تبلیغات
نبرد نهایی - مطالب تیر 1393
 
نبرد نهایی
امام على علیه‏السلام : هر كس چشم خود را [از نامحرم] فرو بندد، قلبش راحت می‏شود.
توسل اصلاح طلبان به شیوه «دروغ بزرگ» هیتلر/
هادی خامنه ای: انتساب "نه غزه، نه لبنان" به اصلاح‌طلبان دروغ شاخدار است!/ حتما 23 خرداد هم حامیان احمدی نژاد کف خیابان آمدند و 9 دی هم سبزها فتنه ضد انقلاب را خنثی کردند!

گروه سیاسی- رجانیوز:  آدولف هیتلر در کتاب «نبرد من» می‌گوید مردم شکست آلمان در جنگ جهانی اول را به این دلیل پذیرفتند که یهودی‌های دارای نفوذ در مطبوعات از تکنیک «دروغ بزرگ» استفاده کردند. از نظر هیتلر این روش مستلزم آن است که دروغ چنان عظیم باشد که هیچ کس باور نکند که «کسی آنقدر گستاخ باشد که چنین بی‌شرمانه حقیقت را تحریف کند.»

به گزارش رجانیوز، سید هادی خامنه ای از چهره های قدیمی اصلاح طلبان شب گذشته و در خلال سخنرانی خود در مراسم شب بیست و سوم ماه رمضان در حسینیه دارالزهرا سلام الله علیها با اشاره به جنایات صهیونیست ها در غره گفته است: «عده‌ای گفتند فلان جریان وابسته به اصلاحات شعار "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" سر داده است. این یک دروغ شاخدار است زیرا هیچ‌کس از وابستگان به اصلاحات و کسانی که به مردم و انقلاب ایمان دارند، چنین عقیده‌ای ندارند!»
 
وی ادامه داده است: «این دروغی است که به اصلاح‌طلبان بسته‌اند! مثل همه حرف‌های دیگری که زده‌اند و ما باید با اظهاراتمان، با بیانیه‌ها و ابزارهایی که در اختیار داریم این دروغ را تکذیب کنیم، به مظلومان کمک کنیم و نشان دهیم آنچه که برخی مغرضان می‌گویند، دروغ است!»
 
این اظهارات در حالی از سوی هادی خامنه ای بیان می شود که به نظر می رسد وی طی سالهای گذشته بویژه روز قدس 88 در ایران حضور نداشته و یا امروز ترجیح می دهد با توهین به  افکار عمومی؛ وقایع تلخی را که صدها عکس و فیلم و ... از آنها موجود است را به راحتی انکار کند و در اقدامی فرار به جلو، کسانی که تنها وقایع چند سال قبل را به خاطر دارند را «مغرض» بنامد!
 
 
در روز قدس سال 88 چه گذشت؟
 
بر اساس روایت های اصلاح طلبان از روز قدس سال 88، این روز عرصه جولان دادن هواداران میرحسین موسوی و مهدی کروبی بود که ضمن سر دادن شعارهای «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» پلاکاردهای «مرگ بر اسراییل» را نیز خط زده و به جای آن شعار «مرگ بر روسیه» سر دادند.
 
 
در این باره سایت پارلمان نیوز که در سال 88 از سایت های اصلی سبزها و زیر نظر فراکسیون اصلاح طلبان مجلس هشتم محسوب می شد، در گزارش روز قدس آن سال نوشته است:
 
« از ساعتی پیش رئیس جمهور سابق و همیشه محبوب کشورمان، سید محمد خاتمی در میان هزاران نفر از مردم حامی جنبش سبز در مسیر خیابان حجاب به سمت میدان فلسطین حاضر شد. نکته جالب آنکه مردم حامی جنبش سبز در پاسخ به بلندگوها که مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را سر می‌دادند یکصدا و با صدایی بسیار بلند شعار مرگ بر روسیه را سر می‌دادند. خبرهای رسیده از راهپمایی امروز تهران حاکی از آن است که مهدی کروبی نیز در میان استقبال پرشور مردم و در میان حلقه‌ای که مردم برای جلوگیری از هرگونه تعرضی به دور او زده‌اند از میدان هفت‌تیر به سمت دانشگاه تهران در حال حرکت است.»

همراهی مهدی کروبی با شعارهای «نه غزه نه لبنان» فتنه گران در روز قدس سال 88 
 
به نظر می رسد با توجه به لحن گفتار و اعتماد به نفس هادی خامنه ای درباره انکار سر دادن شعار «نه غزه نه لبنان» سبزها در سال 88، اگر قرار باشد وی و دیگر همفکرانش تاریخ سالهای اخیر بویژه فتنه 88 را روایت کنند؛ نتیجه احتمالی آن چنین خواهد بود که بعد از انتخابات 22 خرداد 88 که میرحسین موسوی برنده قاطع! انتخابات شد، اصولگرایان در اعتراض به نتیجه انتخابات به کف خیابان آمده و خواستار ابطال انتخابات شدند و در روز قدس نیز ضمن سر دادن شعارهای ضد جریان مقاومت، در روز عاشورا نیز به توهین به مقدسات پرداخته و در نهایت حامیان موسوی و کروبی و دیگر مردم خداجوی! در 9 دی 88 به خیابان ها آمده و بساط فتنه اصولگرایان و ضد انقلاب را برچیدند! 

مطلب مرتبط:
 

فیلم: نه غزه نه لبنان از کروبی تا گوگوش

از «نه غزه،نه لبنان» در تهران تا«لاحزب الله، لاایران» در سوریه! + فیلم

گفتند خس و خاشاك، خب این جوان‌ها هم گفتند نه غزه نه لبنان

شعار "نه غزه؛ نه لبنان" تشکر موسوی از هدیه محمود عباس بود

دفاع محتشمی‌پور از کسانی که شعار "نه غزه نه لبنان" سر دادند

مدافع "نه غزه،نه لبنان" حامی مردم فلسطین شد!

وقتی حامی "نه غزه؛ نه لبنان" از مظلومیت فلسطین می‌گوید

واکنش ‌دبیرکل حزب‌الله به شعار"نه غزه، نه لبنان"

سردهندگان شعار "نه غزه نه لبنان"، آماده رفتن به غزه هستند!

قشقاوی: شعار "نه غزه، نه لبنان" تهدید حاكمیت ملی بود

قرائتی: كج‌فكران شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را سر می‌دهند

بی‌انگیزگی جریان"نه‌غزه نه‌لبنان"برای حضورخیابانی پس از سقوط مبارك


 




نوع مطلب : مقالات، افشاگری، سیاسی، تفکرات غرب زده، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


آیت‌الله مصباح یزدی:
دولت اسلامی در قبال آخرت مردم مسؤول است/ برخی انقلاب را هم با انگیزه های دنیایی می خواهند

آیت الله مصباح یزدی با تأکید بر وظیفه و مسؤولیت دولت در قبال سعادت اخروی مردم، گفت: اگر تا اندازه ای که واجب است برای آخرت تلاش نکنیم دچار خسارت می شویم.

به گزارش  رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شب گذشته در دفتر مقام معظم رهبری در قم دولت را در قبال آخرت مردم مسؤول دانست و اظهار داشت: آیا وظیفه و مسؤولیت قانونی و رسمی برای دولت وجود ندارد که در مورد آخرت مردم بیندیشد یا فکر آخرت برای افراد بیکار است و دولت کارهای مهم تری دارد؟!
 
وی با بیان این که نظام اسلامی باید به فکر آخرت باشد، گفت: اگر تا اندازه ای که واجب است برای آخرت تلاش نکنیم دچار خسارت می شویم و نمی شود از این مقدار توجه به آخرت گذشت؛ انکار آخرت، انکار دین است و فراموش کردنش انسان را به کفار ملحق می کند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیه«وَ إِذَا ذُکِرَ اللَّهُ وَحْدَهُ اشْمَأَزَّتْ قُلُوبُ الَّذِینَ لاَ یُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ» بیان داشت: قرآن می فرماید برخی مردم وقتی اسم خدا به تنهایی برده می شود ناراحت می شوند و حالت اشمئزاز پیدا می کنند؛ آنهایی از بحث توحید و خدا شناسی ناراحت می شوند که اعتقادی به آخرت ندارند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: اینها به کسانی که دنبال این مباحث هستند می گویند بی سوادها، بیکارها، ببینید آمریکایی ها چه پیشرفته اند آنوقت ما دلمان خوش است که انقلاب کرده ایم؛ یعنی ضعف ایمان به آخرت عدم اهتمام به آن باعث می شود توحید انسان هم ضعیف شود.
 
فرهنگ از نگاه برخی جدای از باورها و ارزش ها است
 
استاد اخلاق حوزه علمیه قم اهمیت دادن به آخرت را تکلیفی اجتماعی دانست و ابراز داشت: آیا این از مسائل شخصی است و باید خودمان با ذکر و ورد، یاد خدا کنیم یا باید دیگران را هم به فکر آخرت بیندازیم؟
 
آیت الله مصباح یزدی در توضیح جایگاه آخرت در نظام فکری، ارزشی و فرهنگی اسلام، گفت: طبق تفسیری که ما از فرهنگ قبول داریم، اساس فرهنگ باورها و ارزش ها است و مسائل دیگر مقدمات و یا نتایج آن هستند.
 
وی با بیان این که برخی در فرهنگ شان بین باورها و ارزش های شان رابطه ای قائل نیستند، تصریح کرد: آنها یکسری آداب، رسوم، رقص های محلی، گویش و احیانا خرافات را باهم جمع می کنند و می گویند اینها فرهنگ است، در مورد اینها نمی شود گفت که نظام ارزشی و فرهنگی دارند.
 
رییس مؤسسه امام خمینی(ره) تأکید بر این که اعتقادات ما در نظام ارزشی و رفتاری مان آثار بسیاری دارد، گفت: اصول دین یعنی یک سلسله عقایدی که باید به آن ایمان داشته باشیم؛ کسی که به توحید، نبوت و معاد باور نداشته باشد از اسلام خارج است و هرکس باور به عدل و امامت نداشته باشد از دایره تشیع خارج است؛ اعتقاد به خدا و قیامت نقش مهمی در نظام ارزشی ما دارد.
 
اعتقاد به قیامت در رفتارهای انسان بسیار تأثیر گذار است
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: همه می دانیم اگر فردی اعتقاد به قیامت نداشته باشد رفتارش بسیار متفاوت است با کسی که به قیامت معتقد است؛ معتقدان به قیامت برای انجام کارهای خوب و ترک کارهای بد انگیزه دارند و می دانند که اگر حقوق الهی را رعایت نکنند باید در آن دنیا حساب پس بدهند؛ اعتقاد به آخرت مهم ترین تأثیر را در رفتار و نظام ارزشی انسان می گذارد.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری در تبیین آیه«إِنَّ الَّذِینَ یَضِلُّونَ عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِیدٌ بِمَا نَسُوا یَوْمَ الْحِسَابِ‌«گفت: کسانی که از راه خدا منحرف می شوند در قیات عذاب شدیدی خواهند داشت چراکه یادشان رفته بود که حسابی در کار است؛ مثلا هنگامی که خشم و غضب بر ایشان غالب شد فراموش می کنند آخرتی هست و برای این که احساس خود را ارضاء کنند رفتار نابجایی انجام می دهند.
 
ملاک ارزش یابی اعمال رسیدن به سعادت اخروی است
 
استاد اخلاق حوزه علمیه قم آخرت سعادت مندانه داشتن را ملاک ارزش یابی کارها دانست و ابراز داشت: اگر می خواهیم بگوییم چه کاری خوب یا بد است و یا این که ارزش کارها را نسبت به یکدیگر بسنجیم باید ببینیم چه تأثیری بر آخرت ما دارند؛ اگر چنین حسابی را انجام دهیم آنگاه ارزش اعمال مختلف را در می یابیم، قرآن نیز بر همین اساس خوب و بد را مشخص کرده است.
 
آیت الله مصباح یزدی با بیان این که لذت گرایی از مبانی فلسفه اخلاق برخی فلاسفه است، گفت: بر این اساس هر کاری که لذت بیشتری داشته باشد با ارزش تر است؛ برخی نیز ملاک خوبی را نظر عقلا می دانند، این نظام فکری نیز ضعیف است و مبانی درستی ندارد.
 
وی در توضیح آیات«وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَقُولُ آمَنَّا بِاللَّهِ وَ بِالْیَوْمِ الْآخِرِ وَ مَا هُمْ بِمُؤْمِنِینَ،‌ یُخَادِعُونَ اللَّهَ وَ الَّذِینَ آمَنُوا وَ مَا یَخْدَعُونَ إِلاَّ أَنْفُسَهُمْ وَ مَا یَشْعُرُونَ‌«بیان داشت: برخی می گویند اعتقاد به خدا و آخرت داریم اما دروغ می گویند، می خواهند سر خدا را کلاه بگذارند اما در اصل سر خودشان کلاه می گذارند.
 
ایمان به آخرت باید در رفتار انسان متجلی باشد
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم میزان ایمان به آخرت را متناسب با تأثیر آن در اعمال انسان دانست و گفت: قرآن می فرماید«لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَ الْیَوْمَ الْآخِرَ» آنهایی به پیامبر(ص) تأسی می کنند که امید دارند که روزی در پیشگاه خداوند حاضر می شوند.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: این امید یک احساس زنده است؛ خیلی چیزها را انسان می داند اما یادش نیست و به خاطر ندارد؛ امید در اینجا یعنی اعتقادش در ذهن و منشاء اثر است؛ این اعتقاد باید فراموش نشود و در اعماق قلب ما پوشیده نباشد؛ هر اندازه این اعتقاد زنده تر و حاضرتر باشد اثرش در اعمال ما بیشتر است.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه قم انگیزه و نیت را ریشه و وجه تمایز آخرت طلبی و دنیا طلبی دانست و گفت: همه حرکات، سکنات، لذت ها و رنج ها می تواند با انگیزه دنیایی یا آخرتی باشد؛ ظاهر زندگی انسان ها به یکدیگر شبیه است اما انگیزه و نیت آنها مشخص می کند که کدام یک دنیا طلب و کدام آخرت طلب است.
 
آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: انسان هرچه دنیا را بهتر می شناسد آرزوهایش طولانی تر و بیشتر می شود؛ این که به خود و فرزندانش به ثروت و مقام برسند، کاری کند که نامش بعد از گذشت صد سال باقی بماند، همه اینها دنیا طلبی است؛ اما همه این کارها را می توان با انگیزه اخروی انجام داد.
 
برخی انقلاب را هم با انگیزه های دنیایی می خواهند
 
وی گفت: انسان خیلی کارها را انجام می دهد، می بیند، می شنود، سخن می گوید اما تفاوت اینها در انگیزه و محرک او است که از نگرش فرد سرچشمه می گیرد؛ مثلا در کار ساده ای مانند نگاه کردن وقتی فرد با انگیزه الهی و با محبت به روی پدر و مادرش نگاه می کند عبادت انجام داده است.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که برخی کاملا آخرت را فراموش کرده و یا به کلی منکر آن می شوند، گفت: اینها تمام توجه شان به دنیا است مانند مارکسیست ها که می گویند دین افیون جامعه است و سردمداران جامعه بحث هایی مثل آخرت را مطرح می کنند تا بتوانند با وعده اجر اخروی از کارگران سوء استفاده کنند.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: این افراد در همه کارها برای دنیای خود یا دیگران انجام می دهند، حتی انقلاب می کنند به این نیت مردم راحت شوند در بالاترین درجه دنبال برقراری عدالت هستند، در حالی که عدالت هدف نهایی نیست بلکه یک وسیله است.
 
دنیا طلبان قطعا به همه خواسته های خود نمی رسند
 
رییس مؤسسه امام خمینی(ره) با تأکید بر این که دنیا طلبان از نعمات آخرت بی نصیب هستند، گفت: روز قیامت به ایشان گفته می شود شما خوشی های تان را در دنیا کردید«أَذْهَبْتُمْ طَیِّبَاتِکُمْ فِی حَیَاتِکُمُ الدُّنْیَا وَ اسْتَمْتَعْتُمْ بِهَا»؛ اینها کاری برای آخرت انجام نداده اند و به سعادت نمی رسند به همین دلیل است که دنیا خواهی مذمت شده است.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به آیه«مَنْ کَانَ یُرِیدُ الْعَاجِلَةَ عَجَّلْنَا لَهُ فِیهَا مَا نَشَاءُ لِمَنْ نُرِیدُ» بیان داشت: دنیا طلب ها همه چیز عالم را می خواهند اما به همه خواسته هایشان نمی رسند؛ خداوند می فرماید به برخی از آنها هرچه مصلحت می دانیم اجازه می دهیم بهره مند شوند؛ اما کسانی که آخرت طلب هستند بیش از آنچه فکرش را می کردند به آنها می دهند«لَهُمْ مَا یَشَاءُونَ فِیهَا وَ لَدَیْنَا مَزِیدٌ».
 
آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: پیامبران(ص)، ائمه اطهار(ع) و اولیای الهی همه چیز را اخروی می ببینند و تمام توجه شان به آخرت است اما اغلب انسان ها در بین این دو قطب جای دارند یعنی گاهی یاد آخرت می کنند و گاهی هم غفلت می کنند و مشغول دنیا می شوند.




نوع مطلب : فرهنگی، دین و زندگی، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




درباره وبلاگ

حدیث از امام رضا (ع) :"همانا از كسانی كه مدعی مودت ما اهل بیت (ع) هستند، كسی هست كه در فتنه‌گری، برای شیعیان ما از دجال شدیدتر است. (راوی) گفتم: برای چه؟ (امام) فرمودند: به خاطر دوستی با دشمنان ما و دشمنی با دوستانمان. چون چنین شد، حق با باطل آمیخته می‌شود و مؤمن از منافق بازشناخته نمی‌شود."
---------
امام خامنه ای(حفظه الله) : بصیرت یعنی اینکه بدانیم شمری که سر امام حسین (ع) را برید همان جانباز جنگ صفین بود که تا مرز شهادت پیش رفت.
-------
امام صادق(ع) فرموده‌اند "ایمان خود را قبل از ظهور تكمیل كنید چون در لحظات ظهور ایمانها به سختی مورد امتحان و ابتلاء قرار می‌گیرند. "(كافی/1/370/6 ؛ كمال‌الدین/1/18)
-------
آیت الله محمد تقی مصباح یزدی :
در پاسخ به سؤالی مبنی چگونگی مقابله جوانان با مفاسد اخلاقی، گفت: بهترین و آسان‌ترین راهی که جوانان می‌توانند برای مقابله با مفاسد اتخاذ کنند، توسل به حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج) است.
-------
عبدالله بن سنان می‌گوید: حضرت صادق علیه السلام فرمود: به زودی شبهه‌‌ای عارض شما می‌گردد؛ پس (در ایام) بدون نشانه‌ای که دیده شود و بدون امامی که شما را هدایت کند باقی خواهید ماند. در آن روز کسی نجات نمی‌یابد مگر آن کسی که به دعای غریق، دعا کند.
عرض کردم: «دعای غریق چیست؟» فرمود: می‌گویی:
یا اللهُ یا رَحْمنُ یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ
من گفتم: یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الاَبْصارِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ. (راوی کلمه و الابصار را به دعا اضافه نمود) حضرت صادق علیه السلام فرمودند: «به راستی که خدای عزّوجل مقلب القلوب و الابصار است، اما آن‌چنان که من گفتم بگو: یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ.»
----------
اگر این ولایت فقیه جهانگیر شود، امام زمان ما خواهد آمد، و این مقدمه سازی برای ظهور حضرت است. ما در دوران نائب امام زمان امتحان می‌شویم برای خود حضرت؛ اگر در امتحانات پای رکاب ولی فقیه ـ نائب امام زمان(ع) ـ پیروز شدیم، به امام زمان(ع) خواهیم رسید.
--------
امام صادق(ع):«امام خودت را بشناس، زیرا، هرگاه، امام خود را شناختی، تقدم یا تاخر این «امر ظهور»، زیانی به تو نرساند.»
---------
راز امنیت ایران از نگاه آیت الله جوادی آملی : ما (ایرانیان) به برکت اهل بیت علیهم‌السلام در میدان مین از مصونیت برخورداریم.
---------
«ان یَشَأ یُذهِبكُم ایُّهَا النّاسُ و یأتِ بِآخَرینَ وَ كانَ اللّهُ على ذلكَ قدیر» (نساء: 5.)133 اى مردم، اگر او بخواهد شما را از بین مى‌برد و افراد دیگرى به جاى شما مى‌آورد و خدا بر این كار تواناست.

آیه در سیاق برخى آیات در بى‌نیازى خدا از طاعت مردم و عدم زیان از مخالفت مردم است؛ زیرا آنچه در آسمان و زمین است مِلك اوست. سپس مى‌فرماید: براى خدا هیچ مانعى ندارد كه شما را از بین ببرد و جمعیتى آماده‌تر و مصمّم‌تر جانشین شما كند و خداوند بر این كار توانایى دارد.

شیخ طوسى، طبرسى، میبدى، زمخشرى، قرطبى، آلوسى، فیض كاشانى، طبرى و دیگر مفسّران از رسول خدا نقل كرده‌اند: «وقتى این آیه نازل شد، رسول خدا دست خود را به پشت سلمان زد و فرمود، آن جمعیت قوم این مرد، یعنى مردم عجم و فارس هستند.»

در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم ... سرزنش ها گر کند خار مغیلان غم مخور

مدیر وبلاگ : مسعود موسوی
مطالب اخیر
موضوعات
پیوندها
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :