأصهب، والأبقع من مصر، فیظهر السفیانی علیهم).
کنزالعمال: ج 11 ص 284 ح 31536 - عن روایة ابن حماد الأولی بتفاوت یسیر.
2- إسحاق بن راهویه: علی ما فی سنن البیهقی.
تفسیر القرطبی: ج 8 ص 4 - أوله ، کما فی أحمد، و قال" ومما یصحح هذا المذهب ما رواه الصحیح عن أبی هریرة".
جمع الجوامع: ج 1 ص 848 - کما فی مسلم، عن أحمد، ومسلم، وأبی داود.
کنزالعمال: ج 11 ص 131 ح 30913 - کما فی مسلم، عن أحمد، و مسلم، و أبی داود.
3-ملاحم ابن طاووس: ص 54 ب 99 - عن ابن حماد، ما عدا قوله" یکون بأفریقیة أمیراثنا عشر سنة، ثم تکون بعده فتنة " و فی سنده" . . رشدی. . شقر" .بن حماد: ص 85 - حدثنا رشدین، عن ابن لهیع، عن أبی قبیل، عن شفی، عن تبیع، عن کعب قال: - ولم یسنده إلی النبی(ص).: عرف السیوطی، الحاوی: ج 2 ص 68 - عن ابن حماد، وفیه". . قتل صاحب الشام. . اثنتا عشر سنة ویکون بعده فتنة".: برهان المتقی: ص 149 ب 7 ح 8 و 9 - عن عرف السیوطی، الحاوی، و لیس فیه" قتل صاحب الشام".
فرائد فوائد الفکر: ص 17 ب 5- عن ابن حماد.
4- مناقب ابن شهرآشوب: ج 2 ص 274 - مرسلا عن علی(ع): - البحار: ج 41 ص 319 ب 114 ح 42 - عن مناقب ابن شهرآشوب،
5-برهان المتقی: ص 200 ح 6 - کما فی عرف السیوطی، عنه، ورواه أیضا بسند آخر عن أبی ذر - فیض القدیر: ج 4 ص 131 ح 4777 - عن الجامع الصغیر- ملاحم ابن المنادی: ص 33
6-الارشاد: ص 360 - علی بن أسباط، عن (أبی) الحسن بن الجهم قال: سأل رجل أباالحسن(ع) عن الفرج فقال: -
غیبة الطوسی: ص 272 - کما فی الارشاد بتفاوت، عن الفضل: - وفیه "إذا تحرکت رایات . . بخراسان، أو ذکر غیر کندة" .البحار: ج 52 ص 214 ب 25 ح 68 - عن الارشاد، و غیبة الطوسی.
7- الارشاد: ص 360 - الفضل بن شاذان، عن معمر بن خالد، عن أبی الحسن(ع) قال: -کشف الغمة: ج 3 ص 251 - عن الارشاد، وفیه" . . میمون بن خلاد" .الصراط المستقیم: ج 2 ص 250 ب 11 ف 8 - عن الارشاد
8-النعمانی: ص 274 - 276 ب 14 ح 55 - أخبرنا علی بن أحمد قال: حدثنا عبیدالله بن موسی العلوی قال: حدثنا عبدالله بن حماد الأنصاری قال: حدثنا إبراهیم بن عبیدالله بن العلاء قال: حدثنی أبی، عن أبی عبدالله جعفربن محمد علیهماالسلام" أن أمیرالمؤمنین(ع)حدث عن أشیاء تکون بعده إلی قیام القائم، فقال الحسین: یاأمیرالمؤمنین متی یطهر الله الأرض من الظالمین؟ فقال أمیرالمؤمنین(ع)-البحار: ج 52 ص 235- 237 ب 25 ح 104- عن النعمانی
9-البحار: ج 52 ص 275 ب 25 ح 168 - عن العدد القویة. نفس الرحمن فی فضائل سلمان: ص 103 ب 11 - عن العدد القویة. منتخب الأثر: ص 248 ف 2 ب 25 ح 6 - عن دلائل الإمامة.
http://mahdiyavar.com





نوع مطلب : آخرالزمان . امام مهدی (ع). فتنه های بزرگ . نشانه ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


سخنگوی جبهه پایداری در همایش حصن ولایت /
دامن زدن به اختلافات مسئولین نظام خیانت است/ برخی برای توجیه خیانت، بهانه‌های بنی‌اسرائیلی می‎تراشند

همایش «حصن ولایت» از سوی شاخه دانشگاهیان جبهه پایداری انقلاب اسلامی استان فارس، پنجشنبه 17 آبان ماه در شیراز برگزار گردید. این همایش که با حضور آیت الله رجبی قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره ) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام و المسلمین علی مصباح یزدی، اساتید محترم حوزه و دانشگاه،حجت الاسلام والمسلمین کاویانی، دکتر باقری لنکرانی و دکتر ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد.

به گزارش رجانیوز، دکتر باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی به عنوان اولین سخنران همایش با گرامی داشت یاد عالم مجاهد آیت الله ملک حسینی و مرحوم آقا شیخ عباس قمی سخنان خود را آغاز کرد.
 
باقری لنکرانی ضمن تاکید بر اهمیت عبرت از تاریخ گفت: یکی از سنت‌هایی که درتفکر و سیره اسلامی توجه به آن لازم است عبرت گیری از وقایع و حوادث است. قرآن کریم هر گاه داستانی بیان می کند، هدفش تفکر، تدبیر و عبرت گرفتن در آنهاست. در احادیث و روایات نیز بر عبرت گرفتن از تاریخ بسیار تاکید شده است.
 
در تاریخ 30 ساله انقلاب اسلامی می‌بینیم که از بعضی چالش‌های مشابه چندین بار گزیده شده‌ایم. اما با این وجود آن طور که باید، عبرت گرفته نمی‌شود. و دقت نمی‌کنیم که مومن نباید دوبار از یک سوراخ گزیده شود.
 
وی با اشاره به موضوع اختلاف نظر افراد بخصوص بین دینداران و دین شناسان اظهار داشت: اختلاف نظر بین افراد امر جدیدی نیست . و تعبیر قرآن کریم این است که این اختلافات در بین مومنین و کسانی که داعیه دین دارند نیز اتفاق می افتد و آیات سوره بقره نیز به این موضوع اشاره می کند که بعد از اینکه علم پیدا کردند، با هم اختلاف پیدا کردند.
به نظر می رسد ریشه اصلی این اختلافات یکی سطح برداشت و سطوح مختلف بصیرتی افراد است که در برابر وقایع مختلف وجود دارد. و دیگری پیروی از هوای نفس است. پس ما در این اختلافات شاهد دو چالش هستیم که باید مورد مداقه قرار گیرد و از آنها غفلت نکنیم.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه داستان مسجد ضرار یکی از داستان‌های هشدار دهنده است، اظهار داشت: عده ای به بهانه اینکه جمعیت مدینة النبی زیاد شده و شهر گسترش یافته است و مسجد النبی برای مومنین و نمازگزاران کافی نیست، از پول خود - نه از پول بیت المال - مسجدی ساختند. اما می بینیم که از سوی خداوند حکیم،اساس مسجد مورد تخطئه قرار می گیرد. برخورد قرآن کریم این است که این مسجد باید خراب شود. و خدا لعنت می کند کسانی که این مسجد را ساختند. زیرا این مسجد برای این ساخته می شود که باعث تفرقه بین مسلمین شود و کمینگاه دشمنان اسلام گردد.
 
از این داستان می توان این عبرت و درس را بگیریم که به صرف اینکه کسی ادعای مسلمانی کند و به صرف اینکه کسی سابقه و گذشته و ظاهر متشرع و خوبی داشته باشد، حق نداریم برای امور مهم جامعه هم به او اعتماد کنیم.
 
در مسائل اجتماعی و سیاسی، بخش مهمی از اختلافات به تفاوت برداشت‌ها و شناخت‌ها بر می گردد. برخی این دید و بصیرت را ندارند که پشت پرده وقایع را ببینند و متوجه شوند که اصل، انگیزه وهدف این ماجرا و موضوع به وجود آمده چیست؟
 
 افرادی در گذشته سوابق خوبی داشتند اما بعدا دچار عوارضی می شوند. همانطور که مقام معظم رهبر ی فرمودند عده‌ای روزی همبال ملائکه پرواز می‌کردند امروز از شیاطین بدترنند. چون چرب و شیرین دنیا آنها را گرفتار کرده و باید همشه این جمله امام را نیز به خاطر داشته باشیم که میزان حال فعلی افراد است.
 
لنکرانی با اشاره به برخی افراد که چرب و شیرین دنیا آنها را به بدترین ضلالت سوق داده است، گفت: بسیار بسیار تلخ است که فردی که روزگاری اهل فضل بوده و حتی ملبس به لباس شریف روحانیت، کارش به جایی می رسد که رسما" به اسراییل، دشمن مبنایی اسلام و مسلمین، سفر می کند. من وقتی به وضعیت فکری امثال ایشان در سالهای 59 و 60 و 61  فکر می کنم و به وضعیت اسفبار ایشان در سالهای اخیر می نگرم، بسیار تاسف می خورم. و به خدا پناه می برم.
 
 دکترلنکرانی موضوع دوم اختلاف بین افراد ومومنین را پیروی از هوای نفس دانست و افزود: در روایات معصومین (ع) آمده است که آخرین چیزی که از دل صدیقین خارج می شود حب ریاست است.
 
ایشان با یادآوری داستان غدیر خم که داستان بسیار عبرت آموز و تکان دهنده ای است، چنین ادامه داد: در جریان غدیر خم پیامبر عظیم شان اسلام (ص) با توجه به دستور خداوند، همه تمهیدات را برای اجرای فرامین الهی به کار می گیرند و می فرمایند همه کسانی که جلو تر رفته اند خبر کنید تا باز گردند و صبر میکنیم تمام کسانی که عقب تر از ما هستند برسند.
 
در آغاز خطبه غدیر نیز برای اطمینان بخشی و توجه همگان به همه جهت ها رو می کنند و سوال می فر مایند:  آیا همه صدای مرا می شنوند؟ و بعد از گرفتن تاییدها و اقرار های مکرر  از حاضران، سخنانشان را ادامه می دهند. و در پایان خطبه شریف نیز می فرمایند اکنون همه با امیر المومنین علی (ع) بیعت کنند.
 
عده ای می گویند، یا رسول الله اگر بخواهید از همه بیعت بگیرید خیلی طول می کشد! هوا گرم است! حضرت ختمی مرتبت (ص) ضمن دستوراتی برای راحتی مردم، می فرمایند: هر قدر زمان لازم باشد حتی چند روز همین جا صبر می کنیم.
 
اما با وجودی که همه با حضرت علی (ع) به عنوان امیرالمومنین بیعت می کنند، هفتاد روز بعد پس از رحلت پیامبر بزرگوار اسلام (ص)، اتفاقاتی رخ می دهد که سرنوشت تاریخ اسلام و تاریخ بشریت را تغییر می دهد.
 
سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به سخت تر شدن امتحانات الهی افزود: هرچه به ایام ظهور نزدیک تر می شویم امتحان ها سخت تر می شود چون ظرفیتها بالاتر می رود.
 
تمام داستان تاریخ بشریت که باید از آنها عبرت بگیریم در یک نکته خلاصه می شود: اگر در همه کارهایمان ولایت را ملاک و معیار قرار دهیم و در عمل نیز متعهد به ولایت باشیم می توانیم از فتنه ها سالم عبور کنیم و اتفاقات اندوهبار گذشته برای ما تکرار نمی شود.
 
این استاد دانشگاه افزود: خداوند حجت های روشن بسیاری برای ما قرارداده.کشورهای اطراف را که نگاه می کنیم بحرانهایی که با آن روبرو هستند و آینده ای تاریکی که در انتظار آنهاست اما کشور ما به لطف رهبری با ثبات و آزاد پابرجاست. حافظ این مملکت و رکنی که کشور مار ا در تلاطمات نگه داشت ولایت بوده و هست.
 
 وظیفه را ولایت تعیین می کند و اگر کسی وظیفه خود را از غیر از ولایت بگیرد از درک ناقص و بی بصیرتی اوست.  ما باید در برابر نعمت ولایت آنچه وظیفه ماست انجام دهیم و قلباً و عملاً باید شکر گذار خداوند باشیم.و بزرگترین شکر گزاری این است که از نعمت وجودی ایشان و از جهت گیری که برای نظام مقدس ما مشخص کرده اند استفاده کنیم. کار کسی که به نوعی از ارشادات این رکن رکین خود را محروم کند بی خردی و حماقت است.
 
وزیر بهداشت دولت نهم ضمن تاکید بر حفظ وحدت مسئولین اظهار داشت: اخیرا مقام معظم رهبری فرمودند هر کسی باعث اختلاف بین قوای سه گانه شود خیانت می کند.حال اگر کسی به بهانه های مختلف تفرقه افکنی کند و این اختلاف را ایجاد کند مصداق قوم بنی اسرائیل و داستان سوره بقره است. که بهانه گیری می کردند و می گفتند یا موسی از خدا بخواه برای ما روشن کند، این ماده گاو  که دستور می دهد  آن را ذبح کنیم چگونه گاوی است؟ می فرماید نه پیر و از کار افتاده و نه جوان باشد. گفتند رنگ آن چگونه باشد؟  فرمود: زرد که بیندگان را شاد کند. گفتند هنوز برای ما مبهم است که چگونه گاوی باشد!...
 
دکتر لنکرانی با اشاره به روایتی از امام محمد باقر (ع) که فرمودند:به هیچ چیزی مثل ولایت دعوت نشده ایم، ادامه داد اصل، ولایت است. یعنی در برابر اختلافها و تفاوت سلیقه ها یک شاغول و معیار داریم. اگر کسی به بهانه های مختلف خود را ازاین شاغول و معیار محروم کرد، در فتنه ها غرق خواهد شد.
 
متاسفانه بعضی از نخبگان سیاسی به خیال اینکه اجتهاد سیاسی دارند خود را از مسیر نورانی که رهبری انقلاب اسلامی هوشمندانه و با اتکا به فراست الهی و با اتکا به اصول و موازین برای ما تبیین می کنند، محروم می کنند.
 اگر امروز رهبر عزیزمان می فرمایند در صحنه بین المللی باید حضور آگاهانه،مقتدرانه و هوشمندانه ای داشته باشیم و از اختلاف افکنی خودداری کنیم حداقل با تجربه گذشته مراجعه کنند و بدانند که راه درست همان است که ولایت می گوید.
 
دبیر جبهه پایداری فارس با گرامیداشت یاد عالم مجاهد آیت الله ملک حسینی در بزرگداشت مقام این بزرگمردگفت: ایشان هیچ گاه در اصول و مبانی و در جایی که احساس می کرد یک رکن از ارکان دینی مورد هجمه قرار گرفته کوتاه نمی آمد ولو اینکه همه مخالفت می کردند، شجاعانه ایستادگی می کردند. ایشان نسبت به رکن ولایت فقیه نیز همیشه مطیع و همراه بودند. و خود را با رهبری تنظیم می کردند.


ادامه مطلب


نوع مطلب : سیاسی، جبهه پایداری انقلاب اسلامی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


رهبر معظم انقلاب در نهم خرداد ماه سال 1389 طی یک دست نوشته از زحمات شهید حسن طهرانی مقدم و همکاران ایشان تقدیر کردند.

به گزارش تسنیم، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در نهم خردادماه سال 89 طی یک دست نوشته از خدمات ارزنده "شهید حسن تهرانی مقدم" فرمانده جهاد خودکفایی سپاه و فعالین عرصه موشکی کشور قدردانی کردند.
 
ایشان در این دست نوشته خطاب به شهید حسن تهرانی مقدم و همکاران ایشان نوشته اند: "خداوند یار و نگهدار شما مردان مومن و دانشمند و پرتلاش باشد."؛ متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
شما به کمک و هدایت خداوند علیم و قدیر توانسته اید کار بزرگی را به سامان برسانید. این، بار دیگر معجزه ی توانایی های عزم راسخ انسان مومن را در معرض نگاه ما می گذارد و ما را امیدوارتر از همیشه به همت و تلاش بر می انگیزد.
 
از پیشروی در راه شناختن هدف های بلند و راه های میان برُ برای رسیدن به آن و آنگاه همت گماشتن و گام برداشتن خسته نشوید؛ به ایستگاه های میان راه دلخوش و قانع نشوید؛ به خدای بزرگ اعتماد کنید و همه توان خود را به عرصه بیاورید. خداوند یار و نگهدار شما مردان مؤمن و دانشمند و پرتلاش باد.
 
سید علی خامنه ای
 
89/3/9


ادامه مطلب


نوع مطلب : سیاسی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


خونِ 30 خرداد هنوز خشک نشده آقای انصاری!
وقتی آقای آشوب، دم از دموکراسی می‌زند/ هر وقت ما پیروز شویم، انتخابات آزاد برگزار شده است!

هر چقدر به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نزدیک‌تر می‌شویم، سناریوی طیف اصلاحات برای «به فراموشی سپردن وقایع سال ۸۸» پررنگ‌تر می‌شود و اعضای این جریان تلاش می‌کنند تا ضمن حفظ ژست مطالبه آنچه که انتخابات آزاد می‌نامند و اعلام مطالب طلبکارانه، تلویحا رویکرد خود در انتخابات ریاست جمهوری دهم و واکنش نسبت به نتایج اعلام شده را به حاشیه ببرند و ادعاهای خود درباره نحوه برگزاری انتخابات در ایران را پنهان کنند. 

به گزارش رجانیوز، در همین راستا امروز روزنامه «اعتماد» در گفتگو با یکی از اعضای تشکل افراطی «مجمع روحانیون مبارز»، به بحث درباره انتخابات پیش رو پرداخته و به نوعی رپرتاژی برای این تشکل و البته با طعم حمایت از افرادی مانند هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری را در دستور كار قرار داده است.
 
مجید انصاری در این گفتگو، حرف همیشگی اصلاح‌طلبان را تکرار کرده و گفته است که تنها زمانی که خروجی رای مردم از صندوق‌ها به کاندیدای ما باشد، می‌توان گفت که در ایران انتخابات آزاد برگزار شده است! او تاکید کرده که انتخابات در ایران با اعمال دخالت از سوی حاکمیت همراه است مگر زمانی که سیدمحمد خاتمی و امثالهم پیروز شوند! و اضافه کرده است: «ما این مساله را در انتخابات سال ۷۶ شاهد بودیم. در آن ایام همه امکانات و ‏نیرو‌ها در طرف مقابل آقای خاتمی بود ولی آقای خاتمی در ‌‌‌نهایت پیروز شد اما باید گفت که دوم خرداد ۷۶ تکرار نخواهد شد.» 
 
 
این عضو مجمع روحانیون مبارز همچنین تلاش کرده با بدون اشاره به فعالیت این تشکیلات در وقایع سال ۸۸، اقدامات افراطی خود و همراهانش را «کم اهمیت» جلوه دهد و به‌‌ همان استراتژی «اگر انتخابات آزاد باشد، ما پیروزیم» بپردازد. او در این زمینه تاکید کرده است: «قطعا اصلاح‌طلبان پیروز خواهند شد. ما صرفنظر از ایرادات و اشکالاتی که در انتخابات ۸۸ داشتیم و الان نمی‌خواهم وارد آن ‏مساله بشوم اما حداقل ۱۴ میلیون رای در‌‌‌ همان فضای تخریبی داشتیم. من تردید ندارم که اگر شرایط عادلانه و مساوی در عرصه ‏انتخابات ریاست‌جمهوری آتی برقرار و این امکان ظرف چند ماه آینده مهیا شود که جریان اصلاح‌طلب درون نظام و معتقد ‏به قانون اساسی و نه جریان‌های تندرو و برانداز فرصت کار انتخاباتی بیابند یقینا پیروز میدان انتخابات بعدی خواهند بود.» 
 
البته آقای انصاری به این مساله اشاره نکرده که اولین شرط انتخابات آزاد، پذیرش نتیجه آن است؛ نه اینکه مانند مجمع روحانیون مبارز در صورت عدم رای آوری کاندیدای موردنظر خود، اعلام تقلب کنند و از مردم بخواهند تا به خیابان‌ها بریزند و با به آشوب كشیدن كشور، اعتراض خود را اعلام کنند. 
 
انصاری در ادامه، در ادعایی جالب که نشان از اعتماد به نفس بالای او دارد، به حمایت تمام قد از هاشمی رفسنجانی پرداخته و بدون اشاره به هجمه هشت ساله همفکران او در طیف اصلاحات به هاشمی و «عالیجناب سرخپوش» نامیدن او، مردم و اصولگرایان را به تخریب هاشمی متهم کرده و مدعی شده که به علت بالا رفتن تخریب‌ها علیه هاشمی، احمدی‌نژاد توانست در انتخابات پیروز شود: «خط تخریب ناجوانمردانه بود و با تقابل‌سازی میان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و آقای احمدی‌نژاد با طرح چند مساله روحانی بودن و ‏نبودن، پیر بودن و نبودن رو به تخریب‌هایی آوردند که واقعا بی‌سابقه بود. برای مثال سخن از اشرافی‌گری کردند و همزمان ‏شعارهایی را آقای احمدی‌نژاد تحت عنوان ساده زیستی، مردمی بودن، عدالت، فیلم انتخاباتی و سبک برخورد با مساله انتخابات ‏مطرح کرد که فضای دوقطبی بین آقای هاشمی و آقای احمدی‌نژاد ساخته شود و جریان تندروی مقابل آیت‌الله هاشمی در یک شوی ‏تبلیغاتی و در یک فضای به‌شدت ملتهب و غبار‌آلود تبلیغاتی توانست آقای هاشمی را کنار بزند.» 
 
این ادعا در حالی مطرح شده که در زمان برگزاری انتخابات مجلس ششم و پس از اعلام نتایج انتخابات، هجمه سنگین رسانه‌ای اصلاح‌طلبان علیه هاشمی که به عنوان نماینده سی‌ام تهران وارد مجلس شده بود و توزیع گسترده مطالب تمسخرآمیز علیه او سبب شد تا هاشمی از حضور در مجلس انصراف دهد. 
 
رای خاتمی در انتخابات مجلس نهم، بخش دیگری از سخنان مجید انصاری در مصاحبه با اعتماد بود. او ضمن حمایت از این اقدام خاتمی، شرط گذاری اصلاح‌طلبان برای حضور در هر انتخاباتی را رد کرده اما مجددا مدعی شده که «اگر» انتخابات آزاد برگزار شود، آن‌ها در انتخابات شرکت می‌کنند! انصاری مشخص نکرده اگر شرط‌گذاری برای انتخابات وجود ندارد، پس بیان موضوعی مانند انتخابات آزاد از کجا نشات می‌گیرد؟ او در این زمینه گفته است: «نگاه ژورنالیستی به سخنان آقای خاتمی موجب شد که از اظهارات ایشان، شروط خاتمی تلقی شد در حالی که صحبت آقای خاتمی این ‏بود که اگر انتخابات بخواهد در فضای سالم و صحیح برگزار شود این کار‌ها لازمه انجام آن است نه اینکه ما اصلاح‌طلبان در ‏صورتی که این کار‌ها انجام شود در انتخابات شرکت می‌کنیم و اگر نشود، شرکت نمی‌کنیم. شرکت در انتخابات وجوه مختلفی ‏دارد. یکی از این وجوه این است که اصلاح‌طلبان کاندیدا معرفی کنند. مصوبه مجمع روحانیون مبارز درباره انتخابات مجلس هم ‏همین بود که اگر شرایط عادلانه باشد و شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها درست عمل کند، سخت‌گیری‌ها و رد صلاحیت‌‏‌ها نباشد و فضای انتخابات عادلانه و سالم باشد ما لیست انتخاباتی خواهیم داد. شرایطی هم که آقای خاتمی مطرح کردند همین مصوبه ‏مجمع روحانیون مبارز بود.» 
 
به نظر می‌رسد تشکلات اصلاح‌طلب نظیر مجمع روحانیون مبارز تلاش دارد تا با محوریت محمد خاتمی، عرصه را برای حضور خود در انتخابات فراهم کند و از همین رو، ارگان‌های رسانه‌ای این طیف در تدارک گفتگوهای اینچنینی با افراد مطرح مجمع هستند. 
 
گفتنی است این تشکل افراطی اصلاح طلب که پیش از نماز جمعه تاریخی ۲۹ خرداد و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، مردم را به تجمع خیابانی در روز شنبه ۳۰ خرداد فرا خوانده بود، در حالی که انتظار می‌رفت بلافاصله پس از رهنمود‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای خبر لغو تجمعات روز شنبه را اعلام کند، از این اقدام سرباز زد تا یکی از تلخ‌ترین روزهای پس از انتخابات در سال ۸۸ رقم بخورد و جان تعدادی از هموطنان از دست برود. 
 
 
مجمع روحانیون مبارز بعد از شورش‌های مشکوک تهران در ۲۵ و ۲۶ خرداد ۸۸، اقدام به انتشار بیانیه‌ای کرد که طی آن از هواداران موسوی و کروبی خواسته شده بود تا در ۳۰ خرداد ۸۸ با حضور در کف خیابان، پروژه ابطال انتخابات را پیگیری کنند، مساله‌ای که رهبر معظم انقلاب در ۲۹ خرداد و در نماز جمعه تاریخی تهران بر آن خط بطلان کشیدند و از همه گروه‌ها و افراد خواستند تا اگر هم اعتراضی به نتیجه انتخابات دارند، از طریق قانونی و نه از کف خیابان آن را پیگیری کنند اما در عمل اتفاق دیگری افتاد و این حزب تنها ساعاتی مانده به بعد از ظهر روز ۳۰ خرداد، از پس گرفتن فراخوان خود برای حضور سبز‌ها در خیابان خبر داد و این در حالی بود که کار از کار گذشته بود و جدای از حضور تعدادی از فریب خوردگان در خیابان آزادی، تعداد قابل توجهی از عناصر مسلح ضمن حضور در حدفاصل میدان انقلاب تا آزادی، افتضاح روز ۳۰ خرداد ۸۸ را رقم زدند.


ادامه مطلب


نوع مطلب : مقالات، سیاسی، تفکرات غرب زده، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


سه شنبه 1391/08/23 :: نویسنده : مسعود موسوی

منبع : http://newsee.ir

پوتین: مسیح را در ایران دیدم
چند سال پیش پوتین ، رئیس‌جمهور وقت روسیه، برای نخستین بار در طول سی سال انقلاب به ایران سفر کرد.
پوتین، شخصیتی بسیار چارچوب‌مند و منضبط بر اصول دیپلماسی است، اما با این حال چندبار پرسیده بود که دیدار با رهبر جمهوری اسلامی آیا انجام می‌شود یا نه. دیدار انجام شد. در این دیدار رهبری به نکاتی از تاریخ شوروی و قبل از آن اشاره می‌کنند که برای رئیس‌جمهور وقت روسیه جدید بوده است، پس از دیدار مسئولین دستگاه دیپلماسی می‌گفتند رفتار وی تغییر کرده بود و شخصاً و نه از طریق وزیر خارجة خود، به وزیر خارجه وقت کشورمان گفته بود که شما حتماً سفری به روسیه داشته باشید تا با هم گفت‌وگو کنیم.
در برگشت به کشور روسیه، خبرنگاری از وی درباره نظرش راجع به رهبری ایران می‌پرسد و وی در پاسخ می‌گوید: “من مسیح را ندیده‌ام، اما تعاریف او را در انجیل شنیده و خوانده‌ام، من مسیح را در رهبری ایران دیدم “.

آمریکن اینترپرایز:
در ایران با یک ابرحریف به نام (آیت الله) خامنـــه‌ای روبرو هستیم که نقشه راه ما را می‌داند و در میان مردم خود از اعتمــاد توأم با اعتقاد برخوردار است.

یو.اس.ای تودی:
«حریف قدرتمندتر و هوشمندتر از آن است که تصور می کردیم. در ایران با یک ابرحریف «SUPER OPPONENT» به نام خامنه ای روبرو هستیم که نقشه راه ما را می داند و در میان ملت های مسلمان از اعتماد توام با اعتقاد برخوردار است»

البته نباید از یاد ببریم:

خوشتر آن باشد که سر دلبران…….گفته آید درحدیث دیگران

 

 اللًّهُـ‗‗ـمَ صَّـ‗‗ـلِ عَـ‗‗ـلَی مُحَمَّـ‗‗ـدٍوَآلِ مُحَمَّـ‗‗ـَدوعَجِّـ‗‗ـلّ فَّرَجَهُـ‗__‗ـم



ادامه مطلب


نوع مطلب : سیاسی، افشاگری، دین و زندگی، بیداری اسلامی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




( کل صفحات : 5 )    1   2   3   4   5   
درباره وبلاگ

حدیث از امام رضا (ع) :"همانا از كسانی كه مدعی مودت ما اهل بیت (ع) هستند، كسی هست كه در فتنه‌گری، برای شیعیان ما از دجال شدیدتر است. (راوی) گفتم: برای چه؟ (امام) فرمودند: به خاطر دوستی با دشمنان ما و دشمنی با دوستانمان. چون چنین شد، حق با باطل آمیخته می‌شود و مؤمن از منافق بازشناخته نمی‌شود."
---------
امام خامنه ای(حفظه الله) : بصیرت یعنی اینکه بدانیم شمری که سر امام حسین (ع) را برید همان جانباز جنگ صفین بود که تا مرز شهادت پیش رفت.
-------
امام صادق(ع) فرموده‌اند "ایمان خود را قبل از ظهور تكمیل كنید چون در لحظات ظهور ایمانها به سختی مورد امتحان و ابتلاء قرار می‌گیرند. "(كافی/1/370/6 ؛ كمال‌الدین/1/18)
-------
آیت الله محمد تقی مصباح یزدی :
در پاسخ به سؤالی مبنی چگونگی مقابله جوانان با مفاسد اخلاقی، گفت: بهترین و آسان‌ترین راهی که جوانان می‌توانند برای مقابله با مفاسد اتخاذ کنند، توسل به حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج) است.
-------
عبدالله بن سنان می‌گوید: حضرت صادق علیه السلام فرمود: به زودی شبهه‌‌ای عارض شما می‌گردد؛ پس (در ایام) بدون نشانه‌ای که دیده شود و بدون امامی که شما را هدایت کند باقی خواهید ماند. در آن روز کسی نجات نمی‌یابد مگر آن کسی که به دعای غریق، دعا کند.
عرض کردم: «دعای غریق چیست؟» فرمود: می‌گویی:
یا اللهُ یا رَحْمنُ یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ
من گفتم: یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الاَبْصارِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ. (راوی کلمه و الابصار را به دعا اضافه نمود) حضرت صادق علیه السلام فرمودند: «به راستی که خدای عزّوجل مقلب القلوب و الابصار است، اما آن‌چنان که من گفتم بگو: یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ.»
----------
اگر این ولایت فقیه جهانگیر شود، امام زمان ما خواهد آمد، و این مقدمه سازی برای ظهور حضرت است. ما در دوران نائب امام زمان امتحان می‌شویم برای خود حضرت؛ اگر در امتحانات پای رکاب ولی فقیه ـ نائب امام زمان(ع) ـ پیروز شدیم، به امام زمان(ع) خواهیم رسید.
--------
امام صادق(ع):«امام خودت را بشناس، زیرا، هرگاه، امام خود را شناختی، تقدم یا تاخر این «امر ظهور»، زیانی به تو نرساند.»
---------
راز امنیت ایران از نگاه آیت الله جوادی آملی : ما (ایرانیان) به برکت اهل بیت علیهم‌السلام در میدان مین از مصونیت برخورداریم.
---------
«ان یَشَأ یُذهِبكُم ایُّهَا النّاسُ و یأتِ بِآخَرینَ وَ كانَ اللّهُ على ذلكَ قدیر» (نساء: 5.)133 اى مردم، اگر او بخواهد شما را از بین مى‌برد و افراد دیگرى به جاى شما مى‌آورد و خدا بر این كار تواناست.

آیه در سیاق برخى آیات در بى‌نیازى خدا از طاعت مردم و عدم زیان از مخالفت مردم است؛ زیرا آنچه در آسمان و زمین است مِلك اوست. سپس مى‌فرماید: براى خدا هیچ مانعى ندارد كه شما را از بین ببرد و جمعیتى آماده‌تر و مصمّم‌تر جانشین شما كند و خداوند بر این كار توانایى دارد.

شیخ طوسى، طبرسى، میبدى، زمخشرى، قرطبى، آلوسى، فیض كاشانى، طبرى و دیگر مفسّران از رسول خدا نقل كرده‌اند: «وقتى این آیه نازل شد، رسول خدا دست خود را به پشت سلمان زد و فرمود، آن جمعیت قوم این مرد، یعنى مردم عجم و فارس هستند.»

در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم ... سرزنش ها گر کند خار مغیلان غم مخور

مدیر وبلاگ : مسعود موسوی
مطالب اخیر
موضوعات
پیوندها
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :