نبرد نهایی
امام على علیه‏السلام : هر كس چشم خود را [از نامحرم] فرو بندد، قلبش راحت می‏شود.
گزارشی از یک فعالیت خیریه در استان کرمان که مرعشی بانی آن بود/
خیریه مولی‌الموحدین چگونه به یک‌ بنگاه اقتصادی‌ موروثی تبدیل‌شد؟

 گروه استان‎ها  ـ کرمان: موسسه «مولی الموحدین» را کرمانی‌ها خوب می‌شناسند. این موسسه که در سال ۱۳۶۴ و در دوران استانداری «حسین مرعشی» رئیس دفتر هاشمی رفسنجانی در زمان ریاست جمهوری او با هدف «خدمت به مستضعفان و مستمندان با تاسی جستن به مولی الموحدین و به منظور تامین زندگی شرافتمندانه و رفع حوائج زندگی و درمانی و آموزشی آنها» و با حمایت‌های دولتی شکل گرفت، در حال حاضر با سرمایه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان، سهام‌دار بیش از ۳۰ شرکت بزرگ اقتصادی است. 

به گزارش رجانیوز،‌ بر اساس اسناد موجود در استانداری كرمان، در هیات امنای اولیه این موسسه، امام جمعه وقت و تعدادی از مدیران اقتصادی استان به عنوان اعضای حقوقی عضو بوده‌اند.

حسین مرعشی در مصاحبه‌ای که در 82/1/27 با نشریه «امید کرمان» داشت، در مورد هیات امنای موسسه می‌گوید: «در‌‌ همان زمان (تاسیس موسسه) عده‌ای از رفقای من گفتند تو به عنوان سید حسین مرعشی داری این را تاسیس می‌کنی؛ پس خودت هم همواره رییس هیئت امنا باش، من می‌گفتم که من به عنوان استاندار این کار را می‌کنم؛ این ظرفیت شخصی من نیست. درست است که من الان می‌توانم بنویسم سیدحسین مرعشی مادام‌العمر و مادام‌الحیات رییس هیئت امنای اینجاست، ولی این درست نیست و استاندار کرمان باید رییس اینجا باشد و این موسسه باید وابسته به استانداری باشد. لذا این موسسه تاسیس شد و استانداران کرمان همواره رییس هیئت امنا آن بوده و هستند.»

اما با وجود این ادعا، با پایان یافتن دولت اصلاحات، هیئت امنای این موسسه در اقدامی عجیب و قابل تامل، با تغییر ماده ۱۳ اساس نامه و رای به حذف استاندار، امام جمعه و سایر شخصیت‌های حقوقی آن، ۱۱ نفر از نزدیکان حسین مرعشی را به عنوان هیئت امنای موسسه انتخاب کردند و بدین ترتیب سرمایه کسب شده در این نهاد از اختیار استانداران بعدی استان خارج شد.

به ادامه بروید...


ادامه مطلب


نوع مطلب : تفکرات غرب زده، افشاگری، مقالات، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

منبع : http://nasim110.mihanblog.com/post/26

عاشقان حسین هشیار باشید. دشمن در کمین است و می خواهد برعلیه فرهنگ عاشورا توطئه کند. عزم خود را جزم کرده تا مُحرم و عاشورا را تخریب کند. چرا که می داند تا ما با حسینیم زیر بار هیچ ذلتی نمی رویم. مقابل هیچ مستکبری گردن خم نمی کنیم. می داند که رمز پیروزی ما تبعیت از حسین وفرهنگ عاشوراست.

دشمن می داند کربلا قبله عاشقی و محرم ماه اتحاد،همدلی و مهرورزی این امت است. می داند محرم که می رسد این ملت تمام اختلاف ها را کنار گذاشته و همه یک رنگ و یک صدا می شوند. می داند ما با محبت امام حسین علیه السلام زنده ایم و زندگی ما به حسین وابسته است. بی حسین هیچیم. حتی لحظه ای بی عشق و محبت او، زندگی را نمی خواهیم. قلب ما لبریز محبت حسین است. نام و یاد و عشقش را بر قلب ما حک کرده اند. از این روست که ما زنده به عزای حسینیم. چرا که گریه بر حسین علیه السلام باران رحمتی است که کویر دلها را زنده می کند.آب حیات است که قلب های مرده را حیاتی دوباره می بخشد.

دشمنان ما خوب می دانند تا ما محبت حسین را در دل داریم نمی توانند کاری بکنند و آسیبی به ما بزنند. می دانند تا ما پیراهن عزای حسین را داریم، تا پرچم یا حسین برسردر خانه های ما برافراشته است نمی توانند لطمه ای به ما بزنند.

اگر این کشتی نجات نبود، خدا می دانست که در کدام دریای گناه و آلودگی به هلاکت می رسیدیم. خیمه عزای حسین پناهگاه و دژ مستحکمی است. تا این خیمه برپاست، تا در پناه  این خیمه ایم در امانیم. دشمنان هرچه تلاش می کنند که جوان های مارا فریب دهند و آنان را به بیراهه کشانند، هردامی که می بافند چون محرم می رسد، یک شبه تمام بافته هایشان رشته می شود.

دشمنان پلید خوب می دانند اگر با رنگ و لعاب دشمنی و عناد برای تخریب این خیمه و فرهنگ قدم پیش گذارند، عاشقان حسین پایشان را قلم می کنند. می دانند کربلا و عاشورا خط قرمز شیعیان است. از این روست که  با نقشه های ظریف و حیله های مختلف درپی راه های نفوذ به این خیمه هستند. لذا با لباس دوست جلو آمده و با دلسوزی و خیرخواهی، سَم و زهر خود را به پیکره اجتماع تزریق می کنند.

متاسفانه در این چند سال اخیر توانسته اند در بخش هایی نفوذ کنند و عده ای نیز از روی سادگی فریب خورده اند.

نقشه ای که دشمنان کشیده اند این است که

 گریه، عزاداری و فضای حزن و اندوه مولایمان را لَوث نموده و با لودگی مخلوط کنند تا بدین وسیله فضای حزن محرم و عزاداری را با لودگی و تمسخر تخریب کنند.

با شیوه های مختلفی کار می کنند. دشمن از القاء شبهه در ماهواره و اینترنت پا را فراتر گذاشته و میدان وسیعتری را برای این هجوم خاموش خود برگزیده است. به سراغ ابزاری رفته که فراگیرتر و چشم گیرتر است. گاهی با تولید و ترویج پیامک های خرافی،موهن و سبک، ارزش های محرم را زیر سوال برده و به تخریب آن می پردازند. عده ای هم بدون اینکه بتوانند موضوع آن پیام ها را تحلیل کنند و درست بفهمند، و یا سوال کنند، به ارسال آن می پردازند.

اما در این بین به اقدام شومی روی آورده اند تا چهره شهر و دیار ما را در ماه محرم از حالت حزن و اندوه خارج کنند و به سمت لودگی سوق دهند.

به سراغ کسانی رفته اند که علاقه دارند در این ماه با شعار نویسی روی ماشین های خود عرض ارادتی به مولا نمایند. اما به خاطر سادگی به دام دشمنان افتاده و با نوشتن شعارهای ساخته شده دشمنان، بر روی شیشه های خودروی خود و با جولان در خیابان ها به مبلغین و ترویج کنندگان افکار شیطانی آنان تبدیل شده اند. ای کاش می دانستند هدف دشمن این است که با ترویج این جملات سخیف، فضای حزن وماتم سیدالشهدا را به خنده، لودگی و تمسخر تبدیل کند و به این وسیله ضربه ای به قداست و حرمت ماه محرم بزند.

 

 

 

 

از این رو بر تمام عاشقان مولا ابا عبدالله لازم است که جهادگونه، برای زدودن این لکه های ننگ همچون مولایشان با امر به معروف و نهی از منکر به مقابله برخیزند و با پند و اندرز غافلان را هشیار و به خیمه مولا رهنمون سازند.

بیایید از این پس دقت کنیم شعارها را بسنجیم و بفهمیم و تدبر کنیم!





نوع مطلب : مقالات، افشاگری، فرهنگی، خبرها، سیاسی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 1391/08/21 :: نویسنده : مسعود موسوی


منبع : http://serat.mihanblog.com/post/190

پناه بردن به نزدیکان و عزیزان در سختی ها باعث آرامش خاطر انسان و تحمل آسانتر مصیبت و سختی می شود. مخصوصا اگر بدانیم که او می تواند ما را از آن ناراحتی و سختی بیرون آورد.

اما در روز قیامت سختی ها و گرفتاری های انسان آنقدر زیاد است که انسان حتی از نزدیکترین عزیزانش نیز فرار می کند. 1

در آن روز پر اضطراب رحمت خداوند تنها جای امنی است که می شود به آن پناه برد و به آرامش دست یافت.اما چه کسانی می توانند در آن روز به رحمت اللهی پناه برند؟

امام سجاد علیه السلام می فرماید:

سه خصلت در هر مومنی باشد در روز قیامت در سایه رحمت الهی می باشد و از سختی های محشر در امان است؛

 

اول: در کارگشایی و کمک به نیازمندان و درخواست کنندگان دریغ ننماید.

دوم: قبل از هرسخن و هرکاری فکر کند و ببیند آیا رضایت خدا در آن هست یانه؟

سوم: قبل از عیب جویی و عیب گویی دیگران،سعی کند عیب های خود را برطرف نماید.2

1 سوره عبس آیه 34

2 قالَ الاْ مامُ عَلیّ بنُ الْحسَین، زَیْنُ الْعابدین عَلَیْهِ السَّلامُ:

ثَلاثٌ مَنْ کُنَّ فیهِ مِنَ الْمُؤ مِنینَ کانَ فی کَنَفِ اللّهِ، وَأظَلَّهُ اللّهُ یَوْمَ الْقِیامَةِ فی ظِلِّ عَرْشِهِ، وَآمَنَهُ مِنْ فَزَعِ الْیَوْمِ الاْ کْبَرِ:

مَنْ أَعْطی النّاسَ مِنْ نَفْسِهِ ما هُوَ سائِلهُم لِنَفْسِهِ، ورَجُلٌ لَمْ یَقْدِمْ یَدا وَرِجْلاً حَتّی یَعْلَمَ أَنَّهُ فی طاعَةِ اللّهِ قَدِمَها أَوْ فی مَعْصِیَتِهِ، وَرَجُلٌ لَمْ یَعِبْ أخاهُ بِعَیْبٍ حَتّی یَتْرُکَ ذلکَ الْعِیْبَ مِنْ نَفْسِهِ.  تحف العقول ص 204





ادامه مطلب


نوع مطلب : دین و زندگی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

عارفی که به اشاره او همسرش قرآن خواندن آموخت

 

هفته گذشته کنگره بزرگداشت علامه قاضی، عارف واصل برگزار شد. به همین مناسبت چند روایت کوتاه درباره این مرد خدا در زیر می‌آید:

 

آقای سید محمد حسن قاضی که آن روزها را به یاد می آورد درباره قرآن خواندن مادرشان این گونه می گوید:« بله، مادرم به آقای قاضی می گفت: آخر شما چه آقایی هستی که من سال های سال در منزل شما هستم، و شما یک قرآن خواندن به من یاد ندادی، و البته این قرآن خواندن برای کسی که اصلاً سواد خواندن و نوشتن نداشته باشد خیلی دشوار است.

 آقا فرمودند : تو قرآن را باز کن، مقابل هر سطر یک صلوات بفرست و بعد بخوان. 

ایشان هم به همین صورت صلوات می فرستادند و قرآن می خواندند. بعداً ما که بزرگ شدیم و خواندن و نوشتن یاد گرفتیم، من می آمدم به مادرم می گفتم این آیه ای که من می خوانم کجای قرآن است؟ و ایشان پیدا می کرد و نشان می داد. یعنی خواندن و نوشتن بلد نبود ولی اشاره می کرد که فلان صفحه است و سطر آن را هم تعیین می کرد. »

*

یکی از بزرگان می فرمود: آیت الله حسینقلی همدانی را در خواب دیدم پرسیدم آیا استاد ما سید علی آقا قاضی انسان کامل است؟ ایشان فرمود: آن انسان کامل که تو در نظر داری نیست.

این مسأله را به خود مرحوم قاضی عرض کردم. ایشان در جلسه درس این رؤیا را نقل کردند، ایشان با آن همه مقامات به شاگردانش می گوید: « من لنگه کفش انسانهای کامل هم نمی شوم! »

تا آخر عمرشان کلمه ای از ایشان صادر نشد که صراحت در هیچ مقام و منزلی داشته باشد.

خانم سیده فاطمه قاضی در این باره می گوید: ایشان خودشان را خیلی کم می گرفت خیلی می گفتند: « من چیزی بلد نیستم، حتی وقتی بچه ها یا نوه ها به ایشان می گفتند آیت الله، می گفت: نه نه من آیت الله نیستم. »

ایشان آن قدر متواضع است و خود را کم و دست خالی می داند که به سید هاشم که به ایشان عشق و ارادت می ورزد می گوید: « من به تو و همه شماهایی که می آیید این جا می گویم که من هم یکی هستم مثل شما. از کجا معلوم شما چند نفر در کار من مبالغه نمی کنید! و روز قیامت اون جاسم جاروکش کوچه ها رد شود و به بهشت برود و من هنوز در آفتاب قیامت ایستاده باشم. »

*

در خاطره ای دیگر، سید عبدالحسین قاضی( نوه ایشان) نقل می کند:« یکی از خویشاوندان مرحوم قاضی و سید محسن حکیم فوت می کند. جنازه او را وارد صحن مطهر امام می کنند تا بر آن نماز بخوانند. در نجف مرسوم است که از بزرگی که در تشییع جنازه حضور دارد می خواهند که بر جنازه نماز بخواند. در آن زمان آیت الله حکیم جوان بودند و مرحوم قاضی چه از نظر سن و چه از نظر مقام بالاتر بودند.

خانواده شخصی که فوت شده بود رو به مرحوم قاضی می کنند و از ایشان درخواست می کنند که بر جنازه نماز بخوانند اما مرحوم قاضی رو به آقای حکیم می کنند و می گویند: « شما بفرمایید نماز را بخوانید. اگر من نماز بخوانم کسی من را نمی شناسد و به من اقتدا نمی کند و ثوابی که قرار است به این شخص که مرحوم شده برسد، کم می شود، اما اگر شما نماز بخوانید. مردم شما را می شناسند و افراد بیشتری به شما اقتدا می کنند و ثواب بیشتری به این فرد می رسد. »

*

یکی از اعلام نجف نقل می کرد: «من یک روز به دکان سبزی فروشی رفته بودم دیدم مرحوم قاضی خم شده و مشغول کاهو سواکردن است و به عکس معمول، کاهوهای پلاسیده و آن هایی را که دارای برگ های خشن و بزرگ هستند را بر میدارد.

من کاملاً متوجه بودم تا مرحوم قاضی کاهو ها را به صاحب دکان داد و ترازو کرد و مرحوم قاضی آن ها را زیر عبا گرفت و روانه شد. من که در آن وقت طلبه جوانی بودم و مرحوم قاضی مسن و پیرمردی بود به دنبالش رفتم و عرض کردم آقا سؤالی دارم، چرا شما به عکس همه، این کاهوهای غیر مرغوب را سوا کردید؟

مرحوم قاضی فرمود: آقا جان من! این مرد فروشنده شخص بی بضاعت و فقیری است و من گاهگاهی به او مساعدت می کنم و نمی خواهم چیزی به او داده باشم تا اولاً آن عزت و شرف و آبرو از بین برود و ثانیاً خدای نخواسته عادت کند به مجانی گرفتن و در کسب هم ضعیف شود. برای ما فرقی ندارد کاهوهای لطیف و نازک بخوریم یا از این کاهوها و من می دانستم که این ها بالاخره خریداری ندارد و ظهر که دکان را ببند آن ها را به بیرون خواهد ریخت لذا برای عدم تضرر او مبادرت به خریدن کردم.»



ادامه مطلب


نوع مطلب : دین و زندگی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

خبرگزاری فارس: آیت‌الله میرزا اصفهانی با پژوهش در فلسفه گام در عرفان نهاد، اما روح پرتلاطمش آرام نگرفت، چرا که نتوانسته بود میان مفاهیم فلسفى و عرفانى با معارف معصومین(ع) رابطه برقرار کند تا اینکه متوسل به امام(عج) می‌شود.

خبرگزاری فارس: تردید فلسفی آیت‌الله اصفهانی و عنایت امام زمان(عج)

  آیت‌الله میرزا محمدمهدى غروى اصفهانى معروف به «میرزا مهدی اصفهانی» یکى از فقهاى بزرگ شیعه در قرن چهاردهم هجرى است که اندیشه‌هاى فقهى و اعتقادى‌اش در بسیارى از حوزه‌هاى دینى عالم شیعه به ویژه حوزه علمیه مشهد موجب پدید آمدن حرکت‌هایى پویا شد و نظر بسیارى از دانشمندان و دانشجویان علم دین را به خود معطوف داشت، به طوری که وی را مؤسس «مکتب تفکیک» یا «مکتب مشهد» می‌دانند.

*پیش‌بینی مرجعیت آیت‌الله حائری توسط میرزا اصفهانی

از جمله کراماتى که به سند معتبر از او نقل شده است، پیش‌بینى اعدام آیت‌الله شیخ فضل الله نورى در تهران و مرجعیت آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائرى در قم است، در زمانى که شیخ نورى که از برجستگان اصحاب او بود، هنوز به ایران بازنگشته بود و شیخ عبدالکریم حائرى نیز دانشجویى جوان در حوزه سامرا به شمار مى‌آمد.(1)

آنچه در زندگى میرزاى اصفهانى بیش از هر نکته دیگر مورد توجه قرار گرفته است، موضع ایشان در بیان معارف الهى است که در آن توجهى تام و تمام به مبانى رسیده از امامان معصوم(ع) دارد و بسیارى از مبانى و نتایج علوم رایج فلسفى و عرفانى را در تضاد با آن اساس و ساختار معرفى مى‌کند.

*نظر آیت‌الله بهجت درباره جایگاه فلسفه در نزد میرزا اصفهانی

آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری در این باره می‌گوید: در دیداری از آیت‌الله بهجت درباره آیت‌الله میرزا مهدی اصفهانی پرسیدم، ایشان پاسخ دادند: «ایشان در اواخر عمر، از آنچه در مورد فلسفه و فلاسفه گفته بود، برگشته بود و این معنا برای من ثابت شده است».(2)

*ماجرای تردید فلسفی میرزا اصفهانی و عنایت امام زمان(عج)

درباره علت چرایی این قضیه باید گفت، آیت‌الله میرزا اصفهانی با پژوهش در «فلسفه» به سوى «عرفان» کشیده شد و در باب عرفان هم به بالاترین مرحله آن دست یافت، امّا با همه این وجود، دلش آرام نگرفت و اضطراب درونى‌اش روز به روز بیشتر مى‌شد.

زیرا مى‌دید که مفاهیم و مصطلحات فلسفى و عرفانى با محکمات اسلامى و مبانى قرآنى و معارف معصومین(ع) تطابق تامّ ندارد، نگرانى روحى، او را به وادى دیگرى مى‌کشاند، راه مسجد سهله را در پیش گرفت و اشک‌هاى خود را بر ریگ‌هاى مسجد سهله گسیل داشت.

با زمزمه «دست از طلب ندارم تا کام دل برآید»، به حضرت مهدى(عج) توسّل کامل جست و سرانجام کام دل بر آمد و دیدار معشوق نصیبش شد، با ارائه لوحى روشن به این عبارت «طلب المعارف من غیر طریقنا اهل البیت مساوق لانکارنا وقد اقامنى الله وانا الحجة بن الحسن»(3)، تشویش و نگرانى از او زدوده  و به او القاء شد که حقیقت معرفت را از کجا و چگونه باید طلب کرد.

او به سختى معتقد شد که علمى که به برکت قرآن کریم، در لیلة‌القدر نازل شده، همان حقیقت «علم مصبوب»(4) است که باید آن را برتر از آن دانست که در سطح انطباق با تأویل علوم بشرى قرار گیرد.

سرانجام میرزا مهدی اصفهانی پس از عمری عبادت، طلب علم و کوشش‌های بسیار برای ترویج مکتب قرآنی خالص، در پرتو شمیم جان پرور ولایت حضرت مهدی(عج) در نوزدهم سال 1365 هجری قمری مهیای سفر آخرت می‌شود و در نهایت پیکر پاک او در دار الضیافه حرم رضوی آرام می‌گیرد.

 

پی نوشت‌ها:

1- تاریخ حکما و عرفاى متاخر، صفحه 249

2- زمزم عرفان، محمدی ری‌شهری، صفحه 134

3- ابواب الهدى، صفحه 46

4- اشاره است به جمله‌اى معروف از زیارت «آل‌یس» و مقصود از آن علمى است که از ناحیه معصوم(ع) به فردى عنایت مى‌شود.



ادامه مطلب


نوع مطلب : مقالات، افشاگری، دین و زندگی، شبهه ها، 
برچسب ها : آیت‌الله اصفهانی، فلسفه،
لینک های مرتبط :
پشت پرده جنایات میانمار چه‌ کسانی هستند؟

باشگاه خبرنگاران- آنگ‌سان سوچی رهبر مخالفان میانمار است که به خاطر تلاش‌های خود برای آزادی و دموکراسی میانمار در جهان شهرت یافته است. وی که برنده جایزه صلح نوبل در سال ۱۹۹۲ است همواره در سخنرانی‌های مردم جهان را به صلح و آرامش دعوت می‌کند. اما با این‌که نسل‌کشی مسلمانان میانمار مدت‌هاست که در کشور بانوی صلح شدت گرفته و بد‌ترین رفتار‌ها با آن‌ها می‌شود، سوچی همواره سکوت اختیار کرده و موضعی در قبال این کشتار‌ها اتخاذ نکرده است.

سوچی‌ مسلمانان را در کمپین صلح خود فراموش کرده است؟

سوچی که بار‌ها با مقامات آمریکایی و اتاق‌های فکر این کشور ملاقات داشته است، سال گذشته در در اولین سخنرانی خود در پارلمان می‌انمار خواستار حفاظت از حقوق اقلیت‌های مذهبی و قومی در می‌انمار شد. سوچی که هنگام سخنرانی از روی صندلی خود برخاسته و ایستاده سخنرانی می‌کرد با اشاره به روند دموکراتیک می‌انمار خواستار پایان دادن به همه انواع تبعیض نژادی علیه اقلیت‌های می‌انمار شد. سوچی که زمان زیادی از اقلیت‌ها در می‌انمار دفاع می‌کند به اقلیت‌های مذهبی «شان»، «کارن» و «کاچین» اشاره کرد اما اسمی از مسلمانان «روهینگیا» به زبان نیاورد.

میانماری کشوری است که بیشتر جمعیت آن را بوداییان تشکیل می‌دهند. دولت می‌انمار مسلمانان را که تعدادشان بیش از ۸۰۰ هزارنفر است شهروند خود ندانسته و می‌گوید که باید این کشور را ترک کنند. آنگ‌سان سوچی نیز که قصد دارد در انتخابات سال ۲۰۱۶ شرکت کند، به رای حداکثری بودایی‌ها نیاز دارد و شاید به همین دلیل است که کشتار مسلمانان کشور خود را به خاطر اهداف سیاسی خود نادیده می‌گیرد.

آنگ‌سان سوچیAung-san-suu-kyi کیست و چه رابطه‌ای با اتاق فکرهای آمریکایی دارد؟

سوچی یکی از پیشگامان مبارزه با حکومت نظامی برمه بوده که حدود ۱۵ سال را در حبس به سر برده است. وی که به «بانو» The lady معروف است به خاطر فعالیت‌های زیاد خود برای آزادی می‌انمار و ایجاد دموکراسی در این کشور شهرتی بین‌المللی یافته، به طوری که جوایزی نظیر جایزه صلح نوبل در سال ۱۹۹۲ را کسب کرده است.

اما نکته جالب توجه این است، فردی که در جهان با نام «بانوی صلح» مشهور است، چطور می‌تواند دربرابر نسل‌کشی مردم کشور خود بی‌توجه بوده و آن را نادیده بگیرد؟

در پی تحقیقاتی به روابط پشت پرده سوچی با اتاق‌های فکر آمریکایی پرداخته شده است که در زیر به شرح مفصل آن پرداخته می‌شود:

حامیان بانوی صلح، پیشگامان کشتار مسلمانان

سال ۲۰۰۷، انقلابی در میانمار در حال وقوع بود به نام «انقلاب زعفرانی» که طی آن‌ بودایی‌های برمه به حمایت از آنگ‌سان سوچی به خیابان‌ها ریخته و تظاهرات‌برگزار کردند.

چه کسانی از انقلاب زعفرانی حمایت می‌کردند

همان‌طور که در انقلاب‌های عربی منطقه مشاهده شده است، سازمان‌های غربی و آمریکایی با از دست دادن دست‌نشانده‌های قبلی خود بلافاصله سعی می‌کنند تا از آب گل‌آلود ماهی گرفته و از اوضاع پیش آمده به سود خود بهره برند. در قبال انقلاب زعفرانی نیز چنین اتفاقی افتاد. جورج سوروس که انقلاب مخملی وی مشهور بوده و نقش پررنگی در انقلاب‌های رنگی در سراسر جهان بویژه آسیا دارد، یکی از حامیان جنبش بودایی‌های می‌انمار بود.

بنا به گزارش آسیا‌ تایمز، وزارت خارجه آمریکا در ۳۰ اکتبر سال ۲۰۰۳ در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد آمریکا از نهادهایی مانند بنیاد ملی دمکراسی، بنیاد جامعه باز و نهادهای مشابه که داخل و خارج منطقه برای ارتقای دمکراسی فعالیت می‌کنند حمایت می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین رهبران اصلی مخالفان در سازمان‌های ضد دولتی می‌انمار را جلب کرده و آن‌ها را آموزش می‌دهد. این وزارتخانه از سال ۲۰۰۳ هر سال بیش از ۲. ۵ میلیون دلار به فعالیت‌های بنیاد ملی دمکراسی در می‌انمار اختصاص می‌دهد.

بودایی‌های صلح‌طلب؟ / شیطنت رسانه‌های غربی در موجه نشان دادن راهب‌های بودایی

به گزارش وب‌سایت تحلیلیlanddestroyer، خبرگزاری آسوشیتدپرس، هفته گذشته تصاویری از راهب‌های بودایی برمه را نشان داد و ادعا کرد که آن‌ها خواهان پایان خشونت‌ها علیه مسلمانان این کشور هستند. اما ترجمه دست‌ نوشته‌ای که به همراه آن‌ها بود حاکی از موضوع دیگری دارد؛ بودایی‌ها به خیابان آمده بودند تا برای نابودی مسلمانان دعا کنند. ترجمه دست نوشته بودایی‌ها چنین است:

۱- شهر راخین را از خطرات مسلمانان نجات دهید.

۲- ارتش باید جلوی تیراندازی‌ها را بگیرد.

۳- ما نمی‌خواهیم دیگر با بنگالی‌ها زندگی کنیم.

۴- بنگالی‌های غیر قانونی را از می‌انمار اخراج کنید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، wirathu ویراتو رهبر بسیاری از کمپین‌های خیابانی سیاسی حامی آنگ سان سوچی بوده و معمولا به عنوان راهب فعال حقوق بشر از او یاد می‌شود.

در دوم سپتامبر امسال به نام حمایت از رییس‌جمهور و کمپین ضد مسلمانان به رهبری ویراتو برگزار شد. هدف این کمپین، بیرون راندان مردم مسلمان اورهینگیا بود. ویراتو یکی از پیشگامان آتش‌سوزی‌ها و قتل عام خانواده‌های مسلمانان است. او در صفحه فیس‌بوک خود از اخراج مسلمانان می‌انمار حمایت کرده است.

در ماه مارس، ویتارو رهبری یک راه‌پیمایی مبنی بر آزادی زندانیان سیاسی را بر عهده داشت که توسط وزارت خارجه آمریکا سرمایه‌گذاری شده بود. بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، ویتارو خودش به خاطر اهانت به مسلمانان در زندان بود، تا اینکه به تازگی پس از اعلام عفو عمومی آزاد شد.

دیده‌بان حقوق بشر نیز در گزارشی مربوط به برمه می‌پذیرد که ویتارو در سال ۲۰۰۳ دست‌گیر و به ۲۵ سال زندان به خاطر نقش در قتل عام مسلمانان زندانی شد. این امر نشان می‌دهد که وی و همراهانش مجرم‌ جرایم خشونت‌آمیز بود نه زندانی سیاسی.

یکی از سازمان‌هایی که در آن زمان از سوچی حمایت می‌کرد، سازمانYoung Monks Union بود که اکنون خشونت‌ها علیه مسلمانان را برعهده داشته و به دنبال پاک‌سازی قومی در می‌انمار است.

روزنامه ایندیپندنت در مقاله‌ای با عنوان «راهب‌های بودایی خواهان کنار گذاشتن جامعه مسلمانان» گفت که سازمانthe Young Monks Association آگهی‌هایی در سطح شهر پخش کرده‌اند که از مردم برمه می‌خواهند تا با مسلمانان روهینگیا همکاری نکرده و کمک‌های بشردوستانه به اردوگاه‌های روهینگا مانع شوند.

در گزارش ایندیپندنت هم‌چنین به درخواست پاک‌سازی قومی توسط رهبران گروه۸۸ Generation Studentsنیز اشاره شده که نقش به سزایی در اعتراضات سال ۲۰۰۷ سوچی داشتند. آشین هتاراوا یک فعال بودایی که آنگ‌سان سوچی را به عنوان رهبر ویژه خود می‌داند در رخدادی در لندن اعلام کرده مسلمانان باید به سرزمین خود بازگردند.

طرفداران حقوق بشر علیه سوچی

به گزارش ایندیپندنت، گروه‌های حقوق بشری از سکوت آنگ‌سان‌ سوچی بسیار ناراحت هستند. یکی از وزاری انگلیس در مصاحبه با ایندیپندنت گفت: صادقانه بگویم، من از او انتظار دارم تا رهبری اخلاق‌مدار باشد و تمام مردم کشور خود را در نظر بگیرد، ‌اما این گونه نیست.

آنا روبرتز، مدیر اجرایی کمپین برمه در انگلیس با ابراز تاسف بیان می‌کند: واقعا تاسف‌بار است، او در موقعیت بدی قرار دارد، اما مردم از این موضوع ناراحت هستند که با آن‌ها صادق نیست.

برد آدمز، مدیر دیده‌بان حقوق بشر در آسیا با انتقاد شدید از موضع سوچی می‌گوید: او فرصت‌های زیادی را از دست داد تا بتواند در این موضوع دخالت کند و مسئله فیصله یابد. او می‌توانست کاری انجام دهد اما نداد.

به گفته آمال دو چیکرا از موسسه حقوق برابر در لندن خطاب به سوچی: «شما از همه چیز خبر دارید. واقعا تاسف‌بار است و در ‌‌نهایت این سکوت شما می‌تواند منجر به فجایع جبران‌ناپذیری شود.

پشت پرده سوچی و اتاق‌های فکر آمریکایی چیست؟ / آمریکا دنبال چه چیزی در برمه است؟

آنگ‌سان سوچی در سپتامبر سال جاری به آمریکا سفر کرد و مورد استقبال گرم مقامات آمریکایی و هم‌چنین موسساتی قرار گرفت که همواره در ایجاد انقان‌هایی که از وی حمایت می‌کنند، مانند پروپاگانداهای محلی مانند مجله اتی مانند بنیاد جامعه باز جورج سوروس، موسسه ملی اعطای دموکراسی و شورای آتلانتیک که همگی سابقه درخشانی در مداخله در امور کشورهای مستقل و گرفتن ماهی از آب‌های گل‌آلود دارند.

در طی سفر سوچی به آمریکا این موسسات از وی دعوت به عمل آورده و جایزه‌های فراوانی به بانوی صلح اعطا کردند.

با توجه به گزارشی که کمپین آزادی برمه در انگلیس منتشر کرده است، ‌ مستند شده است که سوچی و سازمان‌هایی که از وی حمایت می‌کنند، مانند پروپاگانداهای محلی مانند مجله New Era Journal، the Irrawaddy، and the Democratic Voice of Burma (DVB) radioمیلیون‌ها دلار از موسسه ملی اعطای دموکراسی، موسسه Open Society Instituteجورج سوروس معروف و وزارت خارجه آمریکا دریافت کرده‌اند.

مووسه بنیاد باز جورج سوروس

جورج سوروس، یکی از معماران اصلی انقلاب‌های رنگی در جهان در میانمار فعال است. سوروس سال گذشته به می‌انمار سفر و با آنگ‌سان سوچی ملاقات کرد. هم‌چنین وی در‌‌ همان سفر دفتر بنیاد باز را نیز در این کشور راه‌اندازی کرد.

موسسه ملی اعطای دموکراسی The National Endowment for Democracy

یکی از موسساتی که به سوچی نشان لیاقات اعطا کرد موسسه ملی دموکراسی است. این موسسه از گروه‌های به اصطلاح مخالف در کشورهای مختلف حمایت کرده و آن‌ها را تامین سرمایه می‌کند، مثلا در لیبی، مصر و حتی در سوریه نیز فعال است.

فرستاده اینگروه در امور سوریه رضوان زیاده مدیر مرکز مطالعات استراتژیک و سیاسی سوریه در واشینگتن بوده و به عنوان یکی از سخن‌گوهای شورای ملی سوریه می‌باشد که اصلیترین گروه مخالف دولت سوریه بوده که بسیار به دنبال مداخله خارجی در این کشور است.

در هیئت مدیره موسسه ملی اعطای دموکراسی جان بونJohn Bohnاست که گفته می‌شود فعالیت‌های گسترده‌ای در چین داشته و با حمایت مخالفان چین به دنبال تغییر سیاست‌های چین است.

شورای آتلانتیک

این شورای طراح اصلی رویکرد گسترش ناتو به سمت شرق خصوصا تقویت روابط کاخ سفید با کشورهای مشترک المنافع می‌باشد.
از برنامه اصلی شورا پس از سقوط کمونیسم، ترویج اقتصاد بازار آزاد بوده است به طوری که بیشتر سیاست‌های اقتصاد جهانی در شورای آتلانتیک تدوین و طراحی شده است.

این شورا در راهبرد آمریکا در قرن بیست ویکم مشارکت جدی داشت به گونه‌ای که عمده سیاست‌های اقتصادی در این راهبرد توسط بخش‌های اقتصادی آن طراحی گردید. همچنین گفته می‌شود سیاست‌های کلان ناتو توسط این شورا تدوین می‌شود و حتی در خصوص عملیات‌ها و تعیین فرماندهان آن در شورا تصمیم گیری می‌شود.

همچنین گفته می‌شود یکی از طراحان اصلی حمله آمریکا به عراق و افغانستان شورای آتلانتیک بوده است. در حال حاضر بیشتر سیاست‌های اقتصادی جهان غرب خصوصاً در آسیا و خاورمیانه توسط شورای آتلانتیک طرح ریزی می‌شود. از اعضای هیئت مدیره این موسسه می‌توان از هنری کسینجر، کولین پاول و کاندولیزا رایس نام برد.

این‌‌ همان شورایی است که برنامه حمله نظامی به لیبی را طرح ریزی کرد. هم‌چنین یکی از بزرگ‌ترین حامیان و سرمایه‌گذران عملیات‌های ناتو نیز می‌باشد.

میانمار و ثروت هنگفت طبیعی

میانمار منابع طبیعی ثروتمندی داشته و از لحاظ استراتژیکی برای چین اهمیت خاصی دارد. از اینرو هدف مناسبی برای اسپانسرهای مالی موسسه ملی اعطای دموکراسی و شورای آتلانتیک است. به گفته، وب‌سایتlanddestroyer، ‌ سوچی در واقع دانسته یا ندانسته مکم به ایجاد موسسات سرمایه‌گذاری آمریکایی در می‌انمار می‌کند تا نظامی سیاسی در خدمت غرب و منافع چنین شرکت‌های ایجاد کند.

ساحل میانمار دسترسی دریایی به یکی از بزرگ‌ترین آبراه‌های راهبردی جهان یعنی تنگه مالاکا را ممکن می‌کند.

این تنگه محل عبور کشتی میان مالزی و اندونزی است. پنتاگون از بعد از ۱۱ سپتامبر تلاش می‌کرده تا به بهانه دفاع در برابر حملات تروریستی به این منطقه وارد شده و آن را نظامی کند.

تنگه مالاکا اقیانوس‌های هند و آرام را هم به هم متصل می‌کند و کوتاه‌ترین مسیر دریایی میان خلیج فارس و چین است. بیش از ۸۰ درصد از واردات نفتی چین با تانکر از این تنگه حمل‌ونقل می‌شود.

نکته ظریف دیگر کانال فیلیپس در تنگه سنگاپور است که عرض کمی دارد. هر روز اما بیش از ۱۲ میلیون بشکه نفت با ابرتانکر‌ها از این تنگه عبور می‌کند که اکثر آن‌ها به بازار چین، پرشتاب‌ترین بازار دنیا، وارد می‌شود. اگر این تنگه بسته شود، تانکرهای نفت باید راهی طولانی برای رسیدن به مقصد طی کنند.

هر سال بیش از ۵۰ هزار کشتی از تنگه مالاکا عبور می‌کند. کسی که بر این آب‌ها کنترل داشته باشد درحقیقت گلوگاه عبور انرژی به چین را در دست خواهد داشت. چین بعد از تحولات عراق و حضور آمریکا در این کشور و تسلط بر چاه‌های نفت منطقه، حضور خود را در می‌انمار تقویت کرده است تا مانع از دستیابی آمریکا به تنگه مالاکا شود.

کشور میانمار نفت و گاز هم تولید می‌کند که البته این تولید از سال ۱۸۷۱ و بعد از تأسیس شرکت نفت رانگون توسط انگلیسی‌ها شروع شد. در سال ۲۰۰۲ شرکت‌های نفتی آمریکا مانند تگزاکو و پریمایر اویل، که پیش از این در حوزه‌های نفت و گاز می‌انمار حضور داشتند به‌دلیل فشارهای داخلی و منطقه‌ای از این کشور خارج شدند و به جای آن‌ها پتروناس مالزی وارد شد.



ادامه مطلب


نوع مطلب : مقالات، افشاگری، سیاسی، آمریکا و غرب یک دروغ بزرگ، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یک سوال مهم: چرا آمریکا با ایران دشمن است؟

 یك مجله آمریكایی در گزارشی تصریح كرد ایران چون مقابل دیكتاتوری كاخ سفید ایستاده، مورد دشمنی و فشار واشنگتن است.

به گزارش کیهان، نشریه نیشن در این تحلیل كه به قلم اریك والبرگ و تحت عنوان «ایران در مقابل ابرقدرت جهانی» منتشر شده، با اشاره به تروریسم اقتصادی آمریكا علیه ایران می نویسد: سؤال این است كه دلیل اعمال تحریم ها چیست؟ آیا واقعاً دلیل تحریم ها نگرانی های مربوط به احتمال دستیابی به سلاح هسته ای علیرغم اعلام عدم تمایل ایران به ساخت سلاح هسته ای و عضویت ایران در آژانس بین المللی انرژی هسته ای است؟ خیر. علاوه بر نقش ایران در انگیزش بیدارسازی اسلامی در خاورمیانه، دلیل مهم دیگری نیز وجود دارد و آن اینكه آمریكا می گوید دیكتاتوری ما و دیكتاتوری دلار را بپذیرید! از سال 2008 ایران تلاش می كند تا نفت خود را با ارزی به غیر از دلار آمریكا از زمان افتتاح بورس نفت به فروش برساند.
 
این نشریه از قول استیو هانك استاد اقتصاد دانشگاه جان هاپكینز نوشت: اما لزومی ندارد ایران دیكتاتوری دلار را بپذیرد و آن را جایگزین كند. این امر مضحك است. دلیلی ندارد ایران در فروش نفت صرفاً دلار بگیرد.
 
نشریه نیشن در بخش دیگری از تحلیل خود مواضع خارجی دولت آمریكا را مجرمانه توصیف كرد و نوشت: مسئله مهم آمریكا این است كه ایران به دیكتاتوری امپراطوری دلار ملحق شود. اما ایرانیان ملتی غیرتمند هستند و آن چنان كه تاریخ گواهی می دهد تا آخرین نفس برای سرنوشت خود خواهند جنگید.
 
والبرگ نویسنده این تحلیل درباره سرانجام فشارها و دشمنی های آمریكا علیه ایران نوشت: آمریكا با انتقام خواهی تاریخ در قبال اقدامات مجرمانه خود روبرو می شود. هم اكنون كشورهایی مانند هند، روسیه و چین از حوزه اطاعت آمریكا خارج شده اند. این امكان وجود دارد كه كشورهایی كه بهار عربی در آنها اتفاق افتاد با ایران در زمینه اتخاذ سیاست عدالتجویانه در منطقه خاورمیانه همراه شده و با یكدیگر به منظور حذف سلطه امپریالیستی در منطقه همكاری نمایند. شاید یك روز از «دلاری شدن» تنها اسمی باقی مانده باشد و دلار به زباله دان تاریخ بپیوندد. 
 
یادآور می شود اریك والبرگ متخصص رشته اقتصاد از دانشگاه های كمبریج انگلیس و تورنتوی كانادا می باشد و در نشریاتی چون گلوبال ریسرچ قلم زده است. وی همچنین مشاور سازمان ملل است.


ادامه مطلب


نوع مطلب : مقالات، سیاسی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


( کل صفحات : 5 )    1   2   3   4   5   
درباره وبلاگ

حدیث از امام رضا (ع) :"همانا از كسانی كه مدعی مودت ما اهل بیت (ع) هستند، كسی هست كه در فتنه‌گری، برای شیعیان ما از دجال شدیدتر است. (راوی) گفتم: برای چه؟ (امام) فرمودند: به خاطر دوستی با دشمنان ما و دشمنی با دوستانمان. چون چنین شد، حق با باطل آمیخته می‌شود و مؤمن از منافق بازشناخته نمی‌شود."
---------
امام خامنه ای(حفظه الله) : بصیرت یعنی اینکه بدانیم شمری که سر امام حسین (ع) را برید همان جانباز جنگ صفین بود که تا مرز شهادت پیش رفت.
-------
امام صادق(ع) فرموده‌اند "ایمان خود را قبل از ظهور تكمیل كنید چون در لحظات ظهور ایمانها به سختی مورد امتحان و ابتلاء قرار می‌گیرند. "(كافی/1/370/6 ؛ كمال‌الدین/1/18)
-------
آیت الله محمد تقی مصباح یزدی :
در پاسخ به سؤالی مبنی چگونگی مقابله جوانان با مفاسد اخلاقی، گفت: بهترین و آسان‌ترین راهی که جوانان می‌توانند برای مقابله با مفاسد اتخاذ کنند، توسل به حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج) است.
-------
عبدالله بن سنان می‌گوید: حضرت صادق علیه السلام فرمود: به زودی شبهه‌‌ای عارض شما می‌گردد؛ پس (در ایام) بدون نشانه‌ای که دیده شود و بدون امامی که شما را هدایت کند باقی خواهید ماند. در آن روز کسی نجات نمی‌یابد مگر آن کسی که به دعای غریق، دعا کند.
عرض کردم: «دعای غریق چیست؟» فرمود: می‌گویی:
یا اللهُ یا رَحْمنُ یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ
من گفتم: یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الاَبْصارِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ. (راوی کلمه و الابصار را به دعا اضافه نمود) حضرت صادق علیه السلام فرمودند: «به راستی که خدای عزّوجل مقلب القلوب و الابصار است، اما آن‌چنان که من گفتم بگو: یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ.»
----------
اگر این ولایت فقیه جهانگیر شود، امام زمان ما خواهد آمد، و این مقدمه سازی برای ظهور حضرت است. ما در دوران نائب امام زمان امتحان می‌شویم برای خود حضرت؛ اگر در امتحانات پای رکاب ولی فقیه ـ نائب امام زمان(ع) ـ پیروز شدیم، به امام زمان(ع) خواهیم رسید.
--------
امام صادق(ع):«امام خودت را بشناس، زیرا، هرگاه، امام خود را شناختی، تقدم یا تاخر این «امر ظهور»، زیانی به تو نرساند.»
---------
راز امنیت ایران از نگاه آیت الله جوادی آملی : ما (ایرانیان) به برکت اهل بیت علیهم‌السلام در میدان مین از مصونیت برخورداریم.
---------
«ان یَشَأ یُذهِبكُم ایُّهَا النّاسُ و یأتِ بِآخَرینَ وَ كانَ اللّهُ على ذلكَ قدیر» (نساء: 5.)133 اى مردم، اگر او بخواهد شما را از بین مى‌برد و افراد دیگرى به جاى شما مى‌آورد و خدا بر این كار تواناست.

آیه در سیاق برخى آیات در بى‌نیازى خدا از طاعت مردم و عدم زیان از مخالفت مردم است؛ زیرا آنچه در آسمان و زمین است مِلك اوست. سپس مى‌فرماید: براى خدا هیچ مانعى ندارد كه شما را از بین ببرد و جمعیتى آماده‌تر و مصمّم‌تر جانشین شما كند و خداوند بر این كار توانایى دارد.

شیخ طوسى، طبرسى، میبدى، زمخشرى، قرطبى، آلوسى، فیض كاشانى، طبرى و دیگر مفسّران از رسول خدا نقل كرده‌اند: «وقتى این آیه نازل شد، رسول خدا دست خود را به پشت سلمان زد و فرمود، آن جمعیت قوم این مرد، یعنى مردم عجم و فارس هستند.»

در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم ... سرزنش ها گر کند خار مغیلان غم مخور
مدیر وبلاگ : مسعود موسوی
مطالب اخیر
موضوعات
پیوندها
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

                    
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic