تبلیغات
نبرد نهایی - مطالب دی 1393
 
نبرد نهایی
امام على علیه‏السلام : هر كس چشم خود را [از نامحرم] فرو بندد، قلبش راحت می‏شود.
مقاله خواندنی روزنامه «واشنگتن پست»:
آمریکا بیشتر از دانشگاه و دانشکده، زندان و بازداشتگاه دارد/ یک سوم زنان زندانی جهان، در آمریکا زندانی‌اند

مهدی خانعلی‌زاده – گروه‌ بین‌الملل رجانیوز: بر اساس سرشماری سال 2010 در ایالات متحده آمریکا بیشتر از 2300000 زندانی وجود دارد؛ رقمی بسیار بالاتر از میانگین جهانی که 707 زندانی در هر صد هزار نفر است.

ایالات متحده‌ی آمریکا بیشتر از آن‌که دانشگاه و کالج داشته باشد، زندان و بازداشتگاه دارد. آمریکا بیش از هر کشوری در جهان زندان دارد، در برخی مناطق جنوب کشور تعداد افراد زندانی از تعداد دانشجویان در آن منطقه بیشتر است. 

پیش از این هم «مرکز بین‌المللی مطالعات زندان» اعلام کرده بود که یک سوم زنان زندانی جهان، در آمریکا زندانی‌اند و این کشور بیش از هرکجا زن زندانی دارد. 

آمریکا برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی دربرابر جرم‌های کوچک هم رویه‌ای سخت‌گیرانه و مجازات حداکثری دارد. بسیاری از جرم‌هایی که در اروپا با جریمه‌ی نقدی، کار در بخش عمومی یا با امکان حبس خانگی و کنترل از راه دور مجازات می‌شوند، در آمریکا چندین ماه یا چندسال زندان در پی دارد.

بر اساس نقشه‌ای که  سایت روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» منتشر کرده، زندان‌های محلی نقش بسیار مهمی در مدیریت شهرها توسط پلیس و مقامات محلی ایفا می‌کند؛ به نحوی که بیشتر از 3200 زندان از این نوع در ایالات مختلف این کشور فعالیت می‌کند.

این نقشه نشان می‌دهد که ایالات متحده با دارا بودن بیشتر از 5000 زندان در خاک خود، علاوه بر اینکه یک رکورد جاودانه در تاریخ روابط بین‌الملل به جا گذاشته است، تعداد زندان‌های عمومی و بازداشتگاه‌های محلی خود را از تعداد دانشگاه‌ها و دانشکده‌هایی که در این کشور فعالیت می‌کنند، بالاتر برده است.

در بسیاری از مناطق آمریکا به ویژه در بخش‌های جنوبی، تعداد افرادی که در زندان هستند، بیشتر از تعداد افرادی است که در دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلی عالی در حال فعالیت هستند. به عنوان مثال، منطقه «کامبرلند» دارای 41 بازداشتگاه و هفت دانشکده است. در منطقه «لگزینگتون» هم نسبت زندان‌ها به دانشکده‌های عالی، 15 به یک است. 

جالب اینجاست که در برخی موارد، حجم بالایی از مراکز بازداشتگاهی در مناطقی قرار دارند که از جمعیت پایینی برخوردار هستند؛ مانند شمال نیویورک. در برخی مناطق هم افرادی که رد زندان و بازداشتگاه بسر می‌برند، حدود 30 درصد از کل جمعیت آن منطقه را تشکیل می‌دهند.

در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی از سوی هر دو حزب بزرگ دموکرات و جمهوری‌خواه برای اعمال قانون تمرکز زندان‌ها صورت گرفته است. با نگاهی به نقشه فوق مشخص است که علت این مساله و پیگیری برای اجرای آن، جلوگیری از توزیع زندانیان در سراسر ایالات متحده که 85 درصد خاک این کشور را تشکیل می‌دهند، است.

سالانه ده‌ها هزار دلار از بودجه عمومی ایالات متحده خرج نگهداری و رسیدگی به این زندان‌های و مراکز بازداشتگاهی می‌شود؛ هزینه‌ای که قطعا مردم این کشور ترجیح می‌دهند برای توسعه بهداشت و رفاه عمومی آنان خرج شود.





نوع مطلب : مقالات، افشاگری، آمریکا و غرب یک دروغ بزرگ، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


پیامبر گرامى اسلام به اصحابش فرمود: «به زودى گروهى بعد از شما مى آیند كه یك نفر از آنان اجر پنجاه نفر از شما (صحابه) را دارد»
 
 

 :در روایت است كه دین دارى در آخر الزمان، مثل گرفتن آتش در دست است، چرا دین دارى در این زمان، سخت تر از زمان هاى دیگر است؟ اصولاً در عصر نزدیك به ظهور، مردم از دین فاصله مى گیرند یا این كه به طرف دین بیشتر مى آیند؟این سؤالی است که بسیاری از کسانی که علاقه‌مند به مباحث مهدویت هستند، می‌پرسند،اما پاسخ به این سولات را می توانید در ادامه مطلب مطالعه بفرمائید.
 
در ابتدا با استفاده از برخى روایات، تصویرى از وضعیت دینى در آخرالزمان ارائه مى شود:
«اسلام و ایمان، غریب مى شود، همان طور كه در ابتدا غریب بود»،
«مساجد از نظر ظاهرى آباد، ولى از نظر هدایت خراب هستند»،
«انسان دین خود را مى فروشد، به گونه اى كه ممكن است صبح مؤمن باشد و عصر كافر شود یا عصر، مؤمن باشد و صبح كافر گردد»،
«جو عمومى و حاكم، جو كفر و بى دینى است ؛ به گونه اى كه حتى بعضى از مؤمنان را نیز متزلزل كرده و به كفر دعوت مى كند»،
«ملت هاى دیگر از ادیان خود، گمراه مى شوند»،
«هر كس كه پرچم گمراهى بلند كند، هوادارانى خواهد یافت»،
«با عقاید اسلامى - حتى ایمان به خدا - به طور علنى برخورد مى شود»،
«شنیدن حقایق قرآن، بر مردم گران آید ؛ اما شنیدن باطل آسان است»،
«مردم نسبت به وقت نماز، بى اعتنا مى شوند»،
«بدعت ها ظاهر و زیاد شود»،
«حلال، حرام شود و حرام، حلال» و....
 
مجموع این جملات نورانى، بیانگر وجود نوعى تحیر، پس رفت اعتقادى، ظاهرسازى و رنگ باختن دیندارى در آخرالزمان است. چنان كه حضرت على (علیه السلام)  نیز به این مطلب اشاره فرموده است:
«یكون حیره و غیبه تضل فیها اقوام و تهتدى فیها آخرون»  ؛ «غیبت و حیرتى پیش خواهد آمد كه گروه هایى گمراه مى شوند و دسته اى دیگر هدایت مى یابند».
 
وضعیت دیندارى در آخرالزمان سخت و شكننده و میزان رویگردانى اغلب مردم از دستورات الهى، زیادتر است. این مسئله دلایل مختلفى مى تواند داشته باشد، از جمله :
 
1. تحریف در آموزه هاى متعالى و راستین دین در این عصر فزونى مى گیرد و ادیان و مكاتب مختلفى شكل مى گیرد؛ این ادیان ساختگى، رنگ و بویى از حقیقت ندارند و تهى از معنویت و باورهاى راستین حق گرایانه هستند.در روایات نیز اشاره شده كه سرگردانى در عقاید دینى، نتیجه جریانات باطلى است كه با جهالت و كنار گذاشتن تفكر در میان امت ظاهر مى شود.
 
2. غول هاى ارتباط جمعى و رسانه اى، به شدت با اسلام درگیر مى شوند و با انواع تخریب ها و تحریف ها و سیاه نمایى ها، سعى بر آن دارند كه چهره خشن و سیاهى از اسلام و دین نشان دهند و در این كار، چنان ماهرانه و شیطنت آمیز واقعیت ها را تحریف و تخریب مى كنند كه حتى برخى از مسلمانان نیز دچار تردید مى شوند و گاه از دین خود شرمنده مى شوند، و از طرفى دیگر، ظواهر دنیا را چنان فریبنده و زیبا جلوه مى دهند و انواع فساد و فحشا را در جامعه پخش مى كنند، به گونه اى كه مردم در كنترل كردن امیال و غرایز خود باید مجاهدت و تلاش فراوان كنند. بازار فسادهاى مالى و اخلاقى، چنان گرم مى شود كه برخى، همه چیز را به فراموشى مى سپرند و حتى انسانیت را زیر پا قرار مى دهند روشن است كه با فساد علنى دنیاى امروز، حفظ دین و معنویت، بسیار مشكل است.
 
3. مردم از محتواى اسلام و قرآن و حقیقت آن دور مى شوند. این دور شدن به چند شكل اتفاق مى افتد. توجه بیش از حد به ظاهر و غفلت از محتوا و پیام؛ یعنى، مردم به جاى این كه دنبال فهم معانى قرآن باشند، بیشتر به خواندن آن و لحن و صوت ارزش بدهند.
 
همچنین به قدرى معانى مختلف و برداشت هاى غیرمعقول از قرآن عرضه مى شود و به قدرى اختلاف قرائت ها و تكثرگرایى رواج و مقبولیت یابد كه معناى اصلى قرآن و منظور الهى از نزول آن در بین مردم گم شود و كسى نداند كه منظور خداوند از نزول فلان آیه یا سوره یا كل قرآن و اسلام چیست. در این صورت نیز از قرآن و اسلام، جز اسم چیزى نخواهد ماند، زیرا هر كس حرفى خواهد زد و آن را حرف اسلام و قرآن قلمداد خواهد كرد.
 
با این حال نباید از نظر دور داشت كه اگر حفظ دین در آخرالزمان دشوار است به همان نسبت عوامل و زمینه هاى دیندار شدن نیز بهتر و بیشتر فراهم است. براى نمونه در هیچ زمانى به اندازه زمان ما ابزار و وسایلى كه بتوان با كمك آنها دین را شناخت فراهم نبوده است ؛ مانند كتاب، صوت، تصویر و نیز گسترش دانش و معارف. اگر در گذشته شخصى براى استماع حدیثى فرسنگ ها راه بیابان را طى مى نمود، امروز با زدن چند كلید رایانه و یا مراجعه ساده به كتاب ها و نیز امواج رادیویى و تصویرى و... مى تواند به همان اطلاعات دسترسى پیدا كند. علاوه بر آنكه مردم آخرالزمان از عقل و هوش بیشترى برخوردارند.
 
از امام سجاد (علیه السلام)  نقل شده كه فرمود: «خداوند آیات سوره توحید و نیز اول سوره حشر را براى مردم آخرالزمان نازل كرده است، چرا كه مردم آخرالزمان از عقل و بینش بالاترى برخوردارند».
 
از طرف دیگر هر چند حفظ دین و عمل به وظیفه، در دنیاى پرتلاطم و سراسر ظلم و فساد، كارى دشوار است ؛ ولى پاداش انسان هاى متدین و دین مدار نیز افزون است.
 
در روایتى پیامبر گرامى اسلام به اصحابش فرمود: «به زودى گروهى بعد از شما مى آیند كه یك نفر از آنان اجر پنجاه نفر از شما (صحابه) را دارد». اصحاب گفتند: «یا رسول الله! ما با تو در بدر و احد و حنین شركت داشتیم و قرآن در میان ما نازل شد». پیامبر فرمود: «اگر بر شما وارد مى شد آن چه آنان تحمل مى كنند، مانند صبر آنان صبر نمى كردید».
 
مؤمنان آخرالزمان، به فرموده امیرمؤمنان: «در كارها و فداكارى هاى نیك و بزرگ مسلمانان صدر اسلام شریك اند». «و اینان كسانى اند كه پیامبر،  آنان را برادر خود خوانده و آرزوى دیدار آنان را كرده است» و «افرادى هستند كه خداوند، آنان را اولیاى خود خوانده است».
 
بنابراین در این دوران عده اى از مردم، به اوج تقوا و دین دارى رسیده و به آن پایبند هستند. اینان یاران و دوستداران حضرت مهدى(عج) هستند و تلاش مى كنند تا زمینه ظهور و قیام آن حضرت را فراهم سازند و جامعه را آماده كنند.
 
برگرفته از کتاب مهدویت(دوران ظهور)

منبع:شبستان





نوع مطلب : مقالات، تحلیل های آخرالزمانی در عصر حاضر، آخرالزمان . امام مهدی (ع). فتنه های بزرگ . نشانه ها، دین و زندگی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




درباره وبلاگ

حدیث از امام رضا (ع) :"همانا از كسانی كه مدعی مودت ما اهل بیت (ع) هستند، كسی هست كه در فتنه‌گری، برای شیعیان ما از دجال شدیدتر است. (راوی) گفتم: برای چه؟ (امام) فرمودند: به خاطر دوستی با دشمنان ما و دشمنی با دوستانمان. چون چنین شد، حق با باطل آمیخته می‌شود و مؤمن از منافق بازشناخته نمی‌شود."
---------
امام خامنه ای(حفظه الله) : بصیرت یعنی اینکه بدانیم شمری که سر امام حسین (ع) را برید همان جانباز جنگ صفین بود که تا مرز شهادت پیش رفت.
-------
امام صادق(ع) فرموده‌اند "ایمان خود را قبل از ظهور تكمیل كنید چون در لحظات ظهور ایمانها به سختی مورد امتحان و ابتلاء قرار می‌گیرند. "(كافی/1/370/6 ؛ كمال‌الدین/1/18)
-------
آیت الله محمد تقی مصباح یزدی :
در پاسخ به سؤالی مبنی چگونگی مقابله جوانان با مفاسد اخلاقی، گفت: بهترین و آسان‌ترین راهی که جوانان می‌توانند برای مقابله با مفاسد اتخاذ کنند، توسل به حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج) است.
-------
عبدالله بن سنان می‌گوید: حضرت صادق علیه السلام فرمود: به زودی شبهه‌‌ای عارض شما می‌گردد؛ پس (در ایام) بدون نشانه‌ای که دیده شود و بدون امامی که شما را هدایت کند باقی خواهید ماند. در آن روز کسی نجات نمی‌یابد مگر آن کسی که به دعای غریق، دعا کند.
عرض کردم: «دعای غریق چیست؟» فرمود: می‌گویی:
یا اللهُ یا رَحْمنُ یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ
من گفتم: یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الاَبْصارِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ. (راوی کلمه و الابصار را به دعا اضافه نمود) حضرت صادق علیه السلام فرمودند: «به راستی که خدای عزّوجل مقلب القلوب و الابصار است، اما آن‌چنان که من گفتم بگو: یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ.»
----------
اگر این ولایت فقیه جهانگیر شود، امام زمان ما خواهد آمد، و این مقدمه سازی برای ظهور حضرت است. ما در دوران نائب امام زمان امتحان می‌شویم برای خود حضرت؛ اگر در امتحانات پای رکاب ولی فقیه ـ نائب امام زمان(ع) ـ پیروز شدیم، به امام زمان(ع) خواهیم رسید.
--------
امام صادق(ع):«امام خودت را بشناس، زیرا، هرگاه، امام خود را شناختی، تقدم یا تاخر این «امر ظهور»، زیانی به تو نرساند.»
---------
راز امنیت ایران از نگاه آیت الله جوادی آملی : ما (ایرانیان) به برکت اهل بیت علیهم‌السلام در میدان مین از مصونیت برخورداریم.
---------
«ان یَشَأ یُذهِبكُم ایُّهَا النّاسُ و یأتِ بِآخَرینَ وَ كانَ اللّهُ على ذلكَ قدیر» (نساء: 5.)133 اى مردم، اگر او بخواهد شما را از بین مى‌برد و افراد دیگرى به جاى شما مى‌آورد و خدا بر این كار تواناست.

آیه در سیاق برخى آیات در بى‌نیازى خدا از طاعت مردم و عدم زیان از مخالفت مردم است؛ زیرا آنچه در آسمان و زمین است مِلك اوست. سپس مى‌فرماید: براى خدا هیچ مانعى ندارد كه شما را از بین ببرد و جمعیتى آماده‌تر و مصمّم‌تر جانشین شما كند و خداوند بر این كار توانایى دارد.

شیخ طوسى، طبرسى، میبدى، زمخشرى، قرطبى، آلوسى، فیض كاشانى، طبرى و دیگر مفسّران از رسول خدا نقل كرده‌اند: «وقتى این آیه نازل شد، رسول خدا دست خود را به پشت سلمان زد و فرمود، آن جمعیت قوم این مرد، یعنى مردم عجم و فارس هستند.»

در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم ... سرزنش ها گر کند خار مغیلان غم مخور

مدیر وبلاگ : مسعود موسوی
مطالب اخیر
موضوعات
پیوندها
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :